Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/  (Przeczytany 13366 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

forf

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/
« dnia: 24 Kwiecień 2012, 13:23:52 »
Witam po raz pierwszy na forum:)

Podczas postoju, bawiąc się kierownica na włączonym silniku, napotkałem stukanie przy energicznym ruszaniu kierownica w lewo, w prawo.. głuche ale dość donośne. Nie sprawdzałem tego na wyłączonym.  Ponadto zauważyłem jeszcze lekkie drgania kierownicy przy prędkościach 120-140, wszystkie ciężarki są, bulw na oponach żadnych, tarcze hamulcowe prawdopodobnie bez deformacji.
Dodam że Pierdek nie ma sporego przebiegu, więcej stoi jak jeździ;) ok 11k km :D jednak ostatnio daje mu trochę w kość coby czuł że "żyje" ;)

Jakieś sugestie/podpowiedzi ?
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 18:00:59 przez Brt »

Kurako

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Kwiecień 2012, 14:10:33 »
najwidoczniej jakieś gumy poszły, końcówka drążka...
a co do drgań, wydaje mi się że przy takich prędkościach drgania nie są niczym dziwnym :P

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Kwiecień 2012, 14:37:59 »
Co do stuków- trzeba zdiagnozować gdzie występuje luz. Może to być np. końcówka drążka kierowniczego. Co do drgań warto sprawdzić koło na wyważarce. Może to być równie dobrze skrzywiona felga.

NieAmator

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Kwiecień 2012, 15:07:58 »
albo piasta mówi bye bye

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Kwiecień 2012, 15:22:14 »
Albo magiel. U mnie też to występuje lecz jestem jeszcze przed wymianą zawieszenia. Ale jeśli nie końcówki ani same drążki to magiel na bank. Po prostu zrobił się lekki luz na tulejach lub na listwie i albo regeneracja ale do tego jeszcze daleko albo nowy magiel.

forf

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Kwiecień 2012, 16:46:25 »
Dzięki Koledzy za odpowiedzi :)

W najbliższych dniach przyjrzę się temu bliżej, z małą pomocą bo to nie mój fach:D a chciałem zasięgnąć opinii, koszty nie wydają się być duże, poza piastą i maglownicą.. fakt że do tego czeka mnie wymiana paska rozrządu (ze starości:D).

@Kurako
Właśnie dla mnie trochę dziwne bo nie raz bujałem Pierdka do tych prędkości i raczej nic nie czułem :/

@Zbyszek
Co do felgi, przypomniała mi się sytuacja z przed 2-3 tyg gdzie oślepiony przez słońce wjechałem na "leżącego policjanta" 60km/h i możliwe, że coś się pokrzywiło, a do momentu gdzie się rozbujałem w ten weekend nic się nie odzywało.

Zostaję przy nadziei ze to jakieś pierdółki do wymiany :)

Matison

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Kwiecień 2012, 19:59:41 »
Co do drgań wziąłbym najpierw pojechał na pierwszą lepszą stację benzynową i sprawdził ciśnienie w oponach. Banalne ale warto.

forf

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Kwiecień 2012, 13:14:06 »
Byłem dziś z Pierdkiem na stacji diagnostycznej i nie ma tragedii ani końcówki, ani drążki nie ucierpiały :) jedyne co, diagnosta podpowiedział, że może to być faktycznie maglownica i tak jak wspominał Złośnik - bez paniki, można z tym jeździć więc nie ruszam:)

Wracając do drgań.. w obu kółkach ciśnienie jest to samo ale dla pewności zostaną zamienione tył z przodem, teraz jedynie zostały planowane wymiany oleju, filtrów i paska rozrządu:)

MacTB

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Maj 2012, 03:21:16 »
Z tym stukaniem to zależy w jakim stopniu jesteś wyczulony na takie rzeczy ;)
Jeśli jesteś przeczulony tak jak ja to na pewno przesadzasz i nic się nie dzieje, takie bardzo lekkie stukanie na postoju przy energicznych ruchach na boki występuje i u mnie, ale od nowości auta, czyli od 2003 roku.
Przejeździłem z tym 160 kkm i nic, więc jest to chyba normalne. No chyba, że to nie o takie stukanie chodzi, ale opisać to trudno, trzeba by zobaczyć, a raczej usłyszeć :)
Jeśli chodzi o drgania kierownicy to też walczę z tym prawie od nowości auta, stwierdzam, że Getz ma bardzo wrażliwy układ kierowniczy.
Przewinęło się przez to auto kilka różnych kompletów opon, drugi komplet tarcz, różne rozmiary i typy felg i przy każdych wcześniej czy później, mniej lub bardziej drga kierownica. A jak już zacznie to praktycznie nie udało mi się tego zwalczyć, po prostu się przyzwyczaiłem. I też dzieje się to powyżej 120-130 km/h, apogeum pomiędzy 140 a 150. W innych autach nigdy nie miałem takich historii...

Kurako

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Maj 2012, 07:31:04 »
forf, ile masz przejechane?

[ Dodano: 2012-05-08, 07:31 ]
edit, a już wiem :)

po co wymiana paska rozrządu? jeszcze nie trzeba :)

forf

  • Gość
[Getz TB] Stuki podczas szybkiego ruszania kierownicą prawo/lewo
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Maj 2012, 03:09:42 »
@MacTB
to stukanie to jednak przewrażliwienie, powiązałem sobie fakty tego bicia na kierownicy a wychodzi na to ze niepotrzebnie:) a prosty zabieg, w moim przypadku pomógł, wszystko wróciło do normy (po tym strzale w leżącego policjanta) kółka zamienione tył<->przód i dziś miałem okazje przegonić Pierdka na trasie.. wycisnąłem 150km i żadnych drgań nie wyczułem, felgę musiało gdzieś pokrzywić - to co pisał Kolega Zbyszek :)

@Kurako
no właśnie, przebieg malutki, tylko się tak zastanawiam czy sobie coś tam nie sparciał ten pasek, nie warto? bo w sumie już mam pasek i rolkę, jak i warsztat z wymianą za 160zł i nawet gwarancją :D

a'propos powyższych postów, przy wymianie oleju znajomy zauważył malutki wyciek na maglownicy.