Forum > i30 PD

skorodowany tłumik 2 letni Hyundai - drastyczne zdjęcia

(1/9) > >>

mercator2020:
Ok dojrzałem do wyżalenia się oraz walki z ASO  >:(

W moim nieco ponad dwuletnim i30 Wagon 24 tys. na gwarancji znalazłem rudą bestię czającą się na tłumiku. W załączeniu "piękne" foto. Nie przestraszcie się.  Przeczytałem książeczkę gwarancyjną. Nie ma tam wyłączeń na układ wydechowy. Chyba, że ASO stwierdzi iż takie skorodowanie jest " zużyciem eksploatacyjnym" lub układ wydechowy jest akcesorium z 2 letnią gwarancją. Moim zdaniem ad 1 nie jest ad 2 nie jest. Z tego co wypatrzyłem na Internecie może być kłopot z wywalczeniem u ASO wymiany. Mam dodatkowy pakiet ubezpieczeniowy ochrona prawna PZU Super, nie zawaham się go użyć. >:(. Już widzę jak ASO bagatelizuje temat...  Coś to moje auto to jeden wielki generator problemów.

Sugestie porady, wasze odczucia na temat trwałości naszych samochodów. Czy ktoś walczył z ASO w podobnym temacie?

Dla porównania jest fotka tłumika  z bliźniaczego I30 - starszy od mojego o 6 miesięcy, w dużo lepszym stanie choć z przebiegiem znacznie większym. Jest opisana i 30. ;D
W razie problemów z foto otwierajcie grafikę w nowej karcie.

tomilipin:
Moim zdaniem to normalne zużycie tłumika, nic nie wywalczysz w ASO.
Układ wydechowy bardzo się nagrzewa, więc korozja jest nieunikniona - to tylko kwestia czasu.

robaszek127:
Taka korozja nie jest normalna tylko pokazuje jakość blachy. Nawet jak ktoś miał malucha eleganta to wie, że tak tłumik fabryczny nie rdzewiał. Ale wystarczyło kupić zamiennik to po 2 latach był cały w rudzie. Tak samo widziałem w seacie ibizie gdzie po 15latach przerdzewiała dopiero pierwsza warstwa blachy na tłumiku.
Ta czy siak ASO powie, że to zwykłe zużycie eksploatacyjne i tłumiki rdzewieją.

weuek:
Normalny stan współczesnego auta.

W swojej fabii wymieniłem oba tłumiki po 10 latach. To było dosyć wcześnie, bo miała mały przebieg i przez pierwsze 5 lat nie była garażowana.

mercator2020:
Dzięki za odpowiedź.  Jestem umówimy z ASO za tydzień. Mają wymieniać inny element w ramach uznanej 3 tygodnie temu reklamacji. Dziś usiłowałem obejrzeć tłumik z dołu. Nie mam kanału czy podnośnika.  Lecz i tak dało sie zauważyć na foto jakieś mini wgniotki po kamieniach?  Na zdjęciach wygląda jak po ostrzale ( dwa trafienia ?  Na foto d2 przy dolnej krawędzi foto ) w naturze ledwo widoczne.
 W tym "bliźniaku "  mojego auta gdzie tłumik nie jest zardzewiały dolna cześć wygląda jak by ktoś go walił młotem, tam podłoga tłumika jest cała pokrzywiona le cz rdzy cos nie widać.
Foto dolnej części mojego tłumika w załączeniu. Zdjęcie wykonano z leżącego pod autem smartfona.  Najpierw film nastepnie zrzuty wybranych klatek ...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej