Witam.
Mam pytanie odnośnie kontroli i regulacji luzów zaworowy w silniku 2.0 DOHC mianowicie u mnie przy pierwszej kontroli jaką wykonywałem po założeniu instalacji LPG wartości wyniosły
Cylinder 1 Ssanie 0,25 i 0,25
Wydech 0,22 i 0,28
Cylinder 2 Ssanie 0,23 i 0,23
Wydech 0,25 i 0,28
Cylinder 3 Ssanie 0,20 i 0,21
Wydech 0,23 i 0,23
Cylinder 4 Ssanie 0,23 i 0,23
Wydech 0,28 i 0,28
Natomiast po 12 tys przebiegu wskazania wynoszą:
Cylinder 1 Ssanie 0,25 i 0,25
Wydech 0,18 i 0,24
Cylinder 2 Ssanie 0,23 i 0,23
Wydech 0,22 i 0,25
Cylinder 3 Ssanie 0,20 i 0,20
Wydech 0,30 i 0,30
Cylinder 4 Ssanie 0,24 i 0,24
Wydech 0,30 i 0,30
Jak widać zmieniły się głównie wskazania na zaworach wydechowych tylko dziwią mnie te wskazania 2 ostatnie cylindry logiczne że wskazanie jest większe bo się zrobiłą większa szczelina ale 2 pierwsze cylindry to nie kumam szczelina się zmniejszyła z 0,22 na 0,18. O co tu chodzi ??
I teraz kolejna sprawa czy wymiana zaworów polega tylko na usunięciu płytki i dokupieniu nowej która się bedzię mieścić w zakresie według książki serwisowej wynosi 0,25-0,31 dla wydechu ?? Jeśli tak to w jaki sposób wyjąc tą płytkę bez specjalistycznych narzędzi ??