Autor Wątek: [i30] KUPNO i30  (Przeczytany 211754 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #300 dnia: 26 Lipiec 2017, 21:03:17 »
Moim zdaniem większy silnik zawsze jest bezpieczniejszym wyborem. Sam mam 1.7, ale nie rozumiem polityki Hyundai - brak 2.0 w i40... Mimo tej samej mocy, to pewnie trwalsza jednostka od mniejszej pojemności. Co do przebiegu, 150 tys w 4 lata, to raptem 35 rocznie... czyli praktycznie od przeglądu do przeglądu. Niektórzy mają 150 skręcone z 250 i jeżdżą kolejne 100 :)

Offline mtomaszek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #301 dnia: 27 Lipiec 2017, 08:05:21 »
Z tego co słyszałem to w 1.4 CRDI są wtryskiwacze Delphi, których nie da się regenerować (lub też regeneracja jest droga). W 1.6 CRDI z kolei podobno są wtryskiwacze Bosch i ich regeneracja jest możliwa stosunkowo niewielkim kosztem.

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #302 dnia: 27 Lipiec 2017, 08:42:39 »
Hyundai zawsze był skąpy w rabatach, dodatkowo jest to nowy model, więc wcale się nie dziwie.  Na Aurisa dają wysokie upusty bo to stara buda. Może lepiej wyposażony ale jakość jazdy w porównaniu z nowym hyundaiem tragedia. Jeździłeś może nowym TIPO, jestem ciekaw jak to się trzyma drogi. Tylko że to FIAT. Opel ma dużo niedociągnięć, wystarczy podnieść wykładzinę bagażnika i zobaczysz gołą blachę, i luźne przewody itp.

Offline bkroy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #303 dnia: 27 Lipiec 2017, 09:16:21 »
Wg mnie to raczej hyundai do tej pory był skłonny do bardzo dobrych cen. Raz, że w cennikach wyjściowa cena była bardzo atrakcyjna (min. 6-8 tys niżej od konkurencji, zwłaszcza vw), dwa że po premierze i30 II w salonie gość mi mówił, że spokojnie da się zejść o 8-9 tys. zł za auto z rocznika bieżącego. O wyprzedaży wówczas nie rozmawiałem, ale tym bardziej powinni być w stanie zejść jeszcze niżej.

Po wizycie i oględzinach i30 III widzę, że hyundai zmienił strategię i ceni się jak nie wiem co. Do tej pory byli postrzegani jako czarny koń, który psuje rynek i tak jak pisałem w wersji z manualną klimatyzacją wnętrze tego auta wygląda bardzo biednie (mały monitorek mono, 3 przyciski od nawiewów).

Dlaczego uważasz że jakość jazdy aurisem to tragedia, jak rozumieć określenie jakość? W ciągu ostatnich 3 m-cy miałem okazję jeździć najnowszymi modelami: auris, megane IV, astra V, octavia wszystko PB. Dodatkowo mondeo (inny segment) i focus, ale Forda w ogóle nie biorę pod uwagę. Nie jeździłem i30 III, ale jeździłem wcześniej i30 II. Co do jazdy to nie miałem zastrzeżeń do żadnego z tych samochodów. Jedynie co to dziwnie czułem się w astrze V (bardzo ostry kąt pochylenia słupków/pillar A).

Auris rzeczywiście jest już długo w tej wersji (2013?), ostatnio miał FL co przemawia na plus. Większość prac projektowych po fl dla danego modelu się kończy (czyli auto jest już w fazie najlepszego dopracowania i wyeliminowana błędów) i rozpoczynane są prace nad zupełnie nowym modelem danego auta.
W Toyocie powiedzieli mi, że całkiem nowy auris będzie dopiero w 2019.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #304 dnia: 27 Lipiec 2017, 17:51:51 »
II
.

Offline michal_32

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #305 dnia: 27 Lipiec 2017, 18:56:15 »
Kolego kosmos2011 co mówią Twoje powyższe zdjęcia? :)

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #306 dnia: 27 Lipiec 2017, 20:37:04 »
Cytat: "bkroy"
czyli auto jest już w fazie najlepszego dopracowania i wyeliminowana błędów

I wprowadzenia wszystkich oszczędności jakie się da.  :-D  :-D  :-D

Cytat: "bkroy"
i rozpoczynane są prace nad zupełnie nowym modelem danego auta

Prace nad nowym modelem rozpoczynają się w momencie startu produkcji obecnego.

Offline bkroy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #307 dnia: 27 Lipiec 2017, 20:43:16 »
Jak dla mnie pewniejszy jest model po FL, niż świeżak w pierwszych 2 latach produkcji.

Dla tych producentów dla których dostarczany części do produkcji samochodów - pracuje w branży automotive i wysyłany części bezpośrednio na montaż w fabryce, cykl nowego auta rozpoczyna się po FL (ok 30-40 mcy przed końcem produkcji danego auta)

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #308 dnia: 27 Lipiec 2017, 21:22:22 »
Cytat: "bkroy"
cykl nowego auta rozpoczyna się po FL (ok 30-40 mcy przed końcem produkcji danego auta)


Mówisz o tym, co dzieje się w Twojej fabryce, czy o rozpoczęciu prac nad nowym autem?

Cytat: "bkroy"
pracuje w branży automotive i wysyłany części bezpośrednio na montaż w fabryce


Po FL wysyłacie części zrobione z tych samych materiałów, co przy rozpoczęciu produkcji?

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #309 dnia: 28 Lipiec 2017, 08:49:20 »
Ja tam wolę mieć mniej wodotrysków, nawet zapłacić więcej niż później marnować swój czas w serwisach. Wiem ze jak kupię  Hyundaia to prze 5 lat będę miał spokój, a nawet (odpukać) jeśli cos wyskoczy to jadę do serwisu mówię co mi przeszkadza i bez filozofowania wszystko jest robione od ręki. Więc zaczekam jeszcze na nowego I30 Fastback i zadecyduje czy I30 Wagon czy Fastback. Oczywiście to jest moje zdanie i nie wszyscy muszą się z tym zgadzać.

Offline apikus

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 538
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #310 dnia: 28 Lipiec 2017, 10:18:02 »
Rafal1974, to jest całkiem dobre podejście. Ja miałem i30 przez 6 lat od nowości, Drobne problem były, ale nigdy samochód mnie nie zawiódł.
Fastback na zdjęciach wygląda ładnie, Ciekawe jak na żywo. Pewnie będzie na targach we Frankfurcie.

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #311 dnia: 28 Lipiec 2017, 11:09:03 »
Miałem już dużo aut  różnych marek. Auta były kupowane od nowości, i zawsze po roku zaczynały się jakieś problemy, jeżdżenie po serwisach, użeranie się z serwisowymi ekspertami, gdzie większość z nich wciskała ciemnotę. Zaskoczył mnie Hyundai, naprawdę żadnych problemów po przeszło 4 latach eksploatacji. Ja wybieram opcję jak najmniej problemów w eksploatacji to dla mnie priorytet, a kolorowe wyświetlacze i inne bajery nie są aż tak ważne.  Co do Fastbacka to ciekawe jaka jest pojemność bagażnika. bo przestrzeń w środku całkiem niezła oglądałem fotorelację niemieckiego reportera i zarówno w przedniej części jak i w tyle było widać dużo miejsca . czekam na pełną specyfikacje techniczną i wtedy podejmę decyzję.

Offline AndrzejK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
zakup Hyundaia i30
« Odpowiedź #312 dnia: 28 Lipiec 2017, 12:26:48 »
Witam.

Miałem 2 salonowe Hyundaie i30.Pierwszego użytkowałem 4 lata. 1 pierwszy Hyundai Koloru Satin Amber ( kolor kawowy metalic  ) silnik 1,4 100 -u konny silnik, wersja Confort.Coroczny serwis w Opolu.Zostawiłem w salonie przy stanie licznika 28 tys.Stał w salonie 1tydzień.Wygląd jak nowy,garażowany.Następny zakup w tym samym salonie Hyundai i30 wersja Go!. srebrny metalic. ( brakowało tylko w tej wersji : szklany dach, parkowanie, Silnik 1,6 135 Km.Żadnych problemów,Użytkowałem 11 m-cy.Przejechałem nim 8tys.Poszedł  natychmiast.Teraz znowu ożeniony z Hyundaiem, ale teraz użytkuję nówkę Hyundai Elantra 1,6 128KM grafitowy metalik.Z żadnym nie miałem najmniejszych problemów.Uważam że konsorcium Hyundai mocno goni wszystkie europejskie marki samochodowe.Udzielę każdemu tel.niezbędnych informacji ( wahającym się ) na temat i30.
Proszę pytać na priv.podam nr.tel

Offline Rafal1974

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i30] KUPNO i30
« Odpowiedź #313 dnia: 28 Lipiec 2017, 15:16:01 »
Cieszę się że kolejna osoba myśli tak jak ja. Ogromna szkoda że został wycofany silnik wolnossący 1.6 MPI. Jest dostępny tylko w Elantrze. Nad Elantrą też się zastanawiałem, bardzo mi się podoba, ale dla rodziny 2+2 to mało funkcjonalny. Więc w tej chwili zastanawiam się tylko czy nowe silniki benzynowe z turbiną 1.0 i 14 GDI dadzą radę bez niespodzianek przejechać min100 tyś.km. Ale wiem ze ryzyko jest najmniejsze w porównaniu z silnikami innych marek.

Offline AndrzejK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
zakup Hyundaia i30
« Odpowiedź #314 dnia: 28 Lipiec 2017, 16:31:55 »
Kiedyś byłem namawiany w salonie Forda na zakup uturbionego 3 cylindrowego 125 Km Forda Focus.Wydawało mi się w tedy że to jest jednostka bardzo wysilona.Nie wiem jak to jest z eksploatacją  takiej jednostki.Nawet trzeba pamiętać zawsze o schłodzeniu turbiny.Ale to nie tylko.Natomiast silnik wolnossący w Elantra potrafi być najbardziej ekonomiczny od silników stosowanych w i30.Jadąc spokojnie komputer potrafi pokazywać spalanie między 5,2 5,4l/100