Autor Wątek: S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd  (Przeczytany 13626 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wachers

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« dnia: 12 Wrzesień 2008, 18:53:23 »
Witam. To co napisał kolega WAT jest jak najbardziej prawdą, zapraszam do analizy mojego profilu dotyczącego zużycia paliwa przez Accenta z silnikiem 1,3 12V na przełomie kilku lat (aktualnie uzupełniany). Jeśli Wasze Accenciki drastycznie odbiegają od tych wartości lokując się w górnych strefach, trzeba by sprawdzić prawidłowość pracy sondy lambda i komunikatów jakie podaje do komputera. Pozdrawiam.

maspex

  • Gość
Re: Hyundai S-Coupe LS 93r. Kilka warznych pytan?
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Wrzesień 2008, 21:02:53 »
Ważne pytania powiadasz??

1.kable najlepiej oryginalne
2. ja stosuje juz 2 rok valvoline maxlife polsyntetyk 10w40, nie narzekam
3. filtr oleju tylko markowy,mi pekl filtron,teraz uzywam manna , paliwa w sumie obojetne,powietrza tez jakis tani :P
4. wymiana w normalnym zakladzie kosztuje kolo 100zl,nie wiecej,bo tak duzo roboty to w scoupe niema,pamietaj,zeby przypomniec mechnikowi,zeby sprawdzil uszczelniacze i pompe wody,mi po pol roku od wymiany inny mechanik powiedzial,ze poci sie pompa i spod walka.....

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-09-12, 22:24 ]
Usunięcie cytatu

Cibor

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Wrzesień 2008, 21:16:25 »
Mi jak robili remont silnika to pompa wylała mi się po tygodniu.... I trzeba było nową kupić.... Nowy pasek, lepsze naciągnięcie i pompa może paść.
1. Potwierdzam
2. LOTOS Mineralny 15W40
3.Nie wiem jaki mam wiem że działa, najdroższy w intercarsie.
4.Coś około 100 zależy skąd jesteś.

Pyros

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Wrzesień 2008, 21:44:21 »
Przy wymianie rozrządu zalecana jest wymiana pompy wody bez dwóch zdań! Chyba,że ktoś lubi płacić 2 razy za to samo,to hulaj dusza.... :mrgreen:

dzako

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Luty 2009, 17:46:36 »
witam :)
a wiecie moze ile oleju wchodzi do silnika w scoupe ?
pozdrawiam :lol:

wachers

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Luty 2009, 18:06:32 »
powinno ok 4l wchodzić na stan w s-coupe

Pyros

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Luty 2009, 18:14:25 »
Nie jestem pewien(trzeba by spr w manualu)ale z tego co pamiętam to 4l bańka starczy Ci i będziesz miał jeszcze coś z deczka na dolewkę :mrgreen:

on86

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Luty 2009, 19:24:10 »
mi przy wymianie też wyszło około 4 litry

Tigersoft

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Luty 2009, 20:15:52 »
mniej niż 4 litry :)

chociaż nie wiem dokładnie bo ja zawsze kupuję niemiecki olej a te są 5 litrowe i zawsze mi sporo zostaje :) polskie są za bardzo chrzczone :)

dzako

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Luty 2009, 21:31:40 »
ja kupilem 4 l lotosa minerala :D
a wyczytałem w ksiązce w sklepie że do lantry 3,7 l wchodzi i do pony a to chyba na tych samych podzespolach robione bylo :D
no i oczywiście nowe uszczelki do miski olejowej oraz do pokrywy silnika :D i nowy filtr oleju ( filtrona ) teraz trzeba miec chwilke czasu zeby wymienic hehe

Tigersoft

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Luty 2009, 21:33:14 »
ojej, chcesz minerałem zabijać silnik ?

dzako

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Luty 2009, 21:54:17 »
poprzedni właściciel tez uzywał mineralnego ;/ więc nie wiem czy to ma teraz jakieś znaczenie czy będe uzywac innego ?
a dlaczego mam go tym zabijać  <co?>

Tigersoft

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Luty 2009, 22:48:14 »
olej mineralny storuje się przy mocno wyeksploatowanych silnikach. Ma słabsze właściwości penetrujące i czyszczące a także jest gęstszy. Dlatego nadaje się do zużytych silników, gdzie powierzchnie współpracujące są już wyrobione i uszczelniacz dodatkowo zaklejone brudem, ten brud jest korzystny bo wypłukując go np półsyntetykiem mogły by nam zacząc cieknąć uszczelniacze silnika.  Nie jest więc orzystnie zalewać minerała do niewyeksploatowanych silników. Ja np po zakupe zmieniłem z minerała na półsyntetyk, ale wykonałem wcześnniej remont kapitalny silnika :) No chyba że masz spory przebieg to spokojnie możesz lać minerała :) tak to wygląda w świetle mojej wiedzy :)

wachers

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Luty 2009, 12:45:33 »
ja jak kupowałem s-coupe to gość gadał że też jak z niemiec sciągnoł to byl lany mineral. a pozatym i tak sie lał mi olej z pokrywy klawiatury zobaczyłem to jak została kałuża pod samochodem i cały silnik był obrzyga....ny. wymieniłem uszczelke zaworów zalałem 15W/40 Mobil 1 SUPER M i nowy filtr jest jak narazie ok.
Może ktoś mi doradzić jaki filtr należy stosować bo ja mam podróbe Filtrona i czas już na wymiane oleju sie zbliża więc nie wiem jaki jest dobry filterek.

Tak nawiązując do początku wątka:
ile mniej więcej kosztuja uszczelniacze i pompa wody?

dzako

  • Gość
S-Coupe LS 93r. Przewody zapłonowe, olej, filtry i rozrząd
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Luty 2009, 17:36:42 »
pompa wody w granicach 100 zl jeśli dobrze pamiętam
jakie wszczelniacze ? ja kupiłem uszczelkę do miski olejowej za 16 zł i do kapy silnika za 15 zł :) filtr filtrona za 25 zł i mineralny olej tak juz wyżej pisałem za 50 zł , teraz tylko muszę mieć trochę wolnego żeby to powymieniać :) :roll:
a co do przebiegu to mam juz prawie 209 tys  <rotfl>  <pomocy>  :o  :evil: ale silniczek jest w jak dla mnie w dobrym stanie :D :)