Forum > Getz

Problemy z ładowaniem

<< < (2/8) > >>

piejar:
Świetnie wykonany eksperyment i jak dla mnie wszystko jasne :-).
Odkręcić styk na alternatorze, wyczyścić podkręcać. Jeżeli grzanie występuje tam gdzie zaznaczyłeś to właśnie tam jest grzałka czyli rezystancja na której tracisz napięcie. P=U*I=I^2 * R. Moc wydzielana jest proporcjonalna do kwadratu prądu a ponieważ akumulator masz niedoładowany to powoduje duże obciążenie. Tak więc nie tylko zwyczajne odbiorniki ciągną prąd ale akumulator swoje dokłada.
Ja nie eokladalbym żadnych przewodów bo problem jest w styku i po jego usunięciu wszystko powinno grać 

Robi:
Wracam po krótkiej przerwie. Zastosowałem rady piejara. Odkręciłem końcówkę z przewodem przy alternatorze, wyczyściłem ją papierkiem ściernym do gołej blachy, zamontowałem. Poprawa o 10%. Ale... Przewód przy końcówce (oczku) był lekko załamany. Odciołem kawałek poza miejscem załamania (w miejscu załamania przewód był jakby popalony, ale nie przerwany - stwierdzenia po usunięciu w tym miejscu izolacji). I zaczeły się schody. Od góry bardzo trudno zacisnąć nową końcówkę z powodu braku miejsca. Po 7 minutach udało się to jakoś zacisnąć. I tu muszę poprawić swoje poprzednie wpisy. Przewód prądowy ma średnicę 8mm2  Teraz napięcie z alternatora to 14,28V, napięcie na aku bez obciążenia 14,28V, napięcie na aku po włączeniu odbiorników (światła + dmuchawa do 3) to 14,09V, ale po włączeniu dmuchawy na 4 spada do 13,7V. Jednak chyba takie wartości są już do przyjęcia. Chyba, że jeszcze jakieś sugestie? Dziękuję za dotychczasową pomoc.

piejar:
 Rozumiem że sam zacisk alternatora też przeczysciles? A grzanie przewodu nadal jest?

Robi:
Tak, zacisk też przecyściłem na ile się tam dostałem. Alternator jest nowy. Grzania nie ma, tz. przewód się lekuchno nagrzewa, ale to może z ciepła od silnika. Dzisiaj trochę dalej jadę, to sprawdzę po 10 km.

robaszek127:
Dziś u siebie zmierzyłem. Na alternatorze mam 14,1 a na akumulatorze ok 13,7. Wiec na przewodzie jest spadek i nie pomogło czyszczenie. Trzeba dać drugi przewód bezpośrednio i będzie lepsze ładowanie. Widocznie słaby jest fabryczny bo i końcówka przy alternatorze nie nawet jest miedziana.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej