Autor Wątek: [i20 PB] [i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG  (Przeczytany 8963 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline whatever01

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« dnia: 05 Październik 2019, 22:23:14 »
Witam,
posiadam hyundai i20 1.2 benzyna plus LPG z 2012 roku, po facelift. Auto od nowości wyposażone w instalację gazową.

miesiac temu auto zaczęło tracić na mocy, silnik zaczał bardzo nierowno pracować. Niezwołcznie pozostawiony na poboczu i nastepnego dnia u mechanika miał wymioenione przewody zapłonowe, które miały być potencjalną przyczyną awarii. Niestety po wymianie przewodów silnik pracował nierówno, dymiło z silnika, stracił moc że wciśniety gaz nie powodował poruszenia sie auta do przodu a na drugim cylindrze brak kompresji.

drugi mechanik wziął silnik, zmierzył jeszcze raz i wg niego kompresji nie było na pierwszym i drugim cylindrze. po ściągnięciu głowicy cylindry wyglądały na zacierane, silnik dwa razy podczas mojej eksploatacji się przegrzał.

zdecydowano na zakup silnika, aby zminimalizować czas naprawy.

tutaj moj problem, dwa kolejne silniki znalezione na internecie po włożeniu do auta wykazują podobne objawy, pierwszy zakupiony po odpaleniu ok ale na ciepłym silniku brak kompresji znów na drugim cylindrze.... odesłany, zakupiony kolejny który znów na ciepłym silniku- brak kompresji na 2 i 3 cylindrze..

czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem. Czy silniki z "ziemi" mogą szybciej korodować przez co nie dają rady po odpaleniu... 3 silniki i takie samy objawy? czy może byc inna przyczyna o której nikt nie pomyślał??

dziekuje!!
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 13:54:43 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Październik 2019, 10:30:58 »
A może podobna historia tych silników ze złomowisk. Czyli zajechane na gazie a że droga naprawa oddane na złom. Czy te silniki są tak słabe czy może wadliwe. Bo znam ludzi co zmieniali silniki i do tej pory im śmigają ale to nie były hyundaie ale stajnie ale solidne 1,6 czy 1,4 od vw.
Teraz zostaje remont silnika bo zakup 3 używanego z montażem i wysyłką wyjdzie tyle do naprawa swojego.
Ja bym popatrzył na głowice z zaworami skoro brakuje kompresji bo w hyundaiach teraz nie są one mocne i potrafią padać od gazu szybko.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Październik 2019, 11:13:35 »
Zakup silnika ZAWSZE wiąże się z ryzykiem, a szanse na zakup trupa są o wiele większe niż na zakup sprawnego.
Myślę, że warto próbować, ale umowa z mechanikiem powinna być tak podpisana, byś płaciła za ostateczny efekt (sprawny motor), a nie za czyjś trening w instalacji i demontazu.

Szukaj silnika zagranicą. Zobacz np to: eBay item number:264463657078  -1600zł. Wydaje mi się, że mają ten silnik nagrany na video przed demontażem.

W ostateczności remontuj: nie ma takiego problemu technicznego, którego czas i pieniądze nie potrafią rozwiązać   ;-)  



robaszek127, Jak tam zakup seata? To już chyba ze dwa lata mijają jak szukasz auta "porządnej marki".

Offline whatever01

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Październik 2019, 13:07:31 »
echh sytuacja jest nad wyraz patowa... znaleziona firma handlująca silnikami od 91' roku, silnik przyszedł z certyfikatem minimalnych wartości ciśnienia, z opisem i rozszerzona gwarancją (w razie niespełnienia warunków biorą wymianę na siebie). We wskazanym przez siebie serwisie...

aktualnie ciśnienie na ciepłym silniku na cylindrach 1.0, 0.6, 0.7, 1.0 (gwarantowane 1.25), więc będę uderzać do nich. cena za silnik 4tysiące to są niesamowite koszty, nie wspominając o podwójnej wymianie silnika..

pozostaje czekać na reakcję od sprzedawcy.

Offline steyr

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Październik 2019, 18:30:07 »
Stara i sprawdzona zasada, kupuje się silniki które można odpalić przed demontażem z wraku. Można w ten sposób zminimalizować ryzyku kupna uszkodzonego silnika w znacznym stopniu.

Offline whatever01

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Październik 2019, 20:44:25 »
Stara zasada niestety w tym przypadku sie nie udała. Wiem ze to najlepsza opcja, niestety bardzo mało jest samych silników, po wyeliminowaniu tych bez czujników prawie w ogóle.. a aut z silnikiem możliwym do demontażu wtedy nie znalazlam.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Październik 2019, 09:21:32 »
Zazwyczaj właśnie taniej wychodzi zmiana silnika ale w przypadkach gdy silników jest sporo i nie są jakieś słabe. Inaczej zostaje droższa opcja i naprawa starego.
Ja sam w getzie wymieniłem całą skrzynię ze szrotu z wysyłką za 250 bo nie opłacało się wymieniać jednego łożyska.
Ale np. w takim fiacie 1,4t są wadliwe łozyska skrzyń i lepiej regenerować niż kupić używkę za połowę ceny.
4tys za używany silnik to raczej kosmos cena. Jeśli mały wybór używek zostaje regeneracja starego ale na dobrych częściach. Może wyjdzie coś około ceny tego używanego.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Październik 2019, 10:27:13 »
Cztery tysiące PLN???
3 silniki byś sobie za to kupiła w UK, łącznie z transportem.

Cytat: "whatever01"
1.0, 0.6, 0.7, 1.0


40% róznicy miedzy cylindrami to automatyczna dyskwalifikacja

Ale już rozumiem o co chodzi, przy takiej cenie, sprzedawcę stać na danie gwarancji i wymianę silnika w razie w wtopy - bo nadal będzie na plusie...

Offline whatever01

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Październik 2019, 09:59:25 »
Niestety- firma odrzuciła reklamację. Niesprawny (zapchany) katalizator.

Po odpięciu przez nich katalizatora, na ciepłym kompresja 1.0, 0.8, 0.8, 1.0.
Minimalne parametry gwarantowane 12.2.
Odrzucono reklamację, bo opiłki katalizatora mogą być w środku.

Silnik chodzi jak traktor.

Nie wiem jak sprawa potoczy się dalej..

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Październik 2019, 10:10:11 »
A co ma zapchany katalizator do kompresji silnik i jak te opiłki mogły się teleportować wydechem do silnika. Dla mnie firma krzak co sprzedaje silniki po chorych cenach bez żadnej gwarancji. Zostaje straszenie rzeczoznawcą i sądem.

Offline whatever01

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Październik 2019, 10:40:37 »
Niestety, podejmuje już kroki związane z droga prawną (aktualnie dokładnych porad).
Każdy rzeczoznawca do którego zadzwoniłam z zapytaniem, zadawał to samo pytanie co Ty...

Szkoda że mój samochód zostanie unieruchomiony na długi czas. Ale niestety, nie mogę zostać zastraszona tym, ze mój samochód (katalizator) w niecałe może 2h pracy silnika zepsuł silnik. Silnik który był niewidomego pochodzenia, czujnik vanosa świadczył o podmienionej już w nim głowicy...

Firma 20 lat na rynku... niestety nie zawsze świadczy to o profesjonalizmie..

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Październik 2019, 15:35:51 »
Widocznie te silniki są wadliwe i łatwiej trafić na używkę uszkodzoną. A i firma beznadziejnie traktuje klienta co zapłacił im kupę kasy więc powinny bez mrugnięcia oka wymienić na drugi bo wzięli cenę z kosmosu.
Tak wiec zostaje walka skoro już tyle kasy utopione nie można im popuścić bo na to liczą swą ekspertyzą o winie katalizatora.
Pamiętam za czasów malucha chciałem kupić głowicę i dopiero trzecia na złomowisku była dobra bo wszystkie miały taką samą wadę jak moja czyli pękniecie między zaworami.