Forum > i30 FD

Długo kręci zanim odpali

(1/5) > >>

Notorious:
Witam,

Na wstępie chciałbym poinformować, że od dwóch dni próbuje na forach znaleźć rozwiązanie mojego problemu, jednak żaden z nich nie jest 1:1.

W czerwcu kupiłem Hyundaia I30 CW, 2009r benzyna 1.6, od pierwszego właściciela, krajowy, było zamontowane LPG ale bodajże w 2019/2020r poprzedni właściciel wymontował, nie montowałem nowej instalacji, wszystko było w porządku, jednak po wymianie oleju (około 2 tygodnie temu) auto zaczęło mi robić problemy z odpaleniem. Świeżo po wymianie załapał od razu, parę dni było ok, a do dziś raz odpala "od strzału", a raz kręci i kręci zanim załapie. Niezależnie od tego czy silnik zimny, czy ciepły, czy rano, czy wieczór, dzisiaj rano po nocy odpalił od strzału, przejechałem może 4/5km, zgasiłem, odpaliłem po około 10 minutach i znowu kręcił długo jakby nie mógł załapać. Czasami się zdarzy, że w przeciągu 10 minut odpalę go 6 razy i z tych 6 razy odpali od strzału 2 razy, a pokręci długo 4 razy lub odwrotnie. Akumulator doładowany, jednak ładował się dość długo i "majster" stwierdził, że zepsuty i do wymiany, pojadę w przyszłym tygodniu sprawdzić baterie do kogoś kto się tym zajmuje, nie ma objawów rozładowania więc na logikę sam eliminuję tezę, że problem z odpalaniem to wina akumulatora.
Mechanik od razu powiedział - świece, czujniki wału i wałka rozrządu, komputer błędów nie pokazywał, jednak profilaktycznie wymieniłem - czujniki firmy Delphi, a świece NGK. Po wymianie odpalił od strzału raz, a za drugim razem już problem powrócił więc wymiana nie przyniosła założonego efektu. Dodam, że przy wymianie świec, pierwsza świeca na dole była z oleju, gdzieś do połowy gwintu, ale z tego co mówił mi drugi mechanik, jakby pierwsza nie załapała to odpali z drugiej. Ze świecami wszystko ok, na pewno chodzi na 4 gary jednak odpala jak mu się podoba i nie mogę znaleźć przyczyny. Ktoś miał podobny problem?

Olej 5W40 Mobil - spełnia normy Helix Ultra, wcześniej był zalany 0W40 też Mobil. Warsztat, który wymieniał olej zapewnił, że zmiana z 0w40 na 5w40 na pewno nie ma nic wspólnego z tym odpalaniem i stawiają na akumulator, jednak jak wspominałem wcześniej, chciałbym go sprawdzić zanim kupię nowy.

Spece, macie jakieś pomysły? Pompa paliwa, uszczelka pokrywy zaworów, przepustnica?

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

Zdrówka

Notorious:
Aktualizacja:

Samochód wrócił po tygodniu na warsztacie, problem nie zniknął, pomysłów brakuje, wymieniony ponownie czujnik wału korbowego, uszczelka pokrywy zaworów, przeczyszczone rozrusznik i przepustnica, akumulator nowy, zmostkowany immobiliser, a auto dalej długo kręci, czasami nawet nie odpali, po chwili odpali po dłuższym kręceniu albo od razu. Znajomy mechanik polecił wizytę u elektromechanika, stwierdził, że problem może leżeć po stronie immobilisera. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł?

...kuba...:
A jak wyglądają świece po takim kręceniu jak nie odpala? Suche, zalane? Wyciągnij cewki zapłonowe i wzrokowo ocen czy nie maja pęknięć na obudowie, ja w swoim i30 FD mam wszystkie już cewki wymienione.. ale u mnie objawy uszkodzenia cewek były taki, że przerywał na zimnym silniku w pewnym zakresie obrotów.

Notorious:
Pierwsza świeca do połowy wcześniej była "mokra" z oleju, dlatego wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów, teraz nie sprawdzałem. Kusi mnie wymiana oleju z powrotem na 0w40, chociaż z kim nie rozmawiam to mówią, że to pieniądze wyrzucone w błoto, nie ma dużej różnicy między 5w40, a 0w40, ale to niesamowity zbieg okoliczności, że takie rzeczy zaczęły się dziać parę dni po wymianie oleju. Silnik jak już odpali chodzi równo, nie szarpie, nie ma spadku mocy.

robaszek127:
A może prozaiczna rzecz jak pompa paliwa? Zasyfiona siateczka lub paliwo powraca do zbiornika. 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej