Forum > Getz

Problemy z ładowaniem

(1/8) > >>

Robi:
Mam problemy z ładowaniem aku. Napięcie ładowania bez obciążenia mierzone na aku wynosi ok 14,22V. Gdy włączę odbiorniki (światła, dmuchawa) napięcie spada do 13,4 - 13,5V na akumulatorze, ale na wyjściu z alternatora jest około 14V. Od alternatora do (no właśnie do czego?) idzie przewód prądowy o przekroju ok 4-5mm. Do akumulatora dochodzi przewód o średnicy ok 8-10mm. Jak to jest połączone? Czy przewód prądowy z alternatora idzie na rozrusznik, a następnie na akumulator? Może ktoś mi powiedzieć, jaki jest tam właściwie obwód elektryczny. A co by się stało, gdybym połączył wyjście z alternatora grubym przewodem bezpośrednio z akumulatorem (czyli dołożyć przewód)? Dziękuję za już udzielone odpowiedzi piejarowi. Dodam tylko, że alternator jest nowy, a Panowie, którzy go zakładali twierdzą, że wszystko jest OK. Jednak troszkę martwi mnie ten spadek napięcia.

piejar:
To jest stary getz i szczerze nie sądzę żeby był jakiś bezpiecznik między alternatorem a akumulatorem. Najgrubszy przewód zawsze idzie do rozrusznika bo tam może być prąd grubo ponad 100 A. Na szybko wdze że alternatory tam są 90 albo 120A. Nie ma prawa być 1V spadku między alternatoraem a Aku. Proponuję precyzyjnie zmierzyć napięcie tzn jeden przewód na masę a drugi, raz na śrubę (trzpień) wychodzący z alternatora a potem pomiar już na zacisku (oczku) bata który idzie do Aku. Może ten spadek jest na samym styku.  No a jeżeli na bacie przy alternatorze jest 14,5 a na klemie aku jest 13,5 to trzeba szukać złego stykiu. Jeżeli bat z alternatora jest gorący to gdzieś jest grzałka/zły styk który musisz znaleźć. Inny sposób to rano, kiedy wszystko zimne , zapalić silniki i ręką sondować od której strony się grzeje, gdzie jest źródło

robaszek127:
Popatrz na przewód masujący silnik bo może nie łączy idealnie. Ja w starym tico też dałem dodatkowy przewód od alternatora do aku bo tam był właśnie cieniutki i raczej nie najlepszej jakości przewód fabryczny. Zmierz właśnie napięcie na stykach alternatora a potem na aku.  U mnie też teraz gorzej ładuje alternator ale chyba z racji zużytych szczotek a i benzyna ma mniejszy 90A. Jednak jeżdżę na światłach dziennych więc mnie to nie przeszkadza.
A co do alternatora za używane gdzieś handlarze wołają  jak za zboże. Gdzie nowsze podobne tylko na szerszy pasek od I30 chodzą nawet po 40zł.

Robi:
Dziękuję za odpowiedzi.
I tak:
napięcie z alternatora 14,2 bez obciążenia, 14,06 z obciążeniem (światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby)
napięcia na aku 14,03 bez obciążenia, 13,3 z obciążeniem, jak wyżej (mierzone na przewodzie, a nie klemie).
Mam podejrzenie co do złącza przy alternatorze, bo mam wrażenie, że przewód jest załamany, ale niestety, aby to dobrze zobaczyć muszę podnieść samochód i wejść po niego.
Przesyłam załącznik, jeżeli źle coś narysowałem, to proszę o poprawienie mnie.

Robi:
I tu moje jeszcze jedno pytanie - czy można pociągnąć przewód gruby (dodatkowo, pozostawiając tamte przewody) bezpośrednie z alternatora do aku (pod klemę)?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej