Autor Wątek: [i40 VF] Olej Long Life  (Przeczytany 4328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Olej Long Life
« dnia: 09 Luty 2019, 18:07:04 »
Witam

Od kilku dni jestem posiadaczem i40 1.7 136KM. Auto zostało sprowadzone z Niemiec, gdzie było serwisowane w trybie Long Life, czyli przeglądy co 30tys.km.
Dotychczas było ich 6, bo przebieg auta to prawie 180 000km. Dzisiaj postanowiłem zrobić przeglad olejowo-filtrowo-pozakupowy, mimo, że wg. książki 2 000km temu był w ASO i dostal nowy olej. Jednak stan był ponad normę(DPF), więc nastąpiła wymiana.
Przed wymianą oleju dodałem płukanki LiQUI MOLY aby wypłukać złogi sadzy i oleju z silnika.

To, co spłynęło z silnika naprawdę mnie zadziwiło. Olej  był czarny-wiadomo, diesel, ale bardziej przypominał wodę z błotem, które osadziło sie na sciankach miski do której zlewałem stary olej.

Do silnika poszedł nowy olej i wymienię go rownież z płukanką za ok. 10 000km.

Nigdy nie wierzyłem w zapewnienia producentów, że wystarczy wymieniać olej co 30 000km i dzisiaj się utwierdziłem w tym przekonaniu. Wydatek nie jest wielki, a silnik dłużej pożyje jak skrócimy interwały do ok 15 000km.


Jako ciekawostke dodam jeszcze ze wymieniłem filtr paliwa, który byl chyba jeszcze z fabryki, mimo, że auto meldowało się w ASO już 6 razy!!!  Pewnie nikomu nie chciało się wyciagać akumulatora i komputera?

Na osłodę ATF w skrzyni był w dobrym stanie i być moze był wymieniany zgodnie z zaleceniami(co 90 000km).

Także nawet kupując auto z pełną historią serwisową warto sprawdzić wszystko samemu, bo papier przyjmie wszystko, a zalecenia producenta nie zawsze są zbieżne z interesem użytkownika.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Luty 2019, 18:38:22 »
Wszystko zależy od ilości kilometrów połykanych rocznie. Jak będziesz robił 30tys rocznie będziesz wymieniał olej trzy razy w roku?

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Luty 2019, 18:41:46 »
Cytuj
Jak będziesz robił 30tys rocznie będziesz wymieniał olej trzy razy w roku?


Dwa na pewno

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Luty 2019, 19:28:02 »
ghost2255 Jak ci się używa i40? zadowolony?? mi jakoś przeszkadzał brak mocy w i40-choć bryła to jedno z ładniejszych aut na rynku. i kieruję się w stronę peugeota 508sw

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Luty 2019, 19:52:06 »
Koszt wymiany oleju (filtr, olej plus wymiana) zamykam w kwocie 200 - 220 zł, to śmieszne pieniądze. Wymieniam co 10 tys, to daje w moim przypadku 5 wymian w ciągu 2óch lat. Dlatego pytanie:
Cytat: "ELETomek"
Jak będziesz robił 30tys rocznie będziesz wymieniał olej trzy razy w roku?


Wydaje mi się trochę dziwne... Jak to mówią, stać Cię na konia to na bat też powinno Cię stać...
Poza tym wydaje mi się, że powyżej 180 tys to już trzeba co 10 tys wymieniać... Ja mam 228 tys i cały czas lane 0W30, poprzedni właściciel wymieniał co ok 20 tys... też duży interwał...

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Luty 2019, 20:05:53 »
Cytat: "kacluk1987"
ghost2255 Jak ci się używa i40? zadowolony?? mi jakoś przeszkadzał brak mocy w i40-choć bryła to jedno z ładniejszych aut na rynku. i kieruję się w stronę peugeota 508sw


Na razie jestem bardzo zadowolony. Nie jestem szybkim kierowcą, więc moc mi wystarcza.
Mam bogatą wersje, więc wszystko, co potrzebne jest na miejscu.

To mój drugi samochód z Korei, wcześniej miałem RIO i też mi odpowiadała, choć tutaj to inna klasa.

Ja lubię azjatyckie auta-Korea i Japan. Cenię je za niezawodność i prostote konstrukcji.
Jako, że sam serwisuję swoje samochody to doceniam łatwość obsługi technicznej. Tutaj nic nie jest niepotrzebnie skomplikowane, a mimo to wystarczająco komfortowe.

Dzisiaj obejrzałem sobie dokładnie od spodu moją i40-tke i muszę przyznać, że mimo 180 000 na liczniku wszystko jest w najlepszym porządku. Zespól napędowy suchy, zawieszenie bez luzów, brak korozji.

Na początek wywaliłem ekologiczny śmieć pt. DPF i mam nadzieję na dłuższy czas bezawaryjnej eksploatacji.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Luty 2019, 21:27:45 »
Cytuj
Koszt wymiany oleju (filtr, olej plus wymiana) zamykam w kwocie 200 - 220 zł, to śmieszne pieniądze


Każdy robi jak uważa. Można te 200zl przeznaczyć na inny cel .

Jak auto robi długie trasy to interwał 30tys mu nie zaszkodzi. A jak się będzie kręciło koło komina na niedogrzanym silniku to i 10tys będzie za dużo dla oleju. Poprzednio miałem Astrę 1,7cdti poflotowe kupiłem z przebiegiem 190tys km czyli rocznie robiło ok 45tys. Olej był wymieniany co 30tys. A przy moim użytkowaniu "żywotności oleju" wystarczało na ok 10tys km, m. in. dlatego mam teraz benzynkę  ;-)

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Luty 2019, 11:13:14 »
tylko  w i40 nie ma ciekawych benzyn.. w uk jak trafisz na 1.6gdi to masz szczęście po lifcie tylko diesle robią.. obecnie mam 1.4 benzynę w i30gd i szczerze nigdy więcej benzyny..

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Luty 2019, 11:33:34 »
Cytuj
szczerze nigdy więcej benzyny..


Nigdy nie mów nigdy. Wszystko zależy od tego ile jeździsz. U mnie autko robi ok 10tys w roku użytkowane codziennie na krótkich odcinkach. Nie było sensu trzymać diesla. Dizelek musi połykać kilometry wtedy wszystko w nim działa jak należy egr, dpf, klapy.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Luty 2019, 11:39:45 »
wiesz ogółem robię ok 10km dziennie do pracy i do domu ale 2-3razy rocznie robię trase polska uk. gdzie jest sens trzymać benzynę która pali tyle co duży diesel.
poza tym klapki czy dpf można usunąć. wszystko zależy od przebiegu auta..
W uk dużo jeździ peugeotów z 1.6hdi po mieście.Ostatnio coraz więcej tusconów się widuje na ulicach.. coś hyundai w sobie ma

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Luty 2019, 15:01:01 »
A ja sie zarzekałem ,że nie kupię diesla :D

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Luty 2019, 17:23:57 »
wiesz od 2011 jeździłem dieslami bmw 2.0d potem 3.0d i potem jak się 3.0 zepsulo odbiło mi i kupiłem 2014 hyundaia i30 1.4 benzynę.. auto mega fajne przestronne  miejsca w środku jest naprawde dużo.. ale zrobiłem tym autem kilka razy trasę polska-uk i niestety jest nieciekawie.. na autostradzie auto pali tyle co 3.0 z bmw.. ok 6.8l

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Luty 2019, 18:21:13 »
Cytuj
jeździłem dieslami bmw 2.0d potem 3.0d i potem jak się 3.0 zepsulo odbiło mi i kupiłem 2014 hyundaia i30 1.4 benzynę.


To Ty sobie niezłą terapię szokową zafundowałeś. Ja też od 2011 jeździłem dieslami ale GPunto 1.3 potem astrą j 1.7 110KM. Tak, że mimo przesiadki na benzynę ilość koników delikatnie ale ciągle w górę  ;-)

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Luty 2019, 21:13:20 »
niestety :) wiesz e60 z 3.0d to było moje wymarzone auto.. kupiłem z przebiegiem 250tysięcy.. kilka razy z uk do polski nią jechalem aż kiedyś pięknego razu pod domem w uk wywaliło płyn chłodniczy...  po diagnozie uszczelka pod głowicą.. a że mieszkam w uk auto sprzedałem potem żona upatrzyła to i30 od dealera bo się jej podobało. fakt ilością miejsca jestem zaskoczony ale silnikowo to tragedia..
podoba mi sie strasznie i40 i jest bardzo praktyczny, schowki bagażnik czy kokpit.. ale ten 1.7 crdi.. model testowy w uk na komputerze miał spalanie 28mpg czyli prawie 11litrów/100km w automacie DCT

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Luty 2019, 07:32:16 »
Może dlatego mówią żeby nie kupować aut testowych demonstracyjnych. Każdy ciśnie chcąc sprawdzić przyspieszenie często na jeszcze zimnym silniku. Potem są takie wyniki.