Forum > Lantra
[Lantra J2] Wymiana łożysk - piast tylnej osi.
Złośnik:
Witam. Jak w temacie - wiem że trzeba kupić całą piastę to raz - dwa - musi zgadzać się ilość zębów na pierścieniach ABS. Ale sprawa ostatnia - czy dam radę wymienić piasty sam ??? Czy też będzie padaka duża ??? Gdzieś było na starym forum opisywane - ale - niestety chyba archiwum nie jest aż tak aktualne. jak to było u Was koledzy ??? da radę samemu ? Posiadam ściągacz do łożysk (chyba pralkowych - ale spory - 3 ramienny). Problem może być e śrubą krzyżakową tarczy.
tomek27:
Złośnik, pytanie podstawowe. Do czego Ci potrzebny sciągacz do zmiany piasty??? bo cos tu nie ruzumiem. wymieniasz piaste, cala piaste a nie lozysko. jak odkrecisz srube mocujaca to bez problemy piasta schodzi.
Napewno sobie Złośnik, poradzisz.
Złośnik:
No pytam czy czasem piasta nie jest wciśnięta z łożyskiem na ten stożek - bieżnię na wcisk i trzeba użyć ściągacza jak do łożysk. A druga sprawa jak u was się tyczy sprawa zębów ABS - ponoć powyżej sierpnia 98r produkcji jest 44 zęby a wcześniej jest 29 zębów. I jeszcze jedno - tarcza przykręcona jest jednym wkrętem krzyżakowym i jeśli nie zejdzie normalnie to młoteczek i wkrętaczek płaski po bokach i powinna pójść a potem tarcza jest tylko osadzona na szpilkach piasty ??? Pytam tylko dlatego bo chcę mieć wszystkie narzędzia i elementy a zapomniałem już jak ostatnio to było robione. Jeszcze jedna sprawa. Nakrętka którą jest przykręcana piasta - gdzie to dostać bo ona ma zbijany nosek w rowek bieżni na której jest osadzona piasta. Ewentualnie gdzie dostać taką nakrętkę ??? Czy użyć starej ?
radeek23:
W moim aucie piastę z łożyskiem wymieniał mi znajomy mechanik i z tego co pamiętam bardzo szybko się z tym uwinął. Jedyne,co się przydaje w tego typu operacji to klucz dynamometryczny,bo z tego co mi znajomy mówił trzeba wszystko precyzyjnie podokręcać. Co do ilości zębów,to rzeczywiście-mi powiedzieli w sklepie że samochody wyprodukowane od lipca 98' mają ich 44.Nie pamiętam ile było w mojej piaście-po nr VIN sprzedawca dobrał odpowiednie łożysko z piastą i wszystko się zgadzało.Kolega mechanik zdjął tarczę i na spokojnie przy pomocy imadełka oddzielił od niej piastę z łożyskiem-wspominał coś że w koreańczykach i japończykach łatwo się to robi,bo jest tam taki otwór w który wkręca się śrubę i wypycha w ten sposób piastę-wymiana była jakieś 2 lata temu więc sorry,jeśli coś przkręciłem,nie pamiętam już dokładnie przebiegu całej operacji.Spokojnie sam sobie to wymienisz.
Polecam sklep MD Auto(bodajże z Gdańska)-znaleźli mi piastę z łożyskiem za 190zł,podczas gdzy wszystkie odwiedzane sklepy oferowały mi taką samą za 240-250zł. Jakiez było moje zdziwienie,gdy mechanik dał mi starą piastę-okazało się że jest identyczna jak ta którą kupiłem-oryginalna hyundaiowska(na pudełku widniało KANACO). Polecam ten sklep-zawsze znajda towar w dobrej cenie i ekspresowo wysyłają -24 godziny i masz część w domu.
Złośnik:
Dzięki wielkie. No ja na bank mam 29zębów. Druga sprawa wiem, że akurat w tym przypadku wszystko jest w cenie i jakości co nie wychodzi spod znaku JC bo tam zapewne sugerując się jakością jest plastelina zamiast łożysk. Co do reszty - dostęp do klucza mam. Dzięki wielkie - będę działał. Niestety muszę wymienić stronę lewą i prawą bo niestety trzeba parami tak jak tarcze i klocki. Pozdrawiam.
Nawigacja
[#] Następna strona