Forum > Lantra

[Lantra J2] Mocniejsze światła STOP/Pozycyjne - mod lampy ty

(1/3) > >>

Złośnik:
Witam ponownie.
Nie wiem czy ktoś z Was przyglądał się wiązkom w tylnych lampach.

Istnieją tam bowiem dwie żarówki dwuwłóknowe a mianowicie P21/5W. Są one w STOP/Pozycja i w odblaskach.
Z tym, że od oprawki z przeciwmgielną odchodzi tylko jeden przewód, natomiast drugi jest obcięty zaraz przy oprawce.

Trochę dziwna sprawa pchać tam żarówkę dwuwłóknową gdy można było spokojnie zrobić oprawkę pod zwykłą jednowłóknową. A może tylko ja tak mam ? Ale jak zmieniałem z tyłu jedną lampę to od niej wiązka była taka sama / w wersjach USA również - z obciętym jednym kablem.
Teraz kwestia tego że można spokojnie podłączyć obcięty przewód pod przewód główny + STOPU (albo raczej pozycji) wzmacniając spokojnie te światła o drugie tyle.
Efekt mniej więcej taki jak tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11987-Modyfikacja-lamp-tylnych-civic-coupe-6gen
Ale bez żadnych przeróbek, kwestia dolutowania kabla - wiązkę bierzemy do domu - dolutowujemy kabel - właściwie izolujemy - montujemy w aucie :)

Efekt taki że prawie cały dół nam ładnie świeci na czerwono. Nie ryzykujemy utraty światła przeciwmgielnego gdyż jest ono cały czas :) Niestety zauważyłem też pewien niedosyt. Aby cały dół świecił w opcji pozycyjne/stop trzebaby było zamienić oprawkę świateł przeciwmgielnych na dwuwłóknową i pozbawić się też tych że świateł. Kiepsko z powodu prawa w Polsce i druga sprawa - to już na jednym przewodzie zamiast normalnie 2x5W pozycje + 21W stop byłoby 3x5W pozycje i 63W stop. Troszkę extremalnie ale powinno wytrzymać.

Chodzi o taki efekt:


Ostatecznie pewnie stanie na tym, że przeciwmgielne będą musiały zostać ale pójdą z wewnętrznych na środek a zmienione pozycje/stop dodatkowe pójdą do wewnątrz.
Tu też jest pewna wada - a to taka z kolei że przeciwmgielne mają taką małą plastikową soczewkę - przezco tak walą po oczach :( No i jak jeszcze pójdzie na to STOP to będzie całkiem niezła latarnia :)
edit: takie tam błędziki

Hants:
A manipulacje przy oswietleniu nie podpadają trochę pod homologację? Widzisz - ja już nawet odpuszczam wariatom co w księzycową, bezchmurną noc jadą na przednich p-mgłowych, ale zbyt mocne, czerwone swiatła u kierownika przede mną ..to jak płachta na byka...

Kurako:
osobiście uważam, że zamienienie światła p/mgielnego na "p/mgielnostop" nie jest dobrym pomysłem, bo nie przejdziesz z tym przeglądu, a jak pojedzie za Tobą policja to i dowód stracisz.

IgoReCzeK:
Złośniku sam pomysł jest dobry, ale powinieneś to rozpatrywać raczej w ewentualnym zwiększeniu powierzchni świecenia lampy przy tej samej mocy świetlnej jaką generuje (będzie to lepiej widoczne, ale nie oślepiające). Twój mod ma podstawową wadę, zakłada, że kierowca jadący z tyłu będzie od Ciebie w dużej odległości. Zwiększasz emisję światła, co spowoduje, że po naciśnięciu stopu zostanie olśniony kierowca jadący za Tobą z tyłu. Jak przestaniesz hamować, to on i tak nic nie będzie widzieć i może dojść do kolizji. Pomijam już kwestię homologacji, bo rzeczą wiadomą jest, że po jakiejkolwiek ingerencji w układ elektryczny lampy ją stracisz.

Złośnik:
Spróbuję uruchomić ten jeden żarnik od tej żarówki a zostawić w spokoju przeciwmgielne ze względu na prawo :(

Sprawdzałem i zrobię mod. Kwestia taka że na pozycjach świeci żarówka w zewnętrznej części i środkowej - tam gdzie okrągły odblask jest. Przy stopach świeci mocniej zewnętrzna część. Zwarłem na krótko drugie włókno pod odblaskiem i świeci naprawdę dobrze i mocno - wątpię by były w z tym problemy zwłaszcza że oprawka jest taka zastosowana a przewód tylko odcięty a więc spokojnie można lutować.
Dam zdjęcia jak wygląda to po przeróbce i przed - jutro. Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej