Może ktoś miał podobny problem i wie jak go usunąć.
Dot. Hyundai ix35 silnik 1,7 crdi, przebieg ok 100 tys. użytkuję już kilka lat. Użytkowany typowo w mieście , ale raz w tygodniu (zawsze) trasa ok 100 km, regularne wymiany co 10 tys. km. Wcześnie od wymiany do wymiany nic nie przybywało.
Problem jest taki, że od jakiegoś czasu zwiększa się poziom oleju. auto nie stracilo mocy, nie dymi, nic nie czuć (zapachu), płynu chłodniczego nie ubywa, nie widać w nim oleju. Byłem na podpięciu pod komputer w serwisie specjalizującym się czyszczeniem DPF, nie stwierdzili żadnej usterki, filtr czysty. Wymieniłem wszystkie filtry + olej, zalałem na minimum (według bagnetu) i po 2 tygodniach przejechane ok 500 km stan na bagnecie na połowie. Zauważyłem jeszcze że jeden wtrysk mi się trochę poci. Mam zamiar oddać na wymianę uszczelnienia wtrysków i uszczelki pokrywy, chociaż z pod pokrywy nie leci, ale chyba tam w komplecie są oringi pod wtryski i śruby od wtrysków.
Od kliku dni szukam w necie, większość wskazuje na DPF, ale jak nie zapchany....
Nie chciałbym wydawać kasy na darmo, na czyszczenie DPf (trochę to kosztuje)
A może to przez ten wtrysk co się poci? Też piszą o podobnym problemie.