Forum > i30 GD
Skoki obciazenia i zmiana dzwieku silnika
SuperMario:
Witam
Od dluzszego czasu obserwuje dziwne zachowanie - poczas jazdy ze stala predkoscia poza miastem, niezaleznie od biegu, silnik co jakis czas zmienia dzwiek na jakis taki basowy na kilka sekund i wraca do normy. Po podlaczeniu TorquePro zauwazylem ze podczas tego dziwnego dzwieku skacze obciaznie silnika do 80-90%. W zalaczniku zapis z wczorajszej jazdy. Warunki:
- predkosc: ok 100kmh
- tempomat
- droga: autostrada
- nachylenie: wystepuje niezalezenie od nachylenia drogi
- podczas jazdy nic dodatkowo nie włączane/wylaczane.
Pytanie. Jakie PIDy moge jeszcze dorzucic do monitorowania zeby szukac anomalii?
Chyba ze juz ktos przerabial taki przypadek?
ozyrys00:
Ostatnimi czasy zaobserwowalem to samo u siebie. Czy rozgryzles temat?
SuperMario:
Bylem juz u jednego mechanika, bylismy na przejazdzce po autostradzie z podlaczonym komputerem i jedyne co stwierdzil to tyle ze przy 110km/h na tempomacie po autostradzie 6ty bieg to za duzo - "6ke to panie wrzuca sie od 140kmh". Czyli rozumiem ze zle jezdze i jadac po autostradzie 100-110 mam miec 4ty bieg, no moze max 5ty i stopery w uszach. Poza tym po autostradzie niby nie mozna wiecej niz 140, wiec te przelozenie to niech mi najlepiej wymontuja, bo do czego je wykorzystywac? Hmm... Chyba musze isc na doszkolenie jakies.
Co do tematu glownego to zauwazylem tez ze takie skoki obiazenia podczas wypalania DPF sa co ok 15sekund. Na 30 XII jestem umowiony do ASO. Zobaczymy co stwierdza ONI. Jak tylko cos sie dowiem dam znac
Dzius:
A konkretnie to jakie są obroty silnika przy 140km/h na szóstym biegu ?
weuek:
Może starej daty ten mechanik? Przecież twój diesel i w okolicach 100 i 140 jest w granicach najwyższego momentu obrotowego.
Z drugiej strony, 100-110 to trochę niewygodna prędkość na autostradę, bo za mało się różni od ciężarówek. Jak mi się wcale nie spieszy, to tempomat ustawiam na 120 (benzyna, turbo, 2500 rpm).
Życie z depeefem to... martyrologia.
Nawigacja
[#] Następna strona