Autor Wątek: [Accent LC] Centralny zamek, zwarcie  (Przeczytany 6876 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rafal

  • Gość
[Accent LC] Centralny zamek, zwarcie
« dnia: 03 Maj 2012, 15:49:08 »
Witam serdecznie,
Mam problem z zamkiem centralnym - zwykle na zime "wysiadał" (podejrzewam, że raczej z wilgoci niż z powodu mrozów), a po zimie wymiana bezpiecznika  i działał bez zarzutów. W tym roku jednak po wymianie bezpiecznika przez 30 sek jest ok, po czym słychać jak silniczek centralnego zaczyna "chrobotać -stukać " i "wybijać" bezpiecznik. Pomyślałem, że całkiem zamókł silniczek , zardzewiał i postanowiłem go wymienić. Okazało się , że jest to fabrycznie montowany centralny upchniętu głęboko w drzwiach - ciężko wyciągnąć...

Przed mordęgą związaną z wyciąganiem zamka, chciałbym sprawdzić kable pod kątem zwarcia.

ktoś z kolegów ma pojęcie jak można wyciągnąć kable z centralnego w celu dokładnego zrewidowania ich jakości?
Przepraszam za przydługi wpis i pozdrawiam

doman76

  • Gość
[Accent LC] Centralny zamek, zwarcie
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maj 2012, 00:31:03 »
Nie ma sensu wyciągać wszystkich kabli. Poodpinaj kable z siłowników i podłączaj żeby stwierdzić który jest uszkodzony. Moim zdaniem jest spora szansa że wszystkie zamki do dokładnego wyczyszczenia i przesmarowania, a siłownik jest zawilgocony/zardzewiał itd. (ale to już powinno wyjść podczas czyszczenia zamków) - jednak raz na 10 lat im się należy. W pierwszej kolejności warto zacząć od tych które chodzą najciężej (tzn podczas zamykania/otwierania) oraz zmierzyć oporność samej cewki siłownika.
Jakby to nie pomogło trzeba siłowniki rozebrać (o ile się da) a jeśli nie to podłączać szeregowo z żarówką i obserwować. Żarówka trochę ponad 1/4 bezpiecznika tj. jeśli bezpieczniik na 20A to żarówka na 5A czyli H4.

Rafal

  • Gość
[Accent LC] Centralny zamek, zwarcie
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Czerwiec 2012, 15:43:40 »
Witam ponownie,
rozebrałem boczek samochodu, odpiąłem kostke siłownika.
kostka jest 4-przewodowa
1.czarny
2.niebieski (12V)
3.żółty
4.czerwony,

Zwarłem 1-3, 2-4, co spowodowało otwarcie zamków pozostałych drzwi,
zwarłem 1-4, 2-3 co spowodowało zamknięcie...
Wywnioskowałem z tego , że przewody i reszta zamków działa dobrze i niepowoduje zwarcia  - siłownik, który został odpięty - do wymiany.

Mam w posiadaniu nowy siłownik typu master 5-przewodowy
1.czarny (podobno masa)
2.brązowy (czujnik siłownika)
3.biały  (czujnik siłownika)
4.niebieski (sterowanie silnikiem)
5.zielony (sterowanie silnikiem)

Próbowałem to podłączyć na kilka sposobów, ale jedynie spowodowałem uszkodzenie bezpiecznika.

Czy któryś z kolegów ma pomysł (wiedzę) jak to ustrojstwo podłączyć?

Dodam, że drzwi były otwierane bez pilota, otwarcie kluczem drzwi kierowcy powodowało otwarcie pozostałych drzwi (tudzież zamknięcie).

NieAmator

  • Gość
[Accent LC] Centralny zamek, zwarcie
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Czerwiec 2012, 17:41:40 »
podłączasz niebieski i biały

[ Dodano: 2012-06-14, 17:43 ]
ps siłownik ten podłączasz do centralki z pilotem nie do centralki fabrycznej

Rafal

  • Gość
[Accent LC] Centralny zamek, zwarcie
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Czerwiec 2012, 12:30:06 »
Dzięki za odpowiedź.
Tak, przyznam szczerze, że siłownik kupiłem bez sprawdzenia jaki rodzaj mam zamontowany w samochodzie...i stąd moje zapytanie.
Czy możesz mi podpowiedzeć proszę, z którymi kablami w kostce mam podłączyć biały i niebieski?