Forum > i30 PD

Uwagi po zakupie I30 1,0 T -GDI

(1/3) > >>

maciuspala:
Witam
Od miesiąca jestem posiadaczem Hyundaia I30 w rzadkiej w naszym kraju wersji 1,0 T-GDI, czarna perła w wyposażeniu zblizonym do wersji Comfort.
Z uwagi iż auto sprowadzone jest z Niemiec, mam kilka pytań dotyczących modelu.
1.System Start Stop mruga cały czas, dzwoniłem do serwisu to usłyszałem że nie są spełnione wszystkie warunki aby działał i dla tego mruga bo np. akumulator nie jest w pełni naładowany. Fakt auto stał 2 miesiące nie jeżdzone ale teraz zrobiłem 2000 km w tym dwie małe traski po 300 km i akumulator powinien się doładować, z drugiej strony skoro akumulator w aucie 6 miesięcznym nie jest w pełni sprawny to kwalifikuje się do wymiany? Zastanawiam się tylko czy poprzednia właścicielka nie manipulowała coś przy tym systemie aby go wyłączyć, sprawdziłem bezpieczniki wszystko jest ok.
2.Czujniki ciśnienia opon, wiem że są, ale przy zmianie opon dowiedziałem się ze ich nie ma w kołach więc jak są one rozwiązane?
3.Mam pakiet LED w światłach dziennych i świeci on zimną barwą a reszta świateł jest ciepła i strasznie gryzie się to jedno z drugim, czy wpadł ktoś z Was na pomysł zastąpienia żarówek fabrycznych jakimś firmowym zamiennikiem z zimną barwą?

Parkinson84:
1. W moim egzemplarzu gdy nie są spełnione warunki dla start/stop kontrolka nie miga tylko świeci się na stałe w kolorze żółtym. Miganie(w kolorze zielonym) występuje jedynie przy tzw automatycznym rozruchu - czyli auto zostało wygaszone przez system ale zwiększony pobór prądu np przez intensywnie działającą klimę sprawia że silnik odpala automatycznie. Wg mnie akumulator za ok.1000 zł nie powinien być rozładowany po 2 miesiącach postoju w okresie letnim. Powinni na to spojrzeć w ASO. No chyba że np nie zapinasz pasów :P

2. chyba wszystko jest w temacie: http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12179

3. też mam taki niedosyt - chyba najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana reflektorów na takie w wersji full led. Jednak w wersjach z fabrycznymi światłami full led kierunkowskazy uruchamiają się w diodach led w zderzaku(tymi co święcą nam jako dzienne) - kwestia czy wtedy trzeba dodatkowo wymienić te ledy czy jakąś wiązkę a może wystarczy to zaprogramować podpinając komputer. Tego na razie nie wiem.

maciuspala:
Dzięki za szybką odpowiedź, więc u mnie z Start Stop jest coś nie tak z tym że serwis powinien wiedzieć że mrugająca kontrolka to nie to samo co świecąca, więc już to źle świadczy o wiedzy serwisu. Rozmawiałem raz telefonicznie i raz jak byłem po dywaniki i za każdym razem twierdzili że to nie awaria.
Niestety mam założonego chip boxa i musze go wymontować przed serwisem, a jest tak niefortunnie zamontowany ze muszę ściągać obudowę doloty powietrza.
Jeśli chodzi o ciśnienie w oponach temat wyjaśniony masz czujnik na ABS i święty spokój z urywającymi się czujnikami.

Parkinson84:
Pytanie czy nie zmieniali czegoś w kwestii oprogramowania. Miganie lampki chyba występowało w poprzednim wypuście I30 tzn GD. Nie sądzę aby wersja była zależna od kraju dystrybucji (pewnie i tak wszystko jest montowane u Czechów).
Swoją drogą może rozwiniesz temat chip boxa w osobnym temacie? Wrażenia, czy warto, jakie są z tym problemy itd  - choćby właśnie demonataż przed wjazdem na ASO

piotri:
Co do migania to nie wiem jaka jest przyczyna ale dodam swoje 3 grosze w kwestii akumulatora.
Kupiłem używanego i30, 1,5 rocznego i był już po wymianie akumulatora na gwarancji.
Być może trafił się felerny, a być może z ich trwałością nie jest najlepiej.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej