Autor Wątek: [Getz] Problemy z ładowaniem  (Przeczytany 3404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #15 dnia: 08 Lipiec 2023, 22:05:01 »
Dałem jaki miałem pod ręką czyli normalni wielożyłowy chyba 3,5mm taki spokojnie w przedłużaczach ciągnie małe spawarki. A tu chodzi tylko o wspomaganie tego grubego. Na razie będę testował a zawsze można dać grubszy. Już wcześniej tak robiłem lata temu w małym tico bo tak też fabryczny był kiepski przewód i też były spore straty.

Offline Dajgung132

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 41
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Lipiec 2023, 16:15:12 »
A średnica przewodu? Nie grzeje się?

Najważniejsze, że post podsunął dobre rozwiązanie :)

Offline Robi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Lipiec 2023, 19:33:54 »
A to jeszcze zapytam, może ktoś przerabiał temat, bo miał podobne objawy.
1)Napięcie na aku 12,4V, po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję (bez odpalenia) spada do 11,8V. Czy to normalne? Potem autko odpala bez problemu, i napięcie ładowania jest ok. 14,2V (bez obciążenia).
2) Alternator po ok 5 min. pracy dość mocno się nagrzewa (dotykając go ciężko utrzymać tam rękę). Przewód prądowy już jest "zimny" w przeciwieństwie do poprzedniego stanu, o którym pisałem wcześniej.

piejar

  • Gość
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Lipiec 2023, 22:25:26 »
Jak dla mnie nic złego w tych objawach nie ma

Offline Robi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Sierpień 2023, 05:00:35 »
Witam ponownie.
Było dobrze(w miarę dobrze) i wczoraj jadąc do pracy - brak ładowania (11,7V). Udało mi się jakoś wrócić po pracy, a przejechałem ok 20km. Co ciekawe, nie zapaliła się kontrolka ładowania. Dzisiaj podjadę do elektryka i zobaczymy co powie. A tak z ciekawości, jakie zadanie ma bezpiecznik alternatora w skrzynce bezpieczników w komorze silnika? Może coś z nim nie tak? Zmierzę jeszcze napięcie na bezpośrednim wyjściu z alternatora i zobaczymy.

Offline Robi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #20 dnia: 09 Sierpień 2023, 08:26:23 »
Poszedł regulator napięcia - szybko, bo po przejechaniu 1800km od wymiany alternatora. Naprawili. Ale dalej nie bardzo wiem, po co ten bezpiecznik alternatora (chyba 100). Czy to nie jest tak, że przewód ładowania z alternatora przechodzi przez ten bezpiecznik, wraca do rozrusznika i dalej z rozrusznika do akumulatora? A jeżeli by tak było, to napięcie na bezpieczniku powinno być takie samo, jak na wyjściu z alternatora (przy założeniu, że przewód alternator-bezpiecznik jest ok)? Czy tak jest, czy się mylę i ten bezpiecznik odpowiada za co innego? Dalej martwi mnie to nagrzewanie się alternatora - ciężko go dotknąć, a po nagrzaniu napięcie ładowania spada do 13,6-13,9V.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Sierpień 2023, 16:46:32 »
Bezpiecznik odpowiada pewnie za zwarcie skoro jest 100A. Co do alternatora dziwne, ze jest aż tak gorący. I dziwne, że regulator padł bo albo założyli jakiś chiński albo był stary lub tylko tak tylko powiedzieli. 
Z życia jak padnie alternator teraz lepiej kupić drugi podobny np. z nowszego hyundaia bo tylko mają koło pasowe na szerszy pasek a to raczej nie przeszkadza. Ale za to i kupić można za 40zł alternator.

Offline Robi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Sierpień 2023, 10:16:39 »
No ok, dzisiaj pomierzyłem sobie wszystko. I tak: temperatura na dworze 24 stopnie. Po przejechaniu 10 km bez obciążenia, na światłach do jazdy dziennej, temperatura alternatora 54 stopnie, ładowanie 14,1-14,2V, po przejechaniu kolejnych 10 km z obciążeniem (światła mijania, dmuchawa na 3) temperatura alternatora 78 - 80 stopni, a ładowanie spadło do 13,7-13,8V. I jak uważacie, jest się czym martwić, czy to raczej normalne i na razie odpuścić sobie problem?

piejar

  • Gość
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Sierpień 2023, 16:52:02 »
Zapalenie świateł nie może powodować spadku napięcia ładowania. Tak się mogło zdarzyć w maluchu z prądnicą. Może być jakiś problem z alternatorem. Jeżeli wymontojesz alternator i dasz do serwisu to powinni go sprawdzić pod obciążeniem wtedy powinna wyjść jego prawdziwą wydajność prądowa. Może faktycznie jest jakiś feler w samych uzwojeniach - zwarty zwój albo pieron wie co.

Offline Robi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Sierpień 2023, 17:02:38 »
Przy włączonych światłach spadku nie ma, ale jest po włączeniu świateł i dmuchawy. A co sądzisz o temperaturach

piejar

  • Gość
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Sierpień 2023, 21:12:19 »
Tu już wchodzimy w istotne detale: jaka jest wydajność prądowa tego alternatora? Trzeba odczytać kod z niego i to wyjdzie. Dwie żarówki H7 to zaledwie 8A co do dmuchawy nie mam pojęcia. Trzeba alternator wziąć na stół i przetestować. Warsztaty mają maszyny do testowania wydajności prądowej

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Sierpień 2023, 23:23:03 »
U mnie podobnie ten alternator ładuje i jak samochód kupiłem to normalnie miał ładowanie 14,4-14,2 a na światłach 14-13,8v. Nie ma co kombinować bo skoro masz światła dzienne jak ja to nawet 13,5 nie robiło tragedii. Po dodaniu przewodu plusowego poprawiło ładowanie.
Nie warto też nosić alternator do speców bo zapłacisz z 3x tyle co kupisz nowszy alternator od i30 czy podobny.  Jak ten się grzeje to nie wiem czy to normalne ale skoro działa to jeżdzij a jakby padł to kupisz nawet za 40zł drugi bo są tanie gdyż się nie psują.
Tak samo sam zaobserwowałem, że na początku fabryczny alternator daje większe napięcie a potem jak się nagrzeje już trochę mniejsze.

piejar

  • Gość
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Sierpień 2023, 07:12:01 »
W sumie praktyczna rada. Jezeli padnie kolejny regulator to faktycznie taniej będzie wstawić używkę skoro chodzą po 40 zł. Przynajmniej część mechaniczna alternatora zostanie wymieniona

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1451
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Sierpień 2023, 10:23:15 »
Zazwyczaj regulatory nie padają w siadają szczotki. Ale w serwisach wstawiają wtedy cały element ale za to tani zamiennik. A wiadomo w większości co sam zauważyłem zamiennik wytrzyma mniej niż nawet używany oryginał.  Szczotki do valeo alternatora kosztują grosze i można spokojnie samemu je wlutować do regulatora. I niestety nie da się valeo wymienić komutatora by było to na 100% pewne bo ma odwrotnie uzwojenia zrobione. Więc zamiast bawić sie w regeneracje alternatora lepiej kupić drugi.
U siebie tak zrobiłem z rozrusznikiem bo miał luzy a tulejek się nie kupi by wymienić.

Offline Robi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
Odp: Problemy z ładowaniem
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Sierpień 2023, 10:03:32 »
Odpuściłem temat na chwilę i zostawiłem go do obserwacji. Wczoraj, gdy po burzach temperatura na zewnątrz spadła, ku mojemu zaskoczeniu napięcie ładowania przy włączonych światłach mijania i dmuchawie wynosiło 14,3-14,4V, a gdy załączył się wentylator chłodnicy spadło do 14V. Właściwie były to napięcia prawie książkowe. I teraz czy przypadkiem nie jest tak, że gdy wzrasta temperatura na zewnątrz, spada napięcie ładowania? Dzisiaj znów gorąco i ładowanie na poziomie 14,1V. Zostawiam do obserwacji.