Autor Wątek: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie  (Przeczytany 8665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« dnia: 05 Grudzień 2019, 08:26:41 »
Witam, wiem że temat został już poruszany lecz nigdzie nie ma rozwiązania problemu. Opisze jak problem wygląda u mnie

Standardowo czuć szarpanie podczas dodawania i puszczania gazu ale najbardziej newralgiczny moment to szarpanie na 3 biegu w prędkościach 40-47km/h przy 1500-1900 obr.

Szarpanie przy tych prędkościach jest najbardziej odczuwalne i nie ma znaczenia czy jedziemy jednostajnie, czy akurat hamujemy silnikiem, czy mamy włączony tempomat.

Zauważyłem też dwukrotnie że po odpięciu akumulatora (dwukrotnie) na noc sytuacje się uspokoiła do momentu gdy auto się nie rozgrzało.

W aucie wymienione było sprzęgło bo kupiłem go że sprzągłem które brało 1cm od podłogi, dodatkowo wyczyszczona była przepustnica (i tutaj widać delikatną poprawę), oraz sprawdzona pompka paliwa i jest zupełnie czysta. Czujnik pod pedałem sprzęgła reaguje prawidłowo sprawdzony miernikiem.  

Zastanawiam się nad wyjęciem EGR i czyszczeniem lecz jak czytałem w innym wątku ponoć widać jego wskazania na programie Torgue Pro lecz u mnie pokazuje -- (lecz też nie mam kilku innych wskazań którzy inni mają)

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie co mogę sprawdzić a jak by ktoś miał podobny problem który udało się rozwiązać to byłoby super.

Auto z końca 2013r z przebiegiem 240tys ostatni serwis 2tys temu tak przynajmniej mówili w ASO

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Grudzień 2019, 14:34:22 »
Kolejne pytanie jak zrobić poprawnie adaptacje sterownika. Czy wystarczy odpiąć klemę na 60 min później odpalić aż się zagrzeje i przejechać 10 km czy coś innego.

doszły kolejne obiawy.

Na zimnym (jak na dworze jest na -) silniku ciężko odpalić później jest już ok. jak jest około 10st to może stać i 2 dni też nie ma problemu.

Po odpaleniu zdarzyło się dwa razy że obrotu szalały lecz po kilku sekundach się uspokoiło.

Dodatkowo zdarzył się raz że po odpaleniu zaczął warczeć jak by coś tarło, wystraszyłem się i zgasiłem lecz później już było ok.

Dziś zauważyłem że na postoju bez dotykania niczego gdy obrotu są w granicach 838-840  to na listwie wtryskowej wartości latają od 3270-3610
Czy ktoś z silnikiem 1.4 crdi bądź 1.6 jest w stanie zobaczyć jak to wygląda u niego

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwiecień 2020, 08:05:00 »
Widzę że nikt nie rozwiązał jeszcze problemu.

Ja wymieniłem świece, teraz auto pali od strzała nawet przy -8st

sprawdzone zostały też wtryski i zrobiona kolejna diagnoza na komputerze, niestety szarpanie nadal jest.

Coraz częściej słyszę że może sprzęgło zostało źle zrobione i to jest przerzyna, lecz szarpanie występuje też jak włączę tempomat i mechanik który to robił twierdzi że nie ma możliwości by sprzęgło wtedy coś mieszało.


Może ktoś ma jakiś pomysł.

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Marzec 2021, 20:29:44 »
Od ostatniego postu minęło trochę czasu może ktoś rozwiązał problem z szarpaniem ??????

U mnie wyczyszczone dpf na maszynie nie dało kompletnie nic a nawet jest gorzej bo wypala się co 100- 150KM chodź na diagnostyce (delphi) pokazuje sadze 1g to ostatnie dopalanie pokazuje 64km temu a następne za 1450m czujnik różnicy cieniej pokazuje na zapłonie 0 a na biegu jałowym 12mbar wiec raczej prawidłowo

Zbadałem wtryski metoda przelewową i pokazało że pierwsze dwa lały 1- 25ml 2-45ml 3-10ml 4-12ml, wtryski dane na maszynę i okazało się że 3 i 4 w normie a 1 miesił się w granicach dopuszczalnych za to 2 delikatnie poza zakresem (zrobione kompletnie 1 i 2) szarpanie ustalono na 100Km i wróciło

Ponownie sprawdziłem przelewy i 1-16ml 2-15ml 3-27ml 4-29ml  i już mi ręce opadają co jest nie tak i gdzie szukać bo ponoć na maszynie wszystko wychodzi normalnie

Może ma ktoś jakieś sugestie gdzie szukać

A jeszcze dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz na delphi i jedynie co może budzi zastrzeżenia to położenie w spoczynku EGR bo w zależności od odczytu daje wartość -0,4 do -0,6 

Offline bebzol3105

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Marzec 2021, 20:13:52 »
Witam mozliwe ze jest to problem egr mialem podobnie z tym ze jak bylo auto zimne to nie mial mocy dopiero rozpedzal sie po przekroczeniu 2000tys obrotow pozniej w trakcie jazdy mial spadki i wzrosty mocy przy rownej jezdzie po wymianie egr wszystko ustapi ale zanim zainwestujesz w nowy egr moze najpierw wystarczy porzadne wyczyszczenie w moim przypadku pomoglo to na ok rok po czym problemy wrocily i zdecydowalem sie na wymiane

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Marzec 2021, 20:41:35 »
dopiero rozpedzal sie po przekroczeniu 2000tys obrotow
2 miliony obrotów? To chyba już na orbitę wchodził... ;-)

Offline bebzol3105

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Marzec 2021, 20:49:14 »
2 miliony obrotów? To chyba już na orbitę wchodził... ;-)
2 tysiecy obrotow tak lepiej

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Kwiecień 2021, 11:35:29 »
Witam mozliwe ze jest to problem egr mialem podobnie z tym ze jak bylo auto zimne to nie mial mocy dopiero rozpedzal sie po przekroczeniu 2000tys obrotow pozniej w trakcie jazdy mial spadki i wzrosty mocy przy rownej jezdzie po wymianie egr wszystko ustapi ale zanim zainwestujesz w nowy egr moze najpierw wystarczy porzadne wyczyszczenie w moim przypadku pomoglo to na ok rok po czym problemy wrocily i zdecydowalem sie na wymiane

Dzięki za informację, myślałem że już nikt tu nie zagląda.

Pamiętasz może jak wyglądały wartości EGR na biegu jałowym tzn. czy po dodaniu gazu zawór pracował czy cały czas miał wartość 0

Teoretycznie Egr na biegu jałowym powinien mieć 0 lecz u mnie tak nie jest i po dodawaniu gazu otwiera się.

Może ma ktoś jakiś filmik z silnika 1.6 lub 1.4 cdr jak u niego pracuje egr na wykresach


Offline bebzol3105

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Kwiecień 2021, 19:52:10 »
Nie pamietam jakie mial wartosci jedyne co wiem to ze na biegu jalowym nigdy nie mial 0 zawsze byl delikatnie otwarty. Jak bede mial chwile wolna w weekend to postaram sie nagrac filmik wartosci jakie mam na nowym egr

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Kwiecień 2021, 18:18:35 »
Nie pamietam jakie mial wartosci jedyne co wiem to ze na biegu jalowym nigdy nie mial 0 zawsze byl delikatnie otwarty. Jak bede mial chwile wolna w weekend to postaram sie nagrac filmik wartosci jakie mam na nowym egr

Jak byś mógł to byłoby super bo nie wiem czy iść w tą stronę czy szukać przyczyny gdzie indziej.
 

Offline skresz

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: I30 GD 1.4 CRDI Szarpanie
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwiecień 2021, 17:44:02 »
Tak działa mój egr czy ktoś może to porównać ze swoim w silniku 1,4 lub 1,6