Ale ja wiem, że mówimy o 2.2 CRDi, bo w końcu tego silnika dotyczy temat. Tak jak wspomniałem, zestawy sprzęgła bez dwumasu są dostępne a cenowo wypadają w tej samej okolicy co sprzęgła do diesli innych marek (oczywiście nie wspominam o VAGu, bo w tym przypadku cena zawsze jest poniżej średniej a i wybór producentów spory).
Zestawy z dwumasą natomiast to okolice 3k PLN z hakiem i mówię tu markowych kompletach - LuK albo Valeo. Sachs za 4k PLN jest prawdopodobny, ale to głównie dlatego, że dystrybucja części spod skrzydeł ZF jest w Polsce dość średnia i hurtownie nie importują tego zbyt wiele. Jakkolwiek Sachs to wysoka półka, dużo wyższa niż Valeo i trochę lepsza niż LuK. Zestawy za 9k PLN nie wiem gdzie widziałeś, ale nawet w ASO Hyundaia raczej tyle nie kasują. Ba, za mojej kadencji w ASO Fiata komplet do nowego Iveco Daily (całkowicie nowa konstrukcja MY2015, 3.0 JTD kompletnie przekonstruowane w porównaniu do bazowego silnika z 2007 roku i brak zamienników) tyle nie kosztował, a uwierz mi, że sprzęgło z 2.2 CRDi wygląda przy nim jak zabawka :mrgreen: .