Forum > Santa Fe SM
Gasnący 2,0 CRDI 112KM
bandzior13:
Witam,
Opowiem wam moją historię może coś pomoże, zarówno wam jak i mi
Zaczął mi gasnąć jakiś półtora roku temu, pompka głośno chodziła przy odpalaniu.
Wtedy pomogło czyszczenie sitka w baku paliwa, było zasyfione. Czyszczone 2 razy w odstępie dwóch miesięcy. Wtedy pomogło.
Na końcówkę jesień zaczął gubić ropę i zostawiać ślad. Wraz nadejściem mrozów problem zniknął.
Wiosną gdy zaczęło się robić ciepło znów zaczęło lecieć.
Wynik oględzin - cieknie jedna sekcja przy pompie CR. Wymiana kompletu uszczelek na tej sekcji(kopułce). Moje zdziwienie bo wyglądało na to że brak było uszczelek z jednej strony konektora (po stronie kopułki) a po stronie pompy uszczelki były zdezelowane.
Od tamtej pory odpala trochę lżej.
Jednak zaczął gasnąć bez przyczyny.
Ostatni raz jak zgasł jakieś 300 km temu po odczycie błędów-
ScanMaster
U0009 ISO/SAE CONTROLLED CODE DTC
VECHICLE AREA: NETWORK (U)
AREA OF VEHICLE SYSTEM: NETWORK ELECTRICAL
CONTROLLED BY: ISO/SAE CONTROLLED CODE CORE DTC
CONTROLL UNIT: $12 - ENGINE
SDPROG
U0009 HIGH SPEED CAN COMUNICATION BUS (-) SHORTED TO BUS (+)
I zauważyłem że z różnym(raz przy około 2 tyś. obrotów, a raz dopiero przy ponad 3 tyś. mam wrażenie że zależne od temperatury otoczenia) natężeniem czasami słychać dziwny metaliczny dźwięk z okolic prawej strony silnika(tak jakby jakiś wirnik o coś zahaczał).
Nagranie (3).m4a
Nagranie.m4a
Obecnie mam zamiar wymienić pompkę paliwa i tu moje pierwsze pytanie która będzie pasować i czym się one różnią.
BOSCH - 0 580 464 084
BOSCH - 0 580 464 098
Mam też do wymiany czujnik wody w filtrze paliwa zamówiłem 31921-3A810
ale wygląda inaczej niż stary gwint pasuje jest różnica o długość iglicy przy starym czujniku.
melchior71:
Dziwny ten dźwięk - nie rytmiczny w stosunku do obrotów silnika . :-(
U mnie gaśnięcie sporadyczne . Ostatnio nie odpalił jakieś 2 tygodnie temu , ale po podaniu samostartu odpalił i znowu spokój . Mam kupione oba czujniki i muszę wymienić (wału i wałka roz.) Pompa w moim sucha a w baku cisza . inne objawy ,Zajrzę jeszcze do baku czy syfu nie ma . Na razie uspokoiło się .
bandzior13:
Trochę to trwało ale dopiero teraz znalazłem wolną chwilę.
Najpierw obserwacje.
Na odcinku 130 km stuki były słyszalne przy około 3000 obrotów.
Wraz pokonywanie trasy stuki były słyszalne na coraz mniejszych obrotach.
Po około 7 godzinach postoju trasa powrotna i stuki pojawiają się przy 2000 obrotów i niżej.
Zaczyna gasnąć. Błąd U0009 jak wcześniej
Pod domem stuki słyszalne już przy 1500 obrotach nawet na postoju.
Po nocnym postoju stuki ustały, pojawiają się przez chwilę przy obrotach ponad 2500 gdy zdejmuje nogę z gazu.
Po zrobieniu około 30km problemy z gasnięciem i stuki powracają.
Zlokalizowałem skąd pochodzą stuki, hałasuje pompa wysokiego ciśnienia. Przewód zasilajacy szynę CR aż cały droga.
Dziś zdjąłem pompę cr i wymieniłem pozostałe uszczelki.
Zauważyłem zużycie łącznika pompy z silnikiem.
Po wymianie uszczelek i zamontowaniu pompy CR stuki słyszalne przez chwilę na wyższych obrotach po zdjęciu nogi z gazu.
Dodatkowe testy pracujący silnik odpięta czujka ciśnienia na listwi w CR silnik nie gaśnie.
Odpięty regulator ciśnienia - silnik gaśnie.
Brak błędów po tych operacjach.
Moje sugestie (czy moźliwe?)
Pompka niskiego ciśnienia (ta na zbiorniku) szwankuje. Czy ktoś wie jak sprawdzić napięcie pompki na przekazniku?
Regulator ciśnienia na szynie CR uszkodzony. Jak sprawdzić prawidłowo funkcjonuje?
Znalazłem jeszcze coś takiego:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=496
melchior71:
Widziałem jak sprawdzali w moim pompkę w baku .Pomiędzy dopływ z baku i filtr w komorze silnika był wpięty manometr i po odpaleniu było widać ciśnienie (ok 3 bary) . Po przekręceniu kluczyka pompa pracuje przez chwilę więc można poluzować przewód na wtrysku i widać czy jest ciśnienie . (bez odpalania silnika )
bandzior13:
Jestem po wymianie regulatora ciśnienia, oraz łącznika pompy CR z silnikiem.
Rurka od pompy CR do listwy przestała drźeć.
Niestety stuki dalej słyszalne.
Przy pomocy stetoskopu ustaliłem ze stuki są najwyraźniej słyszalne przy kolektorze wydechowym.
Jutro pewnie podjadę do mechanika na diagnostykę z komputera.
25.05.2019 edit
Niestety mechanik dopiero w poniedziałek.
Trochę dziś przejechałem się na miasto, na zimnym stuki słyszalne przy około 3 tyś obrotów
Pomiędzy 2,5 tyś- do 3 tyś słyszalne terakotanie/stuki przy puszczeniu nogi z gazu.
Gdy silnik się na grzeje dźwięki słyszalne powyżej 2tyś obrotów również gdy samochód toczy się siłą rozpędu na luzie.
29.05.2019 edit
Samochód u mechanika.
Stwierdzono co następuje, dźwięk wydobywa się z okolic czwartego cylindra(ten bliżej pompy wysokiego ciśnienia)
Diagnoza wybity wałek przenoszący napęd na pompę CR oraz wybita płetwa w wałku pompy wysokiego ciśnienia.
Pompa CR oddana do regeneracji.
Wymiana wałka rozrządu + przy okazji wymiana rozrządu(moja sugestia do mechaników).
Samochód dalej w warsztacie, dziś przed zamknięciem dostarczyłem zregenerowaną pompę CR.
Niestety jutro wyjeżdżam więc, Panowie będą mieć cały tydzień na zmontowanie i testowanie całości.
Nawigacja
[#] Następna strona