Autor Wątek: [i40 VF] Olej Long Life  (Przeczytany 4321 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Luty 2019, 09:30:17 »
Na youtubie widziałem filmik z kanału takiego gościa podobnego do wokalisty zespołu kombi, zlewali olej po 22 tys z nowego BMW benzyna. Pełno opiłków w oleju...

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Luty 2019, 11:08:04 »
Ja tam nie wierzę we wszystko co zobaczę w Internecie. Nie wiadomo jak bunia ujezdzana była od pierwszych kilometrów. Filtr pokazali? Wciagniety czy połamany był? Ot niewierny Tomasz ze mnie. Mnóstwo aut zwłaszcza firmowych jeździ na Long live i jest ok. Ja jeżdżę nowym renault T 480KM mam teraz 33tys na liczniku, a pierwsza wymiana oleju będzie przy 100tys km. Z 20 lat temu było to nie do pomyślenia

A jak byś miał nową beemke  to pierwszą wymianę robił byś u Łysego czy w serwisie BMW?

Edit. Nie miałem zamiaru porównywać warunków pracy oleju w ciężarówce i osobówce tylko zaznaczyć, że w porównaniu do lat 90-tych interwał wymiany wydłużył się trzykrotnie. Sam głosiłem teorie, że to się nie uda. Życie pokazało, że inżyniery miały rację, a nie ja głupi kierowca.

Co do filmu i opiłków. Moim zdaniem tak duże opiłki to są pozostałości po obróbce silnika w procesie produkcji. Nie są to opiłki z docierania. Jak by z silnika sypały się milimetrowe wióry to nadawałby się do remontu albo na szrot.

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Luty 2019, 23:29:37 »
koles co to robil ma warsztat milosnicy 4 kolek. dobre filmiki wrzuca swoja droga. filtr wyciagniety i lamany z tego co pamietam. syfu wyciagnal od ch... warto zerknac zeby sie przekonac

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Luty 2019, 23:40:38 »
Widziałem filmik i fakt były tam opiłki w oleju. Fakt że powinno się pewnie olejj wymienić wcześniej tak jak dawniej zalecano przy docieraniu. Ale przecież filtr zatrzymał i filtrował więc stąd w nim syf.
Filmik pokazał, że jednak docieranie silnika coś tam tworzy opiłki i lepiej wymienić olej wcześniej a nie jak zaleca producent po 30tys.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Luty 2019, 07:56:17 »
Łysy ma warsztat, zapewne gwarancji nie tracisz wymieniając poza ASO. A co do Renault T... to chyba inna bajka, te silniki są stworzone by milion bez kłopotów zrobić... takie 100 tys to bujniejsz w krótkim czasie i nie po mieście. Silniki raczej nie są wysilone.  Fakt, pierwsza wymiana w osobowce powinna być po dotarciu, czyli 2-3 tys. Moim zdaniem long life to lipa. Tak jak wieczny olej w automacie...

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Luty 2019, 10:07:12 »
Każdy dba o auto jak uważa.
Ale wymiana oleju co 30 kkm w osobówce silnikowi nie pomaga.
A porównywanie ciągnika siodłowego do osobówki chyba nie ma sensu.
Raz, że ile masz oleju w tej Renówce? Nie wiem ale pewnie ze 6x tyle co w przeciętnej osobówce.... A robisz na tym 3x więcej przebiegu.
Dwa charakter pracy często kompletnie inny - trudniejszy dla silnika w osobowce zazwyczaj.
Trzy obroty silnika - w sensie ile przez 30 tyś km nakręci sie wał i nalata tłok w osobówce  a ile w ciągniku siodłowym gdzie same obroty robocze to przynajmniej połowa lub 1/3 tego co w osobówce czesto.
Co do opiłków i zanieczyszczeń od wyłapania tego jest filtr wg mnie ale jakośc oleju po 10 tyś a po 30 jednak ma podstawowe znaczenie dla podzespołów.
LL wg mnie sa główna przyczyna że silniki nie robią takich przebiegów jak kiedyś.
Zwłaszcza że kiedyś silniki nie były tak wysilone jak teraz (ilośc KM z litra pojemności)
Wymyślono je po to aby pierwszy właściciel jak najmniej wydawał na eksploatację  a z czasem aby fabryka miałą co robić.
Z drugiej strony.....przeciez to nie majątek ani  żaden problem dzić - wymiana oleju.
Dlatego każdy dba po swojemu.
Ja zmieniam co rok lub max 15kkm bo auta trzymam dłużej.
Gdybym kupował nowe, po 3 latach zmieniał i robił mnóstwo kilometrów pewnie bym latał na LL.

Offline Piotras85

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Luty 2019, 10:14:13 »
Olej Long Life wiadomo sam w sobie nie jest zły. Jest to dobry olej ale nie na 30 tkm !
Chyba że na 5-tą wymianę przyjedziesz z silnikiem  :roll:  Od czasu do czasu mam okazje oglądać jak w np. w miarę świeżych bmkach  przy 90 tkm kończą się turbiny bo  silnik jest smarowany gównem. Jak dbasz - tak masz ! Osobiście w mojej i40 olej wymieniam co pól interwału ( 15 tkm )   i robię tylko dłuższe  odcinki.  Kupiłem go  z malutkim przebiegiem i dodałem jeszcze środek XADO New Car. Przeliczcie sobie ile będzie wasz kosztować kilka wymian oleju a ile remont silnika jak już wszystko ulegnie zużyciu. Oczywiście można silnik dać do regeneracji ale dla mnie to jest rzeźbienie w gównie.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Luty 2019, 15:00:07 »
a z ciekawości ile oleju wchodzi do 1.7crdi??

Pamietam jak do 3.0d bmw musiałem lać 10l:) i wymiana co 15tyś trochę kosztowała.. bo zmieniałem 2x w roku:)

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Luty 2019, 18:02:14 »
Na jedna wymianę 5 wystarczy spokojnie. Jeszcze trochę zostanie.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Maj 2019, 22:28:13 »
Mam kolegę co jeździ firmowym i40 z 14roku i ma przejechane 430tys. i jak to w firmowym, olej wymieniany jest co 30tys. q zaskoczeniu nic z silnikiem się nie dzieje, samochód sprawuje się bez zarzutu. Osobiście jeżdżę w pracy dafem, kiedyś olej zmieniało się co 90tys. a teraz co 120tys. nie widzę żadnej różnicy. Nikomu z kolegów się nie zatarł silnik, czy na przykład turbina, a do tego jeżdżę w Austrii non stop góry i 40ton więc można sobie wyobrazić jaka to katorga dla silnika.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Maj 2019, 22:35:49 »
Jesteś zły, nie dobry, heretyk, spalą Cię na stosie. Olej trzeba zmieniać max co 15tys.

PS. Ja jeżdżę Renault T480  ;-) Jak zaczynałem "karierę" olej w dużych mobilach wymieniało się co 30tys km

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Maj 2019, 23:10:54 »
Porównuję to do okien. Kiedyś jak wchodziły plastikowe okna, to większość mówiła że nigdy takich nie założy w domu, bo nie zdrowe i rakotwórcze, zarzekali się że tylko drewniane . A dziś mają niemal wszyscy plastikowe. Zazwyczaj na początku nowości krytykujemy, a po czasie się do nich przyzwyczajamy. Być może i w tym przypadku tak będzie z czasem. Na pewno nie jestem za tym żeby wymieniać olej co 30 tys. Sam osobiście zamierzam wymieniać co 10 tys.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Maj 2019, 23:23:52 »
Oj prosisz się o stos.
Wszystko zależy od sposobu eksploatacji. Jak robisz rocznie 40-50 tys km nie ma potrzeby zmieniać oleju co 10 czy 15tys. Ale już chyba o tym pisałem i zostałem zlinczowany. Może jakby ktoś porównał motogodziny to się okaże, że 10tys km w roku to więcej niż 30tys km w 7-8 miesięcy.  :roll:

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Maj 2019, 23:36:54 »
Kiedyś kupiłem Opla Corsę od Cioci. miała 5 lat i przejechane 100tys.Olej wymieniał jej znajomy mechanik. Wymieniał jej tak że tylko dolewał. Ja zmieniając olej zauważyłem że weszło 2 litry za mało, mówię coś nie tak. Odkręciłem misę a tu czarny budyń, przy smoku trochę miejsca było, wybierałem ten budyń z bloku i z misy ręką. No i sobie myślę będzie fajnie już nim pojeżdżę, ale q mojemu zaskoczeniu nic się nie działo. Jeździłem nim trochę z 2 lata, ale gdy zmieniłem pracę i dostałem służbowy to kupił go żony kolega, który sobie go chwalił i z 7 lat nim jeździł. dalsze losy jego mi są nieznane. Było to z 20 lat temu i co najlepsze nie był zalany olejem sentytycznym.

[ Dodano: 2019-05-11, 23:44 ]
Poprzednio wymieniałem co 15 tys. tylko samochód nie był wyposażony w dpf-a. Ze względu że w tym jest i pogarsza się przez niego jego jakość paliwa, to dla tego chcę zmieniać co 10tys.i zresztą tyle na rok zrobię, to i zachowam roczny okres.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Olej Long Life
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Maj 2019, 23:53:08 »
Ja tam nie wiem co ludki leją do silników. W dwudziestym pierwszym wieku nie miałem doczynienia z kiślami czy budyniami w silniku nawet stosując olej mineralny lotos. Mogę tylko się domyślać, że stosują ulepszacze-polepszacze.  Tak, że nawet
 hydrokraki mi nie straszne  ;-)