Autor Wątek: [Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju  (Przeczytany 12820 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wąskiii92

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« dnia: 31 Marzec 2012, 20:21:32 »
Witam wszystkich. Posiadam Hyundaia accenta 1999r z silnikiem 1.5 12V z LPG i strasznie dużo bierze mi oleju ok. 1,5l/1000km. Nie wiem czy opłacalna jest jego naprawa (jaki to byłby koszt) ? Czy lepiej zmienić silnik na 1.6 16V od Coupe RD1 ? Co o tym sądzicie? Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2012-04-05, 22:06 ]
Edycja treści tematu

doman76

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Marzec 2012, 21:22:50 »
Nikt nie powie Ci jaki koszt. Nie znamy nawet przebiegu. Warto sprawdzić kompresje. Dymi Ci przy odpalaniu, może jakieś spadki mocy itd? Bo rozumiem że wycieków nie masz.
Jeśli wymiana sanych uszczelniaczy to ok. 400zł (100zł części jeśli robisz sam)
Jeśli dorzucić do tego pierścienie to koszt rośnie do ok. 1500zł.
Silnik jak wymieniać na inny to radziłbym raczej 2.0 - robota ta sama tj. do wymiany napewno silnik, komputer, prawdopodobnie poduszki silnika, osprzęt silnika, spora szansa że skrzynia nie podpasuje więc i skrzynia(sprzęgło), a tu niewiele brakuje do problemów z półosiami itd. Czyli spora szansa na koszty koło 3000zł, moim warto myśleć o tym tylko jeśli robisz sam.

Wąskiii92

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Marzec 2012, 23:31:56 »
Przebieg 212 tys. , delikatnie zadymi po odpaleniu po dłuższym postoju ale oprócz tego nic. Jakichkolwiek wycieków brak. To chyba dość częsta bolączka hyundai-a?

doman76

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Kwiecień 2012, 01:05:15 »
Moim zdaniem jeśli kompresja jest w miare ok to warto wymienić same uszczelniacze, bo jeśli dymi po postoju to raczej będzie to.
Oczywiście o ile zrobi się to bez sciagania głowicy, bo jeśli z to warto dołożyć i wymienić pierścienie.

Offline accencik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 359
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Kwiecień 2012, 04:22:31 »
Kolego.... ja u siebie mam 278 tysięcy przejechane i również pobieranie oleju mam takie jak u Ciebie... u mnie objawia się to spadkiem mocy przy niskim stanie oleju. no i oczywiście kopceniu po chwili stania oraz przy mocniejszym wciśnięciu gazu. A co do silnika to za duży koszt zmiany na 1.6 bądź na 2.0 a tańszy na 1.5 turbo z S-coupe. ;) ja puki co dolewam i jeżdżę dalej.

Wąskiii92

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Kwiecień 2012, 11:21:45 »
1.5T z s-coupe też jest spoko, ale to praktycznie ten sam silnik więc i problem może być ten sam :P a Wiecie moze czy w silnikach 1.6 16V lub 2.0 16V w Coupe RD1 tez wystepowały problemy z uszczelniaczami zaworów? Bo zawsze można pomyśleć nad zmianą modelu auta :P

lukaszl86ldz

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Kwiecień 2012, 12:01:54 »
ja polecam 1.6 16 V coupe , osobiście miałem okazje takim jechać , wygląd jak to coupe bardzo ciekawy sportowawy design , ma 100 koni z hakiem i na pewno jest ciut mniej paliwożerny od 2.0 a i jeszcze jedno fajnie pracuje tłumik nie wiem czy to normalne w coupetach czy w tym co jechałem ma lekki pomruk ale nie męczy ucha  :mrgreen:

gacus2004

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Kwiecień 2012, 12:10:57 »
Ja znowu słyszałem opinie że Coupe z silnikiem 1,6 też potrafi sporo paliwka wypić. Coupeta jest dosyć ciężkim autem i ten silniczek trzeba kręcić dosyć wysoko. Myślę żę w tym modelu zdecydowanie lepszym wyborem będzie 2,0.

lukaszl86ldz

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Kwiecień 2012, 12:11:58 »
gacus2004,  no to były tylko moje przypuszczenia z tym 1.6

Offline IgoReCzeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 631
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Kwiecień 2012, 09:25:40 »
Panowie, ale kolega Wąskiii92 myśli o swap'ie silnika z RD1. Moim zdaniem wymienić uszczelniacze zaworowe i to bardzo pomoże, jeśli jesteś zdecydowany na wymianę silnika, to przy kosztach jakie będziesz musiał ponieść podczas swapu lepiej sprzedać to co masz i dołożyć kasę kupując nowszy, mniej wyeksploatowany samochód.

gacus2004

  • Gość
[Accent X3] Problem z podwyższonym zużyciem oleju
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Kwiecień 2012, 13:48:29 »
Cytat: "IgoReCzeK"
Panowie, ale kolega Wąskiii92 myśli o swap'ie silnika z RD1. Moim zdaniem wymienić uszczelniacze zaworowe i to bardzo pomoże, jeśli jesteś zdecydowany na wymianę silnika, to przy kosztach jakie będziesz musiał ponieść podczas swapu lepiej sprzedać to co masz i dołożyć kasę kupując nowszy, mniej wyeksploatowany samochód.

Jestem też tego samego zdania, najlepiej wymienić uszczelniacze zaworowe.