Autor Wątek: [i30] KUPNO i30  (Przeczytany 202841 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bkroy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #315 dnia: 28 Lipiec 2017, 21:11:10 »
Cytat: "apikus"
Cytat: "bkroy"
cykl nowego auta rozpoczyna się po FL (ok 30-40 mcy przed końcem produkcji danego auta)


Mówisz o tym, co dzieje się w Twojej fabryce, czy o rozpoczęciu prac nad nowym autem?

Cytat: "bkroy"
pracuje w branży automotive i wysyłany części bezpośrednio na montaż w fabryce


Po FL wysyłacie części zrobione z tych samych materiałów, co przy rozpoczęciu produkcji?


W fabryce u dostawcy okres wdrażania to ok 15-20 m-cy (w naszej branży), po czym wcześniej pewne prace są wykonane po stronie odbiorcy/klienta (producenta auta). Tak jak pisałem dla elementów nie mechanicznych okres wdrażania projektu to ok 30 m-cy przed startem, dla mechanicznych +1 rok więcej. Realnie auto po FL jest produkowane ok 3-4 lat (36-48 m-cy).

Materiał raz ustalony dla danego wyrobu jest święty, przez 9 lat pracy nie słyszałem nigdy! aby ktokolwiek się zgodził na zmianę materiału, jego składu, ani jego dostawcy. Nie chodzi tu o podstawowy surowiec, ale o każdy element składowy wyrobu (śrubka, podkładka, gumka, sprężyna, złączka itd.). Każdy wyrób składa się z jakiejś listy komponentów i materiałów i zmiana czegokolwiek jest nie możliwa, ponadto każdy element jest dostarczany przez danego dostawcę i tylko u danego dostawcy może być kupiony. W internecie jest pełno ludowych mądrości dot. produkcji aut, ale w rzeczywistości każdy producent wymaga ultra jakości od swoich dostawców, dostawcy są na każdym kroku audytowani wewnętrznie i zewnętrznie pod wieloma względami i bez gadania muszą spełniać wymagania jakie klient sobie życzy.

Osobiście jak pisałem wolę unikać świeżaków (pierwsze 1-2 lata od startu), bo wiem ile modyfikacji w wyrobie jest w okresie od 0 do 2 lat, i później już mniej do FL. Po FL modyfikacji nie ma, bo prace projektowe nad danym modelem się skończyły i rozpoczęły się prace nad nowym autem.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Re: zakup Hyundaia i30
« Odpowiedź #316 dnia: 28 Lipiec 2017, 22:16:03 »
Cytat: "AndrzejK"
Nawet trzeba pamiętać zawsze o schłodzeniu turbiny.

Nie trzeba, podobnie jak w silnikach TSI.

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #317 dnia: 29 Lipiec 2017, 09:31:36 »
bkroy, dzięki za wyjaśnienie.
Ja mam trochę inne doświadczenie, ale może to dotyczy innych elementów samochodu.

Offline bkroy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #318 dnia: 31 Lipiec 2017, 09:24:23 »
Znalazłem 2 filmiki, patrząc na realia spalania to coraz bardziej mam wątpliwości czy turbo w benzynie z małym silnikiem to dobry wybór?

(na termometrze temp +1C).
(na termometrze temp 0C).

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #319 dnia: 31 Lipiec 2017, 10:17:00 »
No niestety, większość benzyniaków z turbo pali dość dużo zwłaszcza jeśli się jeździ większość po mieście. No ale niestety dzięki uni coraz mniej wolnossących jednostek. w hyundaiu pozostała tylko Elantra z silnikiem 1.6. no i jeszcze 1.4 ale to już słabizna.

Offline bkroy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #320 dnia: 31 Lipiec 2017, 11:38:01 »
Patrząc na to włosy mi dęba stanęły. Na korzyść turbo jedynie przemawia super dynamika, ale w przypadku zakupu auta na dłużej (min. 8 lat) zabawa w turbo jest nie opłacalna. Jak dla mnie spalanie w mieście 7,5 średnio i trasa poniżej 6,0 byłoby super, a realnie na filmie spalanie spada sporo poniżej tych wartości - pytanie tylko przy jak bardzo spokojnej jeździe spada i przy jak dynamicznej rośnie (z filmu trasa: 4,9-9,0 l/100, miasto: 5,8-9,4 l/100), drugi plus za to, że test był wykonany w warunkach zimowych.

Offline domizawa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #321 dnia: 23 Sierpień 2017, 09:09:17 »
Od jakiegoś czasu poluję na Hyundaia I30 Kombi...nie mam zbyt wygórowanych oczekiwań ;-) ale idealnie by było gdyby spełniał poniższe kryteria:

• rocznik od 2013 w górę (z grillem po lifcie - takim jak w załączniku)
• silnik benzynowy 1.6 MPI 120KM lub inne 1.6 (może być też diesel)
• przebieg (w zależności od rocznika) max. 120 000 km
• kolor: wszystkie oprócz białego, brązowego i niebieskiego ;-)
• z wyposażenia dodatkowego: automatyczna klimatyzacja oraz tempomat
• budżet przeznaczony na zakupu to powiedzmy max. 40 000zł

Strasznie mało tego modelu na rynku wtórnym (przynajmniej jak przeglądam popularne portale ogłoszeniowe). Czy to faktycznie dlatego, że to bardzo dobre auto jest? :-)

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #322 dnia: 23 Sierpień 2017, 10:00:00 »
Za 40 tyś z takimi wymaganiami to małą szansa żebyś znalazł coś konkretnego, chyba że sprowadzony. Ja będę sprzedawał swojego i 30 kombi silnik 1.6 MPI wersja Classic Plus na wiosnę w przyszłym roku. rocznik 2012. I rejestracja Maj 2013 (grill taki jak na fotce), serwisowany, nie bity. Mało jest na rynku takich I 30, każdemu żal się pozbyć auta  tak niezawodnego. mnie też żal, ale jeździłem nowym I30 wagon no i chyba się zdecyduję na kolejną wersję.

Offline domizawa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #323 dnia: 23 Sierpień 2017, 10:26:57 »
Rafal1974 dzięki za odpowiedź. Tak też właśnie zauważyłem...nie ukrywam, że liczyłem trochę na to, że jak wejdzie 3 generacja to 2 nieco pójdzie w dół, a tutaj już 2 miesiące od premiery, a ceny jak się trzymały tak się trzymają ;-) Do wiosny trochę daleko, a auto potrzebne w niedalekiej przyszłości...jeśli nie uda mi się nic znaleźć konkretnego to będę pamiętał o twojej ofercie. Dzięki :-)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #324 dnia: 23 Sierpień 2017, 10:31:22 »
Moze to dlatego, ze kolejna generacja wyglada zupelnie nijak w porownaniu do poprzedniej. Zadnego charakteru nie ma, a poprzednia jest nie do pomylenia z innym autem.

Offline domizawa

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #325 dnia: 23 Sierpień 2017, 10:48:26 »
Coś w tym jest. Też mam podobne zdanie w tej kwestii (jeżeli chodzi o kombi). Jak dla mnie jedyny model I30 z nowej generacji, który można określić mianem, że "ma charakter" to Fastback, który dopiero będzie miał swoją premierę...

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #326 dnia: 23 Sierpień 2017, 11:10:17 »
Może nowy I 30 wygląda nijak, ale proponuje zasiąść za kierownicą i się przejechać. Wtedy się przekonacie. Auto się tak trzyma na drodze jak by było przyklejone, jest lepiej wyciszone itd., itd. Prawda jest taka to co dobre nigdy nie będzie tanie.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #327 dnia: 23 Sierpień 2017, 13:37:23 »
Przyklejonym trudno jechac. ;-)

Offline AndrzejK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #328 dnia: 24 Sierpień 2017, 21:44:45 »
2 swoje i 30 zostawiłem w salonie w Opolu. Poszły w przeciągu 1 tygodnia.2 i30 2016r wersja CONFORT  Go! kolor srebrny metalic z okazji mistrzostw Europy w piłce nożnej.Denerwowała mnie tylko ciągła dezaktywacja funkcji start/stop. Teraz użytkuję Elantrę 2017r.i to jest jeszcze lepszy wybór w/g mnie.Potrafi spalić w trasie nie więcej jak 5,5l/100.

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #329 dnia: 25 Sierpień 2017, 13:45:58 »
Też chodzi mi po głowie Elantra tylko boję się trochę jak się zapakuje na wakacje. (rodzina 2+2). Duży plus to silnik 1.6. niestety w nowym I30 Wagon już go nie ma.