Autor Wątek: [Santa Fe DM] Czyszczenie EGR  (Przeczytany 4874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« dnia: 05 Maj 2019, 09:34:36 »
Od w sumie tygodnia jestem w posiadaniu Santka, 2013 rok, 2.2 crdi - obecnie na blacie  ok. 190 tys. W środę wyjechałem na majówkę, trasa w obie strony ok 1000 km - Krynica Zdrój. Co mnie zaciekawiło to okopcona rura, ba - nawet ta srebna nakładka pod zderzak była zasyfiona. Raz widziałem nawet dymek podczas przyspieszania. Przebieg autostradowy, problemu z DPF raczej nie ma - zaobserwowałem raz dopalanie. Jechaliśmy w 4 osoby dorosłe plus dziecko, do tego bagaże. Spalanie średnie wg dystrybutora wyszło w okolicach 6.8 litra - zatem też ok, w sumie jak jechałem do Karpacza w ubiegłym roku, to i40 na trasie spalił 6.2.
Nie słyszę żadnych świstów, więc chyba nie ma lewizny ani nieszczelności. trzyma dość ładnie moc i zbiera się też ok. Może to EGR do czyszczenia? Jak się do tego zabrać? Gdzie go szukać :)

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maj 2019, 15:08:48 »
EGR masz między turbo a głowica.
Wpisz sobie w google EGR 2.2 crdi i będziesz widział na co patrzeć.
To jest EGR elektryczny i chyba taki sam jak w reszcie samochodów z crdi 2.2 i 2.0.
W YT napewno znajdziesz jak się go czyści.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Maj 2019, 10:50:11 »
Orientujecie się gdzie szukać czujnika doładowania?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Czerwiec 2019, 20:36:34 »
Ok, znalezione. Wyczyszczone. O ile czujnik doładowania (na schemacie kolor czarny) był mocno zabrudzony, to EGR (kolor czerwony) wyglądał całkiem ok. Trzeba trochę siły by go wyciągnąć. Na rosyjskim forum (kompedium wiedzy o Santa) dowiedziałem się, że DPF montowano po 2015 roku.. wcześniej prawie każdy 2.2 crdi spełniał normę EURO IV, czyli bez DPF.




Offline Arek_

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Grudzień 2019, 21:25:29 »
Witaj

Widzę, że masz identyczne autko jak ja - nawet kolor pasuje. Mój tylko '14 i 100k mniej na liczniku ma.
Ostatnio też zacząłem się przyglądać wydechowi i po dłuższej trasie jest lekko zakopcony. Czy pomogło to czyszczenie o którym piszesz ?

Jak ogólnie auto Ci się sprawuje - ile pali w mieście a ile na trasie.
 
U mnie w mieście wychodzi około 10 l/100, na trasie ~7,7-8,0 przy 120 km/h.
W sumie trochę lepiej niż poprzedni Santa Fe ;)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Grudzień 2019, 22:15:00 »
Piękne autko :)
U mnie manual, zatem spalanie koło średniej 7,7 się kręci. W trasie to potrafię do 6,5 zejść. Generalnie bardzo zadowolony jestem.. wypalanie DPF udaje mi się obecnie zaobserwować co 1000-1200... wiec tez gitara. A co do okopcenie. Dałem sobie spokój. Chmury nie zostawia, a ostatnio w Poznaniu widziałem białe Santa to aż po tylna szybę skopcony... Śledzę rosyjskie forum- tam prawie każdy z tym problemem (te z DPF). Fabrycznie bez i wycięte nie maja tego problemu.
Leje do paliwa Archoil i jakoś nie ma tragedii. Choć środek rury okopcony. Wymieniłem nawet czujnik ciśnienia doładowania - lepiej się zbiera ale nic nie poprawiło. EGR to sobie raz w miesiącu czyszczę. Dojście jest super. Zajmuje mi cała operacja 30 min- ale to bardziej odświeżenie aniżeli czyszczenie :)
Fajnie ze się ktoś znalazł na forum:)
Pytanko mam, kamera cofania-czy u Ciebie linie są ruchome (jak kręcisz kiera?)

Offline Arek_

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 14
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Grudzień 2019, 21:45:46 »
Odnośnie kamery - to linie są stałe i raczej się nie przesuwają przy skręcaniu kierownicy.

Tak patrzę na twoje wyniki - niskie to spalanie masz... Za mało przejechałem jeszcze po mieście ale 10 to wyjdzie jak nic... Ciekawe skąd aż taka różnica przy tym samym silniku ?
Ile km przejechałeś sam tym autem - czy miałeś jakieś niespodzianki ?
Jak jest z tym DPF'em - kiedy wiesz że się wypala - ja przejechałem po zakupie auta około 2.500 km - większość poza miastem tak się przypadkowo złożyło - i nie zauważyłem żadnego wypalania...
Jakie paliwo lejesz - zwykłego diesla czy tego lepszego ?

A.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Grudzień 2019, 22:57:01 »
Pytam odnośnie kamery bo w i40 - starszy model i linie skręcały razem z fajera.
Leję „lepsze” - BP ultimate lub częściej Shell V-Power (w portfelu ciężej w psychice lżej)
Generalnie lubię mu pocisnąć, ale w ciągu tygodnie to raczej przepisowo jeżdżę. W weekendy się wyszaleje. Mieszkam koło małego miasta Jarocina - rzadko kiedy się korkuje. Może stad taki wynik. Komp pokazuje średnia 7.2 ale wg dystrybutora to zawsze 7.7-7.8 (i to na 19” - lato/zima)

DPF sprawdzam Torque - na automacie nie zaobserwujesz po chwilowym spalaniu podczas hamowania silnikiem. Poczytaj sobie dość obszerny temat o DPF w temacie i40.

Od zakupu zrobiłem jakieś 14 tys km.

[ Dodano: 2019-12-03, 23:03 ]
Póki co tylko klocki, tarcze i końcówki drążków po zakupie wymieniłem.
Coś tam mi szwankowało odpalanie - na obu kluczach naciśnięcie START powodowało niby próbę odpalenia ale bezskutecznie. Za drugim razem od strzała. Nie wiem co to. Wymieniłem baterie w kluczach, odpalam z wciśniętym hamulcem i cisza na razie. Do tego raz poraz zapalił mi się AFSL od skrętnych ksenonow, ale jakoś nie odczułem dyskomfortu z tego powodu (wręcz irytuje mnie to skręcanie ;) ). Poza tym bezawaryjnie