Forum > Lantra

[Lantra J2] Wymiana łożysk - piast tylnej osi.

<< < (2/3) > >>

radeek23:

--- Cytat: "Złośnik" ---Dzięki wielkie. No ja na bank mam 29zębów. Druga sprawa wiem, że akurat w tym przypadku wszystko jest w cenie i jakości co nie wychodzi spod znaku JC bo tam zapewne sugerując się jakością jest plastelina zamiast łożysk. Co do reszty - dostęp do klucza mam. Dzięki wielkie - będę działał. Niestety muszę wymienić stronę lewą i prawą bo niestety trzeba parami tak jak tarcze i klocki. Pozdrawiam.
--- Koniec cytatu ---


YYYyy a to pierwsze słyszę,żeby piastę z łożyskiem wymieniać parami :shock:  Z tego co wiem,to tu nie obowiązuje ta zasada co przy wymianie klocków i tarcz.

Złośnik:
Tak ale ja jeżdżę tak, że trzeba praktycznie wszystko parami wymieniać. Tył już od dawien dawna mi doskwierał i tam są chyba już te łożyska w piastach kwadratowe bo koło chodziło jakby było delikatnie zcentrowane - a zamieniałem już wszystkie ze sobą także wina jest na prowadzeniu koła.

Fazi:
Złośnik, z wymianą łożyska tylnego koła (które jest właśnie razem z piastą) bez problemu sobie poradzisz ;-) . Mi znajomy jakiś czas temu wymieniał i poradził sobie bez problemu i z tego co pamiętam nawet klucza dynamometrycznego nie używał (oczywista sprawa że jeśli go masz to dobrze go użyć a wtedy sukces gwarantowany) :-D .  

Co do ilości zębów już kiedyś o tym pisałem i chyba w archiwum ten wątek gdzieś widziałem, a wygląda to tak: że do końca kwietnia 98r ilość zębów na ABS to 29 a od maja 44. Łożyska z ilością zębów ABS 29 są bez problemu dostępne i w fajnych cenach, natomiast z ilością 44 zębów już nie ma tak fajnie, a do tego cena Kanaco to ok. 240zł.

BartBartez:

--- Cytat: "radeek23" ---wspominał coś że w koreańczykach i japończykach łatwo się to robi,bo jest tam taki otwór w który wkręca się śrubę i wypycha w ten sposób piastę
--- Koniec cytatu ---

To niestety zależy od producenta tarcz - nie zawsze tak jest.

Złośnik,
Ściągasz koło. Odkręcasz śrubkę trzymającą tarczę (jak jej nie ma to też nic się nie stanie - nie jest niezbędna)
Ściągasz zacisk + jarzmo (kopyto).
Odkręcasz główną śrubę trzymającą piastę i sama schodzi.
Czyścisz co trzeba i zakładasz nową piastę. Dokręcasz siła 200Nm - (może być stara nakrętka) i zaklepujesz ją w tym rowku. Składasz hamulce i jedziesz dalej.
15 minut roboty.
Co do wymiany parami to przy całych piastach często odstępuję od tej zasady.
3 lata temu wymieniłem 2 łożyska z przodu + lewe tył. Prawe jeździ do dzisiaj.
Co do samych łożysk to kup Kanaco - chyba najtańsze, a w środku siedzi oryginał  - sprawdzałem nawet numery się zgadzają.
Cena detal w ICarsie 145zł - matko jak potaniały :shock: . Chyba wymienię prawą stronę

Złośnik:
Jak zawsze mi nie przeszkadzało - to teraz wiem co mi tak huczy w aucie - zwłaszcza przy szybkim pokonywaniu łuków.
Wymieniłbym jedną stronę - ale czy jadę w łuku z dużą prędkością w prawo czy lewo to huczy, doszło do tego, że przy powolnej jeździe na wprost tył z prawej lub lewej strony jest lekko szarpany i czuć że auto nie jedzie gładko tylko człowiek lekko podskakuje w aucie a droga prosta bez żadnych wertepów i dziur. Trochę to moja wina - bo muzyka na full i człowiek ciągle z gazem w podłodze no i się rozsypało :( Najgorsze jest to że przednie nawet nie zajęknie a tył to już wyje i błaga o pomoc.

Najgorsze czego się boję to to, że te dwie śruby M14 trzymające jarzmo w zwrotnicy - nie puszczą lub nie daj Boże się ukręcą :( Mam nadzieję że narzędzie kowalskie da rady jak i sam klucz.

Co do ilości zębów - musi być tyle samo z przodu co z tyłu więc łatwo sprawdzić - koło kierownicy maksymalnie w lewo i z lewej strony patrzymy za koło zaraz przy zwrotnicy przed osłoną gumową przegubu mamy pierścień. Widzimy tylko jakieś 1/3 obwodu ale łatwo policzyć zęby - jak naliczymy około 10-12 to na bank jest 29 zębowa koronka ABS :)
Swoją drogą - niewiem jak po lifcie ale jaki sens był wsadzać do auta przed liftem jeszcze koronkę już zastosowaną po lifcie ???

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej