Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Pogadajmy o oponach

<< < (27/35) > >>

l_isek:
No to ostatnio miałem pierwszy test nokianów na wodzie. Koleiny a w nich woda dość sporo, prędkość ok 120 km/h, brak jakiejkolwiek zmiany toru jazdy, zerwania czy szarpnięcia jak to miało miejsce przy podobnych prędkościach w oplu vectra opony zimowe bieżniki czy skodzie roomster opony zimowe barum polaris. Na razie tyle jak spadnie grubszy śnieg to cos tam jeszcze dopiszę.

Arni71:

--- Cytat: "mar_p" ---Ciężko coś się dowiedzieć z tego tematu bo tak kolega wyżej napisał każdy chwali to co kupił (czy opona kosztowała 300zł czy 500zł każdy twierdzi żę są doskonałe w każdych warunkach :D )

Właśnie zastanawiam sie nad zakupem całorocznych opon Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/70 R16 cena ~500zł.
Jeszcze mi chodził po głowie czy może jednak jakieś zimówki klasy budżet  Nexen za 320zł, , ale nie wiem czy jednak opona lepszej klasy całoroczna (dunlop) nie będzie wiele gorsza. I za pół roku znów bym musiał kupić letnie. Teraz mam całoroczne pirelli i przy takiej zimie jak u nas w zupełności wystarcza do normalnej jazdy.
Czy waszym zdaniem jest sens się bawić w zimówki ?
--- Koniec cytatu ---


Witam po długiej przerwie w tym wątku,

Jestem posiadaczem wspomnianych opon Dunlop - muszę potwierdzić ich jakość i właściwości jezdne, ale...
Tak było przez pierwsze 3 lata i ok 25 tyś km - niestety po tym czasie bieżnik zaczął "znikać" w przednim komplecie, jeszcze trochę pojeżdżę tylko muszę przerzucić je na tył, nie zmienia to faktu że sposób zużycia jest dosyć niepokojący - nie ścierają się tylko kruszą - kupiłem je w październiku 2011 - produkcja jak dobrze pamiętam kwiecień 2011.
Przymierzam się do kupna Pirelli Scorpion i waham się pomiędzy ATR 235x70/16 za ok 480zł/szt (prawie 2%większa średnica) lub Verde AllSeason 225x70/16 cena ok 540zł/szt -trafiają się ostatnie sztuki - możliwe że roczniki stare bo cena regularna tych opon to ok 1100zł/szt.
Zastanawia mnie zastosowanie modelu ATR - czy nie będą wyły na asfalcie - wg producenta nadaje się na każdą nawierzchnię - ale skrót bardziej mi pasuje do offroad'u.
Jakoś nie mam zaufania do tańszych opon, biorąc pod uwagę co zrobiło mi się z markowymi oponami Dunlop, może nie są odporne na sól - nie wiem

vanhelsing:
Arni71-moim zdaniem opony z 2011 roku, zwłaszcza tak dobrej marki jak Dunlop nie kruszą się ze starości(bo przecież stare jeszcze nie są) tylko ze względu na zużycie "chemiczne", czyli np.kontakt z różnej maści syfem: solą, rozlanym paliwem, kwaśnym deszczem, lub ekspozycją na silne słońce i promienie UV.  Co do opon ATR, to spoko-będą wyły.  Może nie od razu od nowości, ale po sezonie jak trochę stwardnieją. Miałem Goodyear Wrangler ATR i były fajne na szutrze, ale na asfalcie śpiewały że hej  :lol:

santa claus:
Jeżdże na AT/S ach drugi sezon i wyją jak wyły  :-D a bieżnik mam bardziej agresywny od pirelli, zimówki w firmowym aucie są głośniejszs co ciekawe. Mi to nie przeszkadza a zużycie....hmm z 1mm się starły tylko. Tylko....jak nie jeździsz dużo poza asfaltem to lepiej kupić dobre HTeki.

climton:
cześć. polecam dunlop grandtreck AT3. kupiłem je jako letnie ale po pierwszych śnigach stwierdzam iż śmiało można używać jako całoroczne, oczywiście w wersji z napędem 4X4, jedynym mankamentem jest to że są dość głośne, porównujac z używanymi przezemnie zimówkami Yokohama w-drive tzn letnie dunlopy głośniejsze są od zimowych w-drive. Grandtrecki używam od roku, mają dość fajny, agresywny bieżnik. świetnie dają radę w lekkim off road. Nie zauważyłem wzrostu spalania na dunlopach. Można je wyrwać w cenie poniżej 400 zł/szt w rozmiarze do santka I.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej