Forum > Lantra
[Lantra J2] Wymiana miski olejowej :/
BartBartez:
Klucze standardowe.
14, 17 do poduch i belki. 14 do aluminiowej osłony/wspornika skrzyni i 10mm na grzechotce do osłony koła zamachowego oraz miski. Dodatkowo spory młotek i przecinak do odklejenia miski.
Złośnik:
Aż tak skubana siedzi ? Moja to chyba trzyma się siłą woli tak samo silnika jak i olej który w niej jest :)
A kolego BartBartez jak z tą belką silnika ? Wymagane niewymagane demontaż jej ???Rozumiem ze jak odkręcę poduchy to na górnych silnik będzie siedział i mi nie opadnie na głowę czasem ? Bo siły zeby go podnieść to raczej miał nie będę spowrotem na poduchy :(
Złośnik:
Wszystkim dziękuję bardzo za pomoc. Relacji foto nie robiłem bo wszystko jak na zdjęciach powyżej.
Co warto zapamiętać to:
1) Do wymiany trzeba - koniecznie zaopatrzyć się w porządne narzędzia, porządną przedłużkę 0,5m lub 1m najlepiej 1/2".
2) Belkę - niestety trzeba odkręcić - tu z pomocą przychodzi właśnie przedłużka i nasadka 17".
Wcześniej należy odkręcić tylną poduszkę skrzyni od belki (śruby w belce 14") i śrubę w przedniej poduszce - 17" i kontra 14" klucz płaski.
3) Osłona koła zamachowego - konieczna do odkręcenia - śruby 10" łatwo schodzi.
4) Wydech trzeba zdemontować na wysokości katalizatora i złącza elastycznego - nietypowe śruby 18" i potem śruba poduszki środkowej wydechu 12". Wydech opuszczamy na podparcie i odsuwamy max w stronę kierowcy.
5) Do odkręcenia osłony miski - śruby 14" - również przyda się przedłużka - mocno siedzą.
Osłonę zdemontować można łatwo bez szarpania się tylko po opuszczeniu belki. Inaczej czeka nas walka i rysowanie nowej miski przy ponownym montowaniu osłony.
6) Miskę łatwo odkręcić ale są dwie śruby między kołem zamachowym do których dotrzemy tylko elastycznym przegubem !!! Jest jeszcze jedna śruba - nad wspornikiem wydechu - tam dotrzemy płaską oczkową 10".
7) Miskę nawet po odkręceniu tak jak wspominaliście - ciężko oddzielić. Najlepsza do tego jest wąska szpachelka którą wciskamy w warstwę silikonu między miską a powierzchnią silnika.
8) UWAGA. Przy demontażu miski przeszkadza wspornik wydechu do którego jest mocowany wydech obejmą metalową a aby go zdemontować trzeba by odkręcać cały katalizator od kolektora lub sam kolektor i wszystko wyjąć. Ja nie miałem ochoty z tym się bawić zwłaszcza ze czeka mnie wymiana kolektora i bałem się że ten rozsypie się. Dlatego podczas walki z mocowaniem ponownym miski polecam nakładać silikon nie na miskę ale na oczyszczone brzegi styku bloku silnika i po umiejscowieniu miski ewentualnie ponownie oczyścić brzegi miski. Nową miskę montować po 5minutach od nałożenia silikonu. Silikonu dać na tyle żeby nie wypływał w nadmiarze niewiadomo ile ale lepiej dać za dużo niż za mało i ponownie demontować miskę.
Zdjęcia starej miski wrzucę i zrobię test udarowy czy tam czasem już palcem nie da się zrobić dziury :)
[ Komentarz dodany przez: BartBartez: 2012-06-03, 15:02 ]
Pozwolę sobie poprawić. To nie są śruby 10", 14" itd. Tylko śruby na klucz 10mm, 14mm itd. ;-)
BartBartez:
--- Cytat: "Złośnik" ---przeszkadza wspornik wydechu do którego jest mocowany wydech obejmą metalową a aby go zdemontować trzeba by odkręcać cały katalizator od kolektora lub sam kolektor i wszystko wyjąć.
--- Koniec cytatu ---
Całkowicie o tym zapomniałem z racji tego, że już dawno nie mam seryjnego wydechu i wspornik jest zbędny.
Złośnik:
Nowa miska:
Wydaje się za bardzo naglutowane silikonem ale to tyle co wypłynęło, trzeba to jeszcze ściągnąć ostrym nożykiem i gitara. Dół silnika suchutki :)
Stara: :)
Śrubokręt co prawda nie wszedł do środka jeszcze ale wgięcie było takie że minimalnie brakowało już do smoka pompy olejowej. Nadmienię, że częste wymiany oleju skutkują brakiem syfu, szlamu, glutów itp. i w misce olejowej i na smoku pompy który był cały czyściutki i drożny.
Dodam że przy takiej operacji warto mając dół silnika na wierzchu sprawdzić panewki korbowe na wale. U mnie wszystko wyglądało w porządku - szary stop łożyskowy nie naruszony i nie wżarty, bez rys. Ktoś + ja dbał o silnik :)
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim serdecznie.
Nawigacja