Myślę, że wiem, z czego mogę wynikać te rozbieżności, bo przerabiałem ten temat. Są dwa rozwiązania stosowane przez ASO:
1. Oryginalne akcesorium o PN: 99603ADE00 w sugerowanej cenie detalicznej 838PLN
2. Dedykowane zamienniki firmy EMG, tu Ci ceny nie podam, a model to chyba PTS 400EX SV.
Na czym polegają różnice:
W zestawie czujników oryginalnych sensory są instalowane w punktach montażowych, które ponoć są zaznaczone na zderzaku od wewnętrznej strony. Dwa środkowe są trochę wyżej (na wysokości górnych narożników wnęki tablicy rejestracyjnej), dwa zewnętrzne niżej (na wysokości górnych narożników dokładki z czarnego plastiku). W tym przypadku uzyskujemy tylko sygnalizację dźwiękową.
W przypadku czujników firmy EMG wszystkie cztery sensory są instalowane w jednej linii (na pasie powyżej wnęki na tablicę rejestracyjną). Po podpięciu zestawu do wiązki, oprócz sygnalizacji dźwiękowej (trzy poziomy regulacji głośności) dostępna jest również wizualizacja na wyświetlaczy między zegarami.
Osobiście przerabiałem oba warianty. Przy czym oryginalne czujniki okazały się niewypałem. Piszczały pomimo tego, że za autem nie znajdowała się żadna przeszkoda. Z racji, że czujniki zostały zainstalowane w salonie, jeszcze przed wydaniem auta, oraz w związku z tym, że ASO nie potrafiło sobie poradzić z tym, że piszczały bez powodu, została mi zaproponowana wymiana czujników na te dedykowane firmy EMG wraz z nowym zderzakiem. Po wymianie, problem z "nadwrażliwością" ustąpił, a do tego zyskałem wizualizację między zegarami.
Muszę poszukać czy mam gdzieś zdjęcie jak były zainstalowane oryginalne czujniki i jak znajdę to wrzucę fotki dla porównania.