Autor Wątek: Luzy Zaworowe - Regulacja  (Przeczytany 11636 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline zadziorrr

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Luzy Zaworowe - Regulacja
« dnia: 21 Grudzień 2018, 08:23:07 »
Witam, może ktoś pomoże doradzi...
Oddałem auto do regulacji luzów zaworowych (Wrocław ASO), usługa miała kosztować
1500zł i zamknąć się w 1 dzień roboczy (co mnie zdziwiło).
Dostałem informację zwrotną, że to faktycznie zawory stukają i trzeba je zrobić, a dokładniej wymienić 10 szklanek no i spoko. Tylko zmieniła się cena usługi
3200 zł za wszystko (wliczone 700 zł cena szklanek i 500 zł diagnostyka).

Nie mogę ogarnąć skąd taka kosmiczna cena, czy ktoś może już to robił i może się podzielić ile to kosztowało itd...
Jeśli na dolnym śląsku to proszę polecić gdzie  :)

(I30, 1.4, beznyzna 109KM)

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Grudzień 2018, 08:55:22 »
Rozmawiałem z jedną osobą z ASO na ten temat, i powiedział że cena u nich to kosmos jeśli chodzi o luzy zaworowe. Lepiej poszukać ogarniętego mechanika który to zrobi. Ale roboty z tym jest sporo.
A, szklanki są ciężko dostępne. Najszybciej do zamówienia w ASO.

Offline zadziorrr

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Grudzień 2018, 15:26:11 »
Chciałem odebrać dziś auto po wycenie kosztów (planowana naprawa 3200+diagnostyka ok 700). Odpadło koło pasowe (po ich diagnostyce) zostawiłem auto....

Proszę dobrych ludzi o polecenie kogoś we Wrocławiu lub okolicy, kto się podejmie naprawy, bo nie wiem czy z tym ASO dam jeszcze rade :(

Wiem, że to duzo roboty ale odnoszę wrażenie jak by to było jakieś s/f.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Grudzień 2018, 16:36:58 »
masz na PW

Offline przemekl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Grudzień 2018, 13:43:27 »
Kiedyś szklanki były dostępne tutaj:
https://www.fox.rzeszow.pl/plytka-regulacji-zaworow-t-3-120-szklanka,4,24073,271407
Obecnie widzę, że na stanie są tylko pojedyncze sztuki ale może byliby wstanie domówić.

A może ktoś zna warsztat w Krakowie lub okolicach, godny polecenie jeśli chodzi o regulację luzów zaworowych w i30 FD (G4FA).

Offline Przemek7

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Styczeń 2019, 10:39:24 »
@ Przemek, jak rozwiązałeś problem regulacji luzów. Ktoś, gdzieś w Krakowie? Ew. gdzie kupujecie szklanki?

Offline przemekl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Lipiec 2019, 21:44:08 »
Trochę się do tego zbierałem ale w końcu udało się wyregulować luzy.
Szklanki zamówiłem w fox.rzeszów - czas oczekiwania około tygodnia.

Na ich wymianę oddałem samochód do Auto-Szlif Sikorscy.

Offline srbastek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 356
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Lipiec 2019, 23:03:01 »
przemekl, ile szklanek musiałeś wymienić? I z ciekawości jaki był cały koszt?

Offline przemekl

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Luzy Zaworowe - Regulacja
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lipiec 2019, 16:55:09 »
2 szklanki były nowe a 2 zamienione miejscami.Koszt robocizny 1000 zł + części (całość wyszła 1300 zł brutto). W tej cenie było też ustawienie rozrządu, bo był przestawiony i wymiana oleju.

W zeszłym roku byłem w innym warsztacie gdzie pojechałem ze względu na to, że silnik mi "cyka", "klekocze". Najpierw wymienili mi łańcuch z napinaczem a gdy to nie pomogło zmierzyli luzy i częściowo grubości szklanek. Nie podjęli się jednak regulacji ponieważ powiedzieli, że czas oczekiwania na szklanki w ASO to 3 miesiące. Miałem do nich wrócić gdy zakupię odpowiednie szklanki. Jednak gdy zacząłem zgłębiać temat okazało się, że w tym warsztacie chcieli regulować mi luz na zaworach wydechowych na 0,20 mm a zgodnie, z tym co znalazłem na wydechowych powinno być 0,25. Dodatkowo ostatnio podłączyłem komputer i pokazał się błąd P0016, który ciągle powracał a po ściągnięciu pokrywy zaworów okazało się, że rozrząd jest przestawiony (po jednym ząbku na oby wałkach). Dlatego też postanowiłem już nie wracać do tego warsztatu i zacząłem szukać nowego i tak znalazłem Auto-Szlif. Najpierw chciałem, oddać auto tylko na pomiar luzów i grubości szklanek (pomiarom z poprzedniego warsztatu nie za bardzo ufałem) ale ze względu na to, że taki pomiar wymaga częściowego rozłożenia rozrządu to jego koszt wyniósłby około 500-600 zł a dodatkowo trzeba by płacić za regulację po zakupie szklanek. Dlatego najpierw kupiłem 2 szklanki na podstawie pomiarów z pierwszego warsztatu a dwie szklanki miały być podmienione i z taką informacją oddałem samochód do Auto-Szlifu. Tam po pomiarach potwierdzili, że taka podmiana szklanek wystarczy. Ogólnie zakres prac jaki wykonali to:
1) ustawienie rozrządu (do tego ściągali pokrywę łańcucha)
2) pomiar luzów wraz z pomiarem grubości wszystkich szklanek - to tak, żebym na przyszłość mógł dobrać szklanki po samym pomiarze luzów)
3) wymiana 2 szklanek na nowe i podmiana kolejnych 2.
4) wymiana oleju i filtra oleju.

Przy ściąganiu pokrywy łańcucha warto pamiętać o wymianie o-ringów uszczelniających kanał pompy oleju oraz uszczelkę pompy wody (temat poruszony pod linkiem: http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?t=9102 )

Niestety po regulacji zaworów "cykanie" nie ustało. Co charakterystyczne z tym cykaniem to występuje gdy silnik pracuje na luzie oraz przy hamowaniu silnikiem. Gdy jadę z wciśniętym gazem lub gdy jest naluzie z wciśniętym gazem "cykania" nie słychać. Dodatkowo cykanie ma częstotliwość o połowę mniejszą niż obroty silnika (przy 1000 obrotów na min jest 500 "cyknięć na minutę). Czasami można przeczytać, że te silniki tak mają.