Forum > i20

[i20 PB] Brak lakieru i korozja na drzwiach obok klamek.

<< < (58/61) > >>

weuek:
Niezawodny powinien być każdy samochód. Mój też się nie psuł, ale to za mało, żeby być zadowolonym. Ten model ma zbyt wiele wad konstrukcyjnych nadwozia, a ja za dużo spędzam czasu w garażu, żeby się nimi nie przejmować. Jakoś 4 lata z nim wytrzymałem, choć po pół roku stwierdziłem, że jest gorzej wymyślony i zrobiony niż fabia mk1, a po 3 latch myślałem już tylko o sprzedaży. Nie będzie już fordów u mnie. Jak u kolegi narzekającego na i20.

Co człowiek, to inne oczekiwania. Akurat fotele w biednej astrze J są słabe w porównaniu do niebiednego fokusa. W ogóle, porównywanie biednej wersji do bogatej to jak dwóch różnych samochodów. Bo te pasiaste fotele w fokusie to są całkiem płaskie (gdzie tam jakaś wygoda?), a ghia i titanium nieźle wyprofilowane i z dobrych materiałów. To są zupełnie inne fotele. I co z tego, ze w tym samym aucie? Nic.

Harun:

--- Cytat: "weuek" ---Niezawodny powinien być każdy samochód. Mój też się nie psuł, ale to za mało, żeby być zadowolonym. Ten model ma zbyt wiele wad konstrukcyjnych nadwozia, a ja za dużo spędzam czasu w garażu, żeby się nimi nie przejmować. Jakoś 4 lata z nim wytrzymałem, choć po pół roku stwierdziłem, że jest gorzej wymyślony i zrobiony niż fabia mk1, a po 3 latch myślałem już tylko o sprzedaży. Nie będzie już fordów u mnie. Jak u kolegi narzekającego na i20.
--- Koniec cytatu ---


Każdy samochód ma wady. Nie ma ideałów. Dla mnie focus MK2 fl to dobre auto. Przy niedawnej zmianie auta patrzyłem na fordy, ale na fiesty, bo szukałem czegoś mniejszego. Focus był autem niezawodnym i trwałym. Niby każde takie powinno być, ale tak nie jest. Nie życzę ci prawdziwych problemów z samochodem. Nie wiem czym teraz jeździsz, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to ideał.


--- Cytuj ---Co człowiek, to inne oczekiwania. Akurat fotele w biednej astrze J są słabe w porównaniu do niebiednego fokusa. W ogóle, porównywanie biednej wersji do bogatej to jak dwóch różnych samochodów. Bo te pasiaste fotele w fokusie to są całkiem płaskie (gdzie tam jakaś wygoda?), a ghia i titanium nieźle wyprofilowane i z dobrych materiałów. To są zupełnie inne fotele. I co z tego, ze w tym samym aucie? Nic.
--- Koniec cytatu ---


Dobre fotele są w wersji Enjoy w oplu astrze J. Porównuję zatem porównywalne.

weuek:

--- Cytat: "Harun" --- Nie wiem czym teraz jeździsz, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to ideał.
--- Koniec cytatu ---

Jest w moim podpisie. Nie idealne, ale od fokusa kopę razy lepsze. :-)

Harun:
Jest jeszcze sprawa indywidualnych preferencji. Mam porównanie focusa z astra i dla mnie na przykład focus był lepszy od astry, bo miał większy bagażnik, lepiej skonfigurowaną skrzynię biegów i większy prześwit, choć astra była lepiej wyciszona. Dla kogoś innego to mogą być nieistotne cechy.

weuek:
Pewnie to była astra J, w której nadal montowano fabrycznie wadliwą skrzynię M32. Skrzynie w fordach są takie sobie (na dodatek czy to do benzyny czy do diesla to jedno oznaczenie mają - kuriozum), ale od oplowych jednak lepsze.

Nawet w kwestii bagażnika jest znów zonk w fokusie, bo w kolejnych generacjach (od 1 do 3) kombi miało bagażnik coraz mniejszy. Ale o czym tu mowa, gdy teraz mam 580 l z bocznymi schowkami, składanymi haczykami i podwójną podłogą.



A w fokusie sromotna bieda pod tym względem.

I parę "smaczków" z fokusa mk2:

Jakość spasowania (cecha powtarzalna we wszystkich egzemplarzach, nie tylko tych składanych w Hiszpanii)



Tak zaprojektowany wężyk spryskiwacza, że jego plastikowa część ryje dziurę w lakierze:



A to mój ulubiony badziew: Prawdopodobnie najgorsze nadkole na rynku w tamtych czasach - zero wyobraźni przy wymyślaniu tegoż:



Plus mocowanie na słoneczka, które rdzewieją i się ruszają (volvo i mazda na tej samej podłodze miały normalnie, czyli na wkręty).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej