Autor Wątek: S-coupe LS szarpanie  (Przeczytany 27787 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Cendra

  • Gość
S-coupe LS szarpanie
« dnia: 05 Czerwiec 2008, 10:54:42 »
Witam
Mam taki problem, auto lubi sobie szarpnąć przy przyspieszaniu jak jest zimny silnik, a na ciepłym jak chcę przyspieszyć całą mocą to też najpierw się zdławi a później idzie na całego... Trochę tak jakby auto było na LPG, a nie jest :-/
Wymienione świece, kable, kopułka, palec, filtry, przeczyszczona przepustnica, ustawione zawory...
i jeszcze, czy można regulować zapłon w tym silniku :?:

BartBartez

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwiec 2008, 10:57:34 »
Nie ma regulacji zapłonu

maspex

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwiec 2008, 13:36:05 »
kurde,a caly czas myslalem,ze jest regulacja..przeciez w kazdym aucie sie chyba reguluje,czy ktos to jeszcze potwierdzi? tak to bym sobie wymienil uszczelke pod aparatem :)

Grzesik1

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Czerwiec 2008, 14:12:54 »
Cytuj
Nie ma regulacji zapłonu


Poważnie nie ma regulacji?? w lantrze jest bliźniaczy silnik 4GDJ i regulacja jest(w 4GDJ jest 8zaworów a w s-soupe 12)

Hmmm.... to mnie zaskoczyliście :-P

Rafi

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Czerwiec 2008, 14:21:36 »
Cytat: "maspex"
kurde,a caly czas myslalem,ze jest regulacja... ....czy ktos to jeszcze potwierdzi?

Znajomy mechanik mówił mi że nie ma regulacji znaczy że samo się ustawia... :roll:

BartBartez

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Czerwiec 2008, 16:33:34 »
Cytat: "grzesik1"
Cytuj
Nie ma regulacji zapłonu


Poważnie nie ma regulacji?? w lantrze jest bliźniaczy silnik 4GDJ i regulacja jest(w 4GDJ jest 8zaworów a w s-soupe 12)

Hmmm.... to mnie zaskoczyliście :-P


G4DJ to silnik z I gen Scoupe i tam jest regulacja. A G4EK to silnik z II gen Scoupe i regulacji nie ma. No chyba, że coś namieszasz w kompie

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Czerwiec 2008, 17:56:48 »
Właśnie mój mechanik to samo powiedział, że nie ma regulacji...
Myślałem, że może się myli i to wina szarpania... Nie mam już pomysłów w jakim kierunku działać...
Dodatkowym objawem jest to, że przy hamowaniu silnikiem poniżej 2 tyś obrotów robi "kangurka"... tzn szarpie i nie da się komfortowo spowalniać samochodu w ten sposób :(

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Czerwiec 2008, 09:19:39 »
Mam coraz częściej problemy z samochodem...
Auto szarpie i na zimnym i na ciepłym. Moim zdaniem to jest takie przyduszenie po każdym dodaniu gazu... Ja mu w gaz a on z 1 sek namysłu i dopiero obroty rosną :roll: Czasami przy normalnym ruszaniu obroty spadają i auto ledwo się toczy przez chwilę, żeby potem wrócić do normalności. Oczywiście hamowanie silnikiem to męczarnia, poniźej 2 tyś zdusza się tak skokowo (bardzo czuć te skoki). Dodatkowo pomiędzy 1,5 a 3 tyś obrotów czasami czuć jak poszarpuję... Ja już nie wiem co robić, wymienione wiele rzeczy świece, kable, kopułka, filtry, ustawione zawory...
Kiedyś udało mi się zlikwidować po części ten problem (nie szarpało na ciepłym podczas przyspieszania), wyczyściłem wtyczkę przy obudowie termostatu, ale teraz czyszczenie już nie pomaga...

sliwkaxx

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Czerwiec 2008, 09:41:24 »
wykręć przepływomierz z dolotu, psiknij w niego WD40 kilka razy(zobaczysz ile syfu spłynie) zalóż i sprawdz, może być dupnięty sam w sobie innych pomysłow nie mam, ja mialem podobnie samochód reagował na pedał gazu z opożnieniem, czasamu udało mu się szarpnąć, przeczyściłem i jest gitarka ;-) pozdrawiam.

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Czerwiec 2008, 11:51:44 »
tam jeszcze nie zaglądałem, zobaczymy co się tam dzieję :roll:



dodano:
Wyczyściłem, przejechałem się trochę i chyba ciut lepiej... Zobaczymy jutro w trasie (ponad 250km).

Grzesik1

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Czerwiec 2008, 17:12:34 »
jeśli masz możliwość podmień ECU niestety często padają w starszych hultajach ;/

maspex

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Czerwiec 2008, 20:42:26 »
Posprawdzaj bardzo dokladnie dolot,czy nic niepekniete....wd40 nie psikaj,tylko wykrec przepustnice i wyczysc benzyna. Jak bedziesz mial smary w srodku to coz...silniczek zdrowy nie jest.

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Czerwiec 2008, 20:49:59 »
nie mam jak podmienić ECU :roll:
Masz rację z tą benzynką, ja psikałem WD40 poczekałem aż wyschnie apotem wycierałem na sucho...

maspex

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Czerwiec 2008, 20:56:15 »
cedra biedaczku....Ty chyba ciagle z tym Skupem masz problemy :/ wez go w cholere sprzedaj i zadbany egzemplarz kup :D i podjec na komputer,w aso to 50zl kosztuje, mysle,ze bedzie lepsza diagnoza niz wymiana polowy silnika i czesci, sam mam kable wn chyba od nowosci auta,swiece byly przed moja wymiana zardzewiale i auto przyspieszalo jak ta lala,zadnych problemow....wada skupa,uszczelka pod aparatem nie wymieniona,ale co-zero wad,obroty idealnie trzymaja,nawet na 5 biegu do 1200 obrotow bez kangurka podjade....ECU pada w skupach 1 generacji

Cendra

  • Gość
[S-Coupe] LS szarpanie
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Czerwiec 2008, 20:59:45 »
Auto jest zadbane, ale to i łożyska to moje utrapienia... (łożyska już raz wymieniałem)