Autor Wątek: Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zad  (Przeczytany 5667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Brutusborsukles

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Na wstępie dziękuję wszystkim forumowiczom, dzięki którym zdecydowałem się na zakup po raz kolejny TUCSONA. Kolor złoty - 2008 rok, klima manualna, skrzynia manualna, 141 KM.


Porównując do Tucsona CRDi 113 KM z automatyczną skrzynią biegów, moja wersja benzynowa jest mega oszczędna.
 Przejechałem ok 1000 km i spalanie wychodzi tak:


Miasto 9,5 - 10,0 litrów
Trasa ze średnią prędkością ok. 130 - 140 km/h - 7.5 litrów
Trasa ekonomiczna (prędkość pomiędzy 90 km/h - 110 km/h) - 6.5 - 7.0 litrów

Spalanie jest bardzo zadowalające - w porównaniu do poprzedniego Tucsona diesla - 2.0 CRDI - gdzie brał na trasie 10.5, a w mieście potrafił zjeść 14 :). Ale tam automat i napęd 4x4 robił swoje.


Ale do rzeczy :) bo mam kilka pytań.

Auto kupiłem od ludzi, u których pracowałem więc mam pewność przebiegu. Na chwilę obecną wynosi on ok. 97 000 KM.

Moje pytania:


1 - Jaki olej jest najlepszy ? Np. wcześniej miałem Citroena i producent zalecał TOTAL  5w40 i taki lałem. Tutaj poprzedni właściciel lał 5 w 30 ELF. Jaki ja mam zalać ? Jaki jest najlepszy ? Jakie właściwości wg europejskich norm ? Cena nie gra roli.

2 - Co z rozrządem ? On jest na łańcuszku ? Kiedy ma być wymiana ? Jaki jest koszt wymiany rozrządu ze wszystkim  ? (tak pi razy drzwi)

3 - Jaki filtr paliwa zastosować ? Jaki filtr kabinowy i gdzie się znajduje ?

4 - Co można jeszcze wymienić profilaktycznie ? Ma jakieś inne filtry ?

5 - Pytanie dziwne, jak z tłumikiem ? Od spodu widzę rurę + 2 tłumiki i pod silnikiem taki najmniejszy, mniemam to jest katalizator ?

6 - Czy w waszych TUCSONACH drzwi - w zasadzie łączenie drzwi koło szyb (rama szyb)  jest tak samo brzydko pospawana ? Poprzedni jak i ten obecny ma takie nieestetyczne spawy. Nic nie przeszkadza, ale pytam profilaktycznie :)



Serdecznie WAS POZDRAWIAM

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Maj 2019, 02:53:44 »
Olej-kupuj z pewnego źródła i tyle. Ten elf jest ok.
Rozrząd masz na pasku. Łańcuszkiem są tylko spięte wałki rozrządu "z tyłu" silnika. Można zmienić,ale jak jest cicho zostawić. Ja się trzymam zasady, że zmieniam tak 70 tysięcy. Nie będzie drogo bo jest tam prosty rozrząd.

Filtry to mann,knecht,Filtron. Do kabiny węglowy najlepiej(w kabinie za schowkiem) :shock:
Filtr powietrza do silnika(pod maską)
Możesz wymienić płyn chłodniczy,płyn hamulcowy i chyba sprzęgło.
Tłumiki jak nie pierdzą to nie ruszać.

Chyba te spawy i spasowanie ma tak każdy. Taki urok;)

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Maj 2019, 10:07:32 »
Ad 1/ - w moim od początku jest lany Castrol Edge 0w40, nie zmieniam, skoro nie mam wyraźnego spalania oleju i żadnych potliwości silnika :) - obecny przebieg ok 185tyś - w całości z LPG.
Pozostałe odpowiedzi j/w

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Maj 2019, 10:17:48 »
Ja śmigam na 0w40 Ravenola i jest pięknie. Ale jak ktoś nie chce eksperymentować a nic się nie dzieje to można tego elfa zostawić.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Maj 2019, 21:45:35 »
Cytat: "Piotrek79"
Możesz wymienić płyn chłodniczy,płyn hamulcowy i chyba sprzęgło.
Ja bym tam sprzęgła nie zmieniał dopóki sprzęgło nie padnie :mrgreen:

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Maj 2019, 05:52:33 »
Niestety w tym modelu awaria tarczy sprzęgła to norma, jeśli jeszcze nie klekota to można odpuścić ale prędzej czy później trzeba to zrobić a w przypadku Tucsona , niestety prędzej :(

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Maj 2019, 06:56:52 »
Sprzęgło w sensie że płyn hydrauliczny,bo sprzęgło jest hydrauliczne jak mnie pamięć nie myli.

Offline Brutusborsukles

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Maj 2019, 15:30:42 »
Witam.

ACEA A3B4 ?
Czy ACEA A3B3 ?

O co chodzi, jaki wlać :) :shock:  :shock:  :shock:

Doradzcie proszę

Więc jaki olej ?
5 w 30 czy 0 w 40 ? Różne komentarze, a ja muszę dobrać, bo jutro jadę na wymianę.


Patrzeć na te klasy i brać wyższe czy to ściema i taki olej jak Castrol EDGE czy ELF za 150 zł brać ?



Inne pytanie:
Mam radio GRUNDIG DELPHI, zmieniał ktoś z was na inne ? To wydaje się archaiczne i chcę normalne, ładne z "blutu" zamontować - wtyczki są uniwersalne ?

PS:
Sprzegla narazie nie ruszam, zobaczyy co bedzie pozniej.

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Maj 2019, 08:14:15 »
W instrukcji obsługi jest zestawienie zalecanych produktów Castrol.

Generalnie, ja nie zmieniałbym oleju, skoro do tej pory był lany ELF 5W30 to kupuj taki sam.
Jak wspomniałem wcześniej - ja też nie zmieniałem typu oleju i leje to co lał Niemiec OW40

Offline Brutusborsukles

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Maj 2019, 15:47:50 »
DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI.

W serwisie HYUNDAI w Monachium, gdzie do konca serwisowali mojego Tuka - odpisali, że ten olej z linka jest GUT.



https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1181-RAVENOL-FO-SAE-5W-30-CleanSynto-1L-4014835722613.html

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Maj 2019, 16:50:16 »
Śmigam na ravenolu 0w40 w crdi już 3 wymianę i wszystko ok. W zimie hydraulika praktycznie niesłyszalna a wcześniej na valvoline trochę grała. Będziesz zadowolony.

Offline Janusztytanowy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Maj 2019, 18:42:53 »
Nikt nie wspomniał o skontrolowaniu luzu zaworowego a wypadało by tego pilnować, na benzynce co 90 tyś km.

Edit:
U mnie było radio Becker DTM i zmieniłem na swoje Alpine bez problemu. Po wyjęciu radia jest przejściówka na ISO więc pewnie da się dokupić bez problemu gdyby się okazało, że u Ciebie nie ma takowej :)

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
Chwalipięta :) Czyli kilka pytań i kilka informacji chcę zadać.
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Maj 2019, 18:46:57 »
Racja.
Luzy na płytkach.
Ja już przyzwyczaiłem się do swojego crdi i tu jest hydraulika ;)