Autor Wątek: Spadki mocy 1,4 T-GDi  (Przeczytany 2188 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Spadki mocy 1,4 T-GDi
« dnia: 06 Wrzesień 2022, 13:20:43 »
No cześć,

walka trwa z jednym pięknym problemem

Mianowicie przy bucie w podłogę (nie zauważyłem zależności od biegu, nieraz miałem to na dwójce, i na 3 4 5 6) samochód ma tendencje do gubienia mocy.
Coś magicznego dzieje się, że samochód zamyka przepustnice na ułamek sekundy, zbija ciśnienie w dolocie i zmula silnik.

ASO niestety nie podołało, pewnie głownie w związku z  tym, ze problem jest mega rzadki, czasami potrafi być 20 przyspieszań OK ( zwłaszcza jak auto się chłosta i wyciska z niego wszystkie konie - nie ma szans zeby to się pojawiło)
A kolejnym razem podkradam się za ciężarówką, chce wcisnąć gaz i wyprzedzić, i jest klops.

Gwarancja odeszła w zapomnienie wraz z wiekiem, wiec jestem z problemem sam na sam.


Lista diagnoz i wymienionych części niekoniecznie w tej kolejności, ale żadna z akcji nie przyniosła jakiegokolwiek efektu.
1)   Zmniejszony przepływ spalin przez tłumik końcowy powodujący dławienie (?) – wymiana tłumika końcowego
2)   Nieprawidłowe działanie MAP sensora / czujnika ciśnienia – wymiana sensora w okolicach intercoolera na nowy, podmiana starego wyciągniętego zamiast sensora znajdującego się w kolektorze dolotowym. (39300-84400 oraz 39300-2G000)
3)   Nieprawidłowe działanie zaworu elektromagnetycznego numer 39400 2C300 lub 35120-2A400 – nie jestem pewien, który to numer części. Ten zaworek w pobliżu dolotu. ale wymieniona tylko część sterująca tez dynsku w rurze po intercoolerze ktory jest sterowany
 
4)   Nieprawidłowe działanie sondy lambda przed katalizatorem (historyczny błąd w archiwum – data bliżej nieokreślona, możliwe ze błąd związany z czynnościami diagnostycznymi rozpinanie sondy itd., bo nigdy „na żywo” się nie pojawił) ślady od zęba gryzonia na przewodach skłoniły do wymiany – wymieniona sonda przed katalizatorem 39210-03AA0
5)   Błąd przeładowania wywoływany przez nieprawidłowe działanie cięgna turbosprężarki – osobiście błędu nigdy nie widziałem, odczyt błędów bezpośrednio po „spadku ciśnienia i mocy” z powyższych slajdów nie wykazywał żadnego błędu ani na zegarach, ani w sterowniku. Wniosek, wysnuty, gdyż sytuacja zaczęła się pojawiać +/- w okolicach wymiany turbosprężarki przez ASO w ramach gwarancji i późniejszych dwóch wymianach samego cięgna turbosprężarki (81247F) już w nowej jednostce. Wymiany dość „szybkie” jak na kompleksowość sprawy, stwierdzono nieprawidłowo dobraną długość cięgna.
Akcja: ściągnięcie jednostki z samochodu, ponowne ustawianie „na stole” cięgna i kontrola parametrów pracy tak jak w przypadku regeneracji jednostek. Brak luzów, parametry w normie, stwierdzono ze turbosprężarka ma parametry nowej jednostki. Aktualnie ta jednostka przejechane ma może 40 tys. km. Założona z nowymi uszczelkami itd.


I pomysły się kończą, tak samo jak moja cierpliwość, czas i pieniądze.

Miał ktoś coś podobnego? lub jest w stanie wydedukować?
Lista części które mogą na to wpływać powoli się kończy, pomysły są, no ale wszystko jest wróżeniem ze szklanej kuli.

Wykres poniżej, moge dosłać wiecej

Help


Kamil

Offline ryli1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Wrzesień 2022, 14:26:23 »
Też miałem z tym problem. Sprawę zgłaszałem na każdym przeglądzie, ale serwis nic nie stwierdzał, a zaprezentować tego zjawiska się nie dało.
Założyłem nawet wątek na ten temat. Możesz zajrzeć:  http://hyundaiklub.pl/index.php/topic,12048.0.html , ale nic z niego nie wynika. Śledziłem też forum niemieckie, i tam też serwisy sobie z tym nie radziły.  Teraz zdarza mi się to bardzo rzadko.
Miałem coś podobnego w Kii Ceed po przekroczeniu przebiegu 150 kkm , ale to był crdi. Wtedy czyścili filtr paliwa w baku. Jakby trochę pomogło, ale nie do końca.

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Wrzesień 2022, 14:56:39 »
No 2 razy jechałem już z mechanikiem i jak na złość nic się nie zadziało.

Ciekawa sprawa, i rozległy temat u Niemców... 28 stron do czytania...
jakoś specjalnie mnie to nie napawa optymizmem.


Problem jest w  tym, że przed druga wymianą turbo nic takiego miejsca nie miało (albo tego nie czułem)
Może jakiś downgrade softu by pomógł?

Probował ktoś pojechać do jakiegoś magika od tuningu po downgrade?

pozdrawiam

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Wrzesień 2022, 15:07:47 »
Albo nawet nie downgrade tylko sprobowac poluzować mu lejce....

Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Wrzesień 2022, 06:59:30 »
Dajcie linka do szwabskiego forum.

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Wrzesień 2022, 21:32:30 »
Forum germańskie: https://www.hyundaiboard.de/thread/29066-1-4-t-gdi-spontaner-leistungsverlust/?pageNo=4


Bylem dziś u poważanego w okolicy magika tunera.
Niestety silnik w moim egzemplarzu (waszych pewnie też) jest ze sterownikiem Kefico, z tego co powiedziano brak protokołu którym można by to zapisywać.
O dziwo kijanka z tym silnikiem jest podobno na boschu

Chyba że poprostu akurat w tym warstatcie nie mieli takowego oprogramowania które to dźwignie.


Co wlanie urodziło pytanie w mojej głowie - czy w mijance ten problem jest skoro bebechy mechaniczne takie same? Czy jakby zarzucić ten sterownik Boscha to by poprawiło sprawę?
« Ostatnia zmiana: 07 Wrzesień 2022, 21:34:20 przez czajan101 »

Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Wrzesień 2022, 21:57:21 »
Czyli jest update ecu tylko nie dla każdego :D Ogromna szkoda że w jewropie nie ma odpowiednika amerykańskiego NHTSA. Parę skarg i by się KIA sami dobrali do dupy. Tymczasem...:

https://documentations.wiki/6Ka2y/service-campaign-953-dealer-best-practice-nhtsa.html

....Wygląda bardzo bardzo podobnie ta skarga na czebola hyundai/kia nieprawdaż? :)
Nie panują nad spalaniem stukowym? Muszą dorzucić spalin na chwilkę. Gdybym był starszy to
dał bym se obciąć, że gdy dławią dolot to uchylają egr żeby ograniczyć samozapłon.

Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Wrzesień 2022, 22:18:26 »
Jakie wsiury, najpewniej tak robią:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405896318325850/pdf?md5=aeb9606ba59a98be041b22ed00340a06&pid=1-s2.0-S2405896318325850-main.pdf&isDTMRedir=Y
Ograniczają moc żeby się pozbyć spalania stukowego.

Czajan odkręć czujnik spalania stukowego, powieś  go gdzieś na trytce i się przejedź. Będziemy wiedzieli czy to dobry kierunek.

Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Wrzesień 2022, 22:48:55 »
Myślę, że nadal masz coś nie tak z doładowaniem w konsekwencji którego dochodzi do spalania stukowego.
Czy ten efekt również występuje gdy wdepniesz pedał gazu na max tylko wolno? Np. stopniowo w ciągu 3-4 sekund?

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Wrzesień 2022, 23:30:15 »
Efekt występuje różnie, czasami tuż po wciśnięciu gazu ze ledwo auto zaczyna jechać, czasami po 2 sek, a czasami po 10 sek buta w podłodze. Nie próbowałam świadomie go delikatnie przyzwyczajać do pełnego buta , ale poszukam po logach, mam ich dziesiątki.... I też poprobuje.

Co do tego spalania stukkwego to nie głupia teoria
Idąc tym tropem gdybym zalał setkę to powinno coś się zmienić?
Może się pobawię i poszukam tej czujki jak wrócę po weekendzie.

No jakiś powód tego upuszczania ciśnienia jest,  doładownue nie wyłazi ponad normę, jak patrzę po logach to takie ciśnienie jest cały czas, nic nadzwyczajnego się nie dzieje, a z jakiegoś powodu ten odruch sterownika jest i jest naturalny bo błędu nie uświadczymy.

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Wrzesień 2022, 09:10:31 »
zaznaczony moment kiedy spada boost

Kąt wyprzedzenia zapłonu nie wyglada, zeby cś byo nei tak i w zwiazku z tym silnik panikował
Hmm


Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Wrzesień 2022, 10:59:23 »
Jak dla mnie to jest derate wyprzedzenia zapłonu. Nie może pójść już niżej z wyprzedzeniem zapłonu bo mu się skonfliktuje z czymś (np. najwyższa pora zacząć wtryskiwać benzynę)
więc zaczyna się torque derate i (i pewnie pierdnięcie spalinami [EGR] w dolot). Gasi spalanie stukowe i znów but.

A może ty masz luźny ten mikrofon co nasłuchuje spalania stukowego? Serio piszę z tym przytrytkowaniem go do czegoś co się nie telepie w czsie jazdy. Do jakiejś wiązki kabli i nie za mocno.

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Wrzesień 2022, 13:07:30 »
cholera żebym ja go potrafił znaleźć, na pierwszy rzut oka nie widzę nic co wyglądałoby klasycznie jak ta czujka.
Allegro tez nie ma takich czujek  :o


Schłodzi się to będę macał bo na ciepło to sobie można jak gdzie dotkniesz to przysmaża.



Offline Tolinek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Wrzesień 2022, 13:38:36 »
Czy są postępy w diagnostyce?

Offline czajan101

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: Spadki mocy 1,4 T-GDi
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Wrzesień 2022, 10:41:58 »
Czujki nie zlokalizowałem - nie wiem no nie widzę tego i już :|

Póki co, nadal nikt nic nie widzi nikt nic nie znalazł żeby zdiagnozować, co zakład to nowe pomysły i kolejna wróżba.

Pojechałem z nim na chipa przy założeniu że to jakaś bramka lub parametr wzmaga panikę sterownika.
Pobawiono się, moc przyszła, problem pozostał.

Z tym, że teraz jak turbo się lepiej kręci i zakładam, że zapłon i dawki skorygowane - efekt spadku jest dużo mniej odczuwalny - jakby nie był w stanie upuścić tym błędem całego ciśnienia jakie sobie nabimbał.

Ale nadal jest to takie klik-klik przy bucie w podłogę i spadek kopa.


Teraz (planuje, bo nie mam) jest zamiar przypięcia GoPro w okolicy cięgna turbosprężarki, chcę zobaczyć czy przypadkiem to się nie przestawia w momencie "klik-klik" bo nic innego tak słyszalne w srodku nie będzie, a od cięgna kabinę dzieli tylko gródź.

Ostatni "pomysł" to wlasnie sterowanie elektr. turbiną...