Autor Wątek: Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.  (Przeczytany 12470 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Witek05

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« dnia: 22 Październik 2018, 12:32:34 »
Witam.
Mam pytanie odnośnie kontroli i regulacji luzów zaworowy w silniku 2.0 DOHC mianowicie u mnie przy pierwszej kontroli jaką wykonywałem po założeniu instalacji LPG wartości wyniosły
Cylinder 1 Ssanie 0,25 i 0,25
                Wydech 0,22 i 0,28
Cylinder 2 Ssanie 0,23 i 0,23
                Wydech 0,25 i 0,28
Cylinder 3 Ssanie 0,20 i 0,21
                Wydech 0,23 i 0,23
Cylinder 4 Ssanie 0,23 i 0,23
                Wydech 0,28 i 0,28

Natomiast po 12 tys przebiegu wskazania wynoszą:
Cylinder 1 Ssanie 0,25 i 0,25
                Wydech 0,18 i 0,24
Cylinder 2 Ssanie 0,23 i 0,23
                Wydech 0,22 i 0,25
Cylinder 3 Ssanie 0,20 i 0,20
                Wydech 0,30 i 0,30
Cylinder 4 Ssanie 0,24 i 0,24
                Wydech 0,30 i 0,30
Jak widać zmieniły się głównie wskazania na zaworach wydechowych tylko dziwią mnie te wskazania 2 ostatnie cylindry logiczne że wskazanie jest większe bo się zrobiłą większa szczelina ale 2 pierwsze cylindry to nie kumam szczelina się zmniejszyła z 0,22 na 0,18. O co tu chodzi ??

I teraz kolejna sprawa czy wymiana zaworów polega tylko na usunięciu płytki i dokupieniu nowej która się bedzię mieścić w zakresie według książki serwisowej wynosi 0,25-0,31 dla wydechu ?? Jeśli tak to w jaki sposób wyjąc tą płytkę bez specjalistycznych narzędzi ??

Offline Witek05

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Październik 2018, 11:41:42 »
Naprawdę nikt nie odpowie ??
To może chociaż podpowiecie gdzie zakupić płytki zaworowe nigdzie w internecie nie mogę znaleźć.

czaperek

  • Gość
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Październik 2018, 18:27:02 »
Obawiam się ,że tylko przez ASO.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Październik 2018, 18:50:19 »
Nie koniecznie ASO. Niezależny warsztat też powinien sobie poradzić. Na alle są klucze dźwignie do demontażu płytek. Na YT filmiki jak to robią

czaperek

  • Gość
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Październik 2018, 15:56:35 »
Słyszałem,że niektórzy szlifują płytki na magnesówce na mniejsze wymiary, lecz żadnych więcej szczegółów nie znam.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Październik 2018, 17:47:41 »
daj sobie spokój z regulacją. płytkowych się nie tyka, dlaczego? dlatego, że nie ma takiej potrzeby. twoje pomiary wskazują, że wykonałeś je nieprecyzyjnie lub w złych warunkach.
te silniki są odporne na gaz.
w toyocie miałem 350tys najechane bez grzebania w płytkach, w elantrze (G4GC) mam 200tys i jest ok.

płytki tylko w ASO, robisz pomiar, później zamawiają odpowiednie rozmiary - ogólnie czasochłonne (2 wizyty) i drogie

szlifowania nie polecam, bo zmienia się strukturę a ogólnie to druciarstwo  :-P bo jak się zabierać za temat to robić to porządnie i z gwarancją trwałości

Offline Witek05

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Listopad 2018, 17:12:42 »
Cytat: "wtom"
daj sobie spokój z regulacją. płytkowych się nie tyka, dlaczego? dlatego, że nie ma takiej potrzeby. twoje pomiary wskazują, że wykonałeś je nieprecyzyjnie lub w złych warunkach.
te silniki są odporne na gaz.
w toyocie miałem 350tys najechane bez grzebania w płytkach, w elantrze (G4GC) mam 200tys i jest ok.


To chyba trafiłeś na jakiś pancerny silnik... U mnie po 45 tys na gazie zawory wydechowe nie mieszczą się w normie według książki serwisowej.
A ogólnie sytuacja wygląda tak....
Zaprzyjaźniony mechanik ponownie dokonał u mnie pomiarów i niestety ale 4 zawory wydechowe na 2 cylindrach odbiegają od normy tzn szczelina jest poniżej dopuszczalnej normy w książce serwisowej. Wiem już skąd były te rozbieżności każdą szklankę należy nacisnać na płytkę żeby wypłyneły z niej resztki oleju i wtedy dokonywać pomiaru oczywiście na zimnym silniku. ASO za taka usługę woła sobie 600 zł + części czyli uszczelki płytki itd. Cena 1 płytki to 34 zł niezależnie od rozmiaru w moim przypadku muszę zmienić na cieńsze płytki, ogólnie jest to prosta sprawa pomiar itd problemem wiekszym jest wyjęcie płytki bez specjalistycznego klucza ale 2 śrubokręty też dają radę.

Offline Mirek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 62
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Listopad 2018, 23:20:15 »
Popieram wtom.
Przejechałem około 100 tys na gazie. Całkowity przebieg 160 tys.. Silnik chodzi jak szwajcarski zegarek. Zużycie gazu stałe 12 litrów, przyśpieszanie wzorcowe, ciśnienie wzorcowe, oleju nie bierze.  No to mam robić tą regulację?  : :->

Offline Witek05

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 16
Hyundai Tucson JM kontrola i regulacja luzów zaworowych.
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Listopad 2018, 09:34:35 »
W moim przypadku jest tak samo jak u ciebie kompresja jest silnik przyspiesza oleju nie bierze jednakże po kontrolnym pomiarze luzow zaworowych 4 zawory wydechowe są poza skala, skąd wiesz że u ciebie luzy zaworowe są prawidłowe??? Jak zaczniesz słyszeć szklankę to już bedzie pora na remont po to się sprawdza luzy zaworowe żeby tego uniknąć. Ogólnie to podchodziłem do sprawy tak samo jak ty dopóki kolega w Kia z tym samym silnikiem po 4 latach jazdy na gazie bez regulacji luzow miał cały silnik do robienia. Silniki 2,7 litra miały samoregulacje to można było olać sprawę tutaj niestety co 30 tys jazdy na gazie powinno się sprawdzać luzy zaworowe, poza tym to jest usługa serwisowa jak się nie mylę to co. 60 tys...