Autor Wątek: Podwyższony poziom oleju  (Przeczytany 10849 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Lipiec 2021, 21:43:09 »
Witam! Posiadam ix 35 1,7 crdi (D4FD).  Ponieważ tematem jest zwiększony poziom oleju i wypalanie DPF podepnę się , gdyż mam z tym problem. Otóż ni stąd ni zowąd wypalanie DPF z regularnego co 400-450km ( kontroluję systematycznie ) spadło podczas jazdy S-ką 120km/h do 230km, następnie przez kolejne 300km drogi wypalanie odbyło się regularnie 3 razy co 100km.  Później niezależnie od tego czy miasto, czy trasa wypalanie w granicach od 100 do 170km. Poziom oleju raczej się nie zwiększył, bo jedynie raz zmuszony byłem wyłączyć silnik podczas wypalania. Byłem u 2 mechaników. U pierwszego (zaraz po wypaleniu DPF) stwierdził po podłączeniu do "kompa" , że wszystko jest ok, DPF zatkany w 17%, poradził abym zmienił stację paliw. Po diagnozie wypalanie znów po 100km. Pojechałem do drugiego fachowca (ten zajmuje się całościowo DPF-ami (diagnozuje, czyści itd). Wg. jego "kompa" czujnik różnicy ciśnień podawał nieprawidłowy sygnał, gdyż całkowicie był zapchany sadzą jeden z przewodów prowadzący do tego czujnika - wyczyścił go. Fachowiec powiedział, że kolejne wypalanie odbędzie się jeszcze nieprawidłowo, ale następne będzie ok. Jak na razie miałem pierwsze wypalenie po 160km. Czy ktoś z Was słyszał o takim przypadku i czy po wyczyszczeniu przewodu nie powinno się przeprowadzić adaptacji czujnika różnicy ciśnień?

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Lipiec 2021, 21:20:40 »
C.d. Podzielę się informacjami uzyskanymi w kilku warsztatach - może komuś się przyda. Adaptacja czujnika różnicy ciśnień DPF jest wykonywana w przypadku, gdy ten jest wymieniany na nowy, jeżeli tylko czyścimy rurki prowadzące do tego czujnika, lub sam czujnik (podobno też można) adaptacja nie jest wymagana.

Natomiast mój problem dalej nie został rozwiązany. IX 35 1,7 crdi ma 112kkm przebiegu, żadnych objawów nieprawidłowej pracy silnika (brak spadku mocy, brak problemu z rozruchem, nic nie szarpie, żadnych wycieków, spalanie bez zmian, poziom oleju bez zmian, itp.), pracuje bez zastrzeżeń, tyko to częste wypalanie DPF ( co 140-150km) >:(. Dzisiaj byłem u mechanika, który gruntownie (ponownie) przeprowadził  diagnostykę, tym razem zarówno na biegu jałowym ( żadnych nieprawidłowości , żadnych błędów, DPF zapełniony  w 10%, wtryski pracują idealnie itd.), jak i pod obciążeniem tzn. podczas jazdy - i tu jest dziwny objaw, wszystko ok. poza jedną rzeczą tj. DPF szybko zapełnia się do 22% podczas agresywnej jazdy, po czym zapełnienie spada, gdy jazda jest "normalna". Nie mam pojęcia czy to jest prawidłowe ? Fachowiec zalecił wyczyścić DPF, bo wg niego to jedyna przyczyna częstego wypalania podczas jazdy. Nie wiem sam co mam robić, nie chciałbym jeszcze grzebać przy DPF przy takim przebiegu.

Offline piotr_zaw

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 22
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Lipiec 2021, 07:11:10 »
Witam,
w silnikach 1.6crdi częstotliwość wypalania zależy od temperatury zewnętrznej :)
czyli do 16 stopni Celsjusza jest OK, a powyżej tej temperatury wypalanie jest co 100-200km, jeśli jest wszystko w porządku z silnikiem i osprzętem to na jesień wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej wszystko wróci do "normy" :)

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Lipiec 2021, 16:36:52 »
Bardzo dziękuję za odpowiedź!
Trochę to dla mnie dziwne, że tak to działa :-\ Powiem szczerze, że auto mam od lipca ub. roku i jest to mój pierwszy diesel . Latem ub. roku  "się go uczyłem", i nie zwracałem uwagi na to jak często DPF się wypala, a na to, że w ogóle się wypala. Jesienią, zimą i wiosną jak bardziej ogarnąłem temat - było co 400-450km. Ale te co 150 km jest bardzo męczące, bo często zaczyna mi się wypalać, gdy dojeżdżam do celu >:(.  Przez to wypalanie wzrosło też trochę zużycie paliwa, a ubiegłego lata tak nie było , więc czy aby na pewno częste wypalanie DPF było uzależnione od temperatury zewnętrznej?

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Lipiec 2021, 20:34:08 »
Witam! Chyba jednak jest coś na rzeczy z tą temperaturą zewnętrzną a częstotliwością wypalania DPF. Jak były temperatury ok. 25 stopni C i wyższe to wypalał się co 100-120 km, a dzisiaj, kiedy temp. wynosi 18 stopni C wypalił się po 220 km. Zobaczę jak   będzie dalej.

Offline Blue ix35

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 47
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Sierpień 2021, 22:34:13 »
Witam! Chyba jednak jest coś na rzeczy z tą temperaturą zewnętrzną a częstotliwością wypalania DPF. Jak były temperatury ok. 25 stopni C i wyższe to wypalał się co 100-120 km, a dzisiaj, kiedy temp. wynosi 18 stopni C wypalił się po 220 km. Zobaczę jak   będzie dalej.


A to letnie wypalanie na wlaczonej klimie czy bez, bo ja zauwazylem pewna zaleznosc w kwestii wypalania, jak jest cieplo czyli powyzej 17 wypala czesto nawet co 50km ale na zalaczonej klimie ( temp zew kolo 22 * C ) wypala co 450-500km i zastanawiam sie why ? nie zeby mi to przeszkadzalo, wrecz przeciwnie. :P  Poki co klima non stop wlaczona jazda 60% miasto 40% trasa  raczej krotkie odcinki, jak tylko wylacze klime wypalanie co chwila bez mala.

Offline Franek61

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 58
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Sierpień 2021, 22:53:08 »
Witam! Szczerze powiem, że nie zastanawiałem się nad tym, czy włączona klimatyzacja ma wpływ na często wypalania DPF, ale jak przeanalizowałem temat, to jednak doszedłem do wniosku, że u mnie to tak nie działa, tzn. niezależnie od tego czy klima włączona, czy nie wypalanie aktualnie jest regularnie co 120-130km i to niezależnie czy trasa, czy miasto (oczywiście przy temp. powyżej 18 stopni). Ale jeżeli u Ciebie tak występuje to jest ciekawy wątek do analizy, aczkolwiek nie mam pojęcia dlaczego aż taka różnica pomiędzy poszczególnymi wypaleniami co 50km a co 400-500km, to jest szalona różnica.

Offline Blue ix35

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 47
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Sierpień 2021, 00:16:10 »
... aczkolwiek nie mam pojęcia dlaczego aż taka różnica pomiędzy poszczególnymi wypaleniami co 50km a co 400-500km, to jest szalona różnica.

Tez poki co nie mam pojecia, ale jak juz napisalem nie przeszkadza mi to ,-P , jak jade w trase to wylaczam na chwile( okolo 20 minut-ksiazkowo) klime i wypalanie wskakuje normalnie, temp kolo 600-640 stopni, jak sie zakonczy wlaczam klime i spokoj na kolejne set km lub wyjazd w trase, aktualnie mam 480 bez wypalania(maks temp na dpf 320 krotkotrwale) ciekawe, sprawdze do ilu km dociagnie bez wymuszenia wypalania . Pozdro :)

Offline kojoto3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 31
Odp: Podwyższony poziom oleju
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Sierpień 2021, 07:25:33 »
Jestem po czyszczeniu DPF, czy to coś dało? hm... nie wiem;  teraz od kilku dni temperatura otoczenie sporo niższa i ciężko porównać jak było po 30 o C, przejechałem ponad 1000 km, trzy wypalania, pierwsze było dosyć szybko, ale następne tak ok po 400 km. Tak czy inaczej dioda sygnalizująca wypalanie byłaby najlepszym rozwiązaniem, bo czy wypala po 100 czy po 400 km to i tak trzeba kontrolować aby nie wyłączyć w trakcie.