Forum > i40 VF
silnik i40 1,7 136 km
robaszek127:
I właśnie tu jest szkopuł. W nowych konstrukcjach nawet dbanie, serwisowanie w ASO nie daje pewności długiej żywotności silnika.
A tu sprowadzone perełki typu passerati czy golfy z 1,9tdi z cofniętymi licznikami z 400tys na 180 jeżdżą do tej pory.
Alonzo_:
Z własnego doświadczenia takie 2 przykłady:
1) Ostatni gwarancyjny serwis olejowy w hyundaiu (robię od zawsze w swoich autach max co 15 tkm). Po 15 km w domu (nie sprawdziłem przy odbiorze niestety wtedy bo szybko) na bagnecie czarny olej. Chyba tak na dobre pożegnanie. Wniosek?
Miałem już dość ASO przez te 5 lat, pojechałem wymienić od razu do swojego mechanika i teraz dopiero wiem że jest dbane. Bo co leją do silnika w ASO to tylko oni wiedzą.
Zawsze ze swoim olejem jechałem ale to tylko żeby nie dać się golić z kasy bo nie łudziłem się że mi to wleją. Wiem jak to działa.
2) 10 lat temu kupiłem octavie. Szukałem krajowej młodej - niby pewnej. Znalazłem 3 latka 1,9 TDI 135 tkm, papiery, serwis, środek jak nówka, do tego sprzedawał to dealer skody, auto z jakąś tam gwarancją na chwile. 4-5 tysia droższe od importów ale co tam. Myślę warto. Wypasione, ladne, pewne, obejrzałem wszystko na podnośniku itp. Takiego szukałem.
180 tkm i remont całej góry zjedzonej przez olej i jakość z gównolitu.
W papierach poprzednim właścicielem firma, jakaś flota potem znalazłem.
Także ten..... taka jest pewność jak się kupuje auto używane. Masz pecha to świeżaka trupa trafisz, masz farta to skręcony z 400 na 180 polata.
Ja nie wierze serwisom. Część z nich jest główną przyczyną że auta się ponadnormatywnie szybko sypią. Znam przykład akurat w dostawczych że olej latał 2x tyle ile dopuszczalny maksymalny limit a tylko co drugi serwis było w papierach pisane że zmiana. Filtra nowego to silniki nie widziały długo. A jak filtr traci przepustowość w silniku jest zawór który puszcza wtedy olej poza filtrem i syf silnik dorzyna.
A z racji tego że mam ten sam rocznik co autor tematu to wiem o czym piszemy. Trzaski, hamulce, dpf, ja miałem jeszcze pare innych dupereli tzw chorób wieku dziecięcego.
No ale pilnowanie oleju w tym silniku przez ten zrypany dpf to PODSTAWA przy większym przebiegu. Najzdrowszy ten silnik który z dpfem już nie lata.
noah61:
Hej
Powiem szczerze, że ja swojego też mam po dziurki w nosie... Kierownicą telepie przy hamowaniu, że ręce urywa. Drugi problem to szarpanie, po odpaleniu silnika na zimnym leci fajnie, żadnych złych objawów, do momentu aż silnik wyłączę. Po 20-30 minutach odpalam, ruszam i się zaczyna. Chrobotanie, szarpanie. Gdy nabiera prędkości idzie dobrze. Robiony EGR, wtryskiwacze, kolektor z klapami. Dodam jeszcze, że podczas wypalania filtra również są szarpnięcia. Na dodatek filtr wypala mi co 70km. I tu uprzedzam FILTR NIE JEST ZAWALONY, ZOSTAL JUZ DWA RAZY CZYSZCZONY.Może ktoś coś wie i się podzieli? Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.
marcin_kutno:
--- Cytat: "noah61" ---Hej
Powiem szczerze, że ja swojego też mam po dziurki w nosie... Kierownicą telepie przy hamowaniu, że ręce urywa. Drugi problem to szarpanie, po odpaleniu silnika na zimnym leci fajnie, żadnych złych objawów, do momentu aż silnik wyłączę. Po 20-30 minutach odpalam, ruszam i się zaczyna. Chrobotanie, szarpanie. Gdy nabiera prędkości idzie dobrze. Robiony EGR, wtryskiwacze, kolektor z klapami. Dodam jeszcze, że podczas wypalania filtra również są szarpnięcia. Na dodatek filtr wypala mi co 70km. I tu uprzedzam FILTR NIE JEST ZAWALONY, ZOSTAL JUZ DWA RAZY CZYSZCZONY.Może ktoś coś wie i się podzieli? Będę bardzo wdzięczny za każdą wskazówkę.
--- Koniec cytatu ---
Czy po czyszczeniu wykonywana była adaptacja?
noah61:
Tak, podłączenie pod komputer i zrobiona adaptacja nowego filtra.
Nawigacja
[#] Następna strona