Forum > Santa Fe SM

wibracje czy to normalne?

<< < (3/5) > >>

pjakim:
skiba27 specjalnie dla Ciebie sprawdziłem dziś rono. Zwolniłem na 4 biegu do 30km/h (1000 obr/min) i przyspieszyłem do 3000obr/min. Nie mam żadnych wibracji. Daj znać na forum jak bedziesz juz wiedział jaką masz usterkę. Pozdrawiam

IgoReCzeK:
Witam. skiba27 nurtuje mnie tylko jedno pytanie. ;-) Czy jesteś 1 właścicielem posiadanego obecnie samochodu? Bo jeśli nie, to mógł być "naprawiany" przez jakiegoś mechanika, który być może coś przestawił? Kolega miał podobny problem w silniku benzynowym przy Lantrze i okazał się, że były przestawione wałki balansujące, jeśli w Twoim silniku jest zastosowane podobne rozwiązanie, to ja już zasugerowałem potencjalną przyczynę, takiego zachowania silnika w pewnych zakresach prędkości obrotowej. Jest jeszcze kolejne pytanko, czy owa wibracja silnika występuje tylko pod jego obciążeniem na 4 biegu, czy występuje również na tak zwanym "luzie"? Co do mapowania wtrysku, czy problemów z samymi wtryskiwaczami, czy blokowaniem się wtryskiwaczy, to sądzę, że jest to do usłyszenia i odczucia w momencie przyśpieszania ( brak eksplozji choćby w 1 cylindrze daje odczuwalną utratę mocy silnika ). Pozdrawiam.

skiba27:
Igoreczek nie jestem pierwszym właścicielem,auto sprowadzone z Włoch.
I tak pracuje od początku czyli jak go posiadam.Na biegu jałowym nic się nie dzieje jedynie jak jest zimny zaraz po uruchomieniu nierówno pracuje jakieś 10 sekund później pracuje równo,ale sytuacja sie zmienia podczas jazdy gdy jest obciążony silnik-drży cała buda w granicach 1600-2000obr na każdym biegu oprócz jedynki i mniej na dwójce ale też odczuwalnie 3,4,5bieg to już dosyć solidnie dają o sobie znać drgania :-|
chyba bez serwisu sie nie obędzie :-(

Dareq36:
Witam Skiba27 .. Z ciekawości , jeszcze raz dzisiaj pojeździłem moim na niskich obrotach .., poniżej 3o km/h na 4-tym , dalo się znac jakieś drobne wibracje ( ale przypuszczam ,że poprostu slinik już nie mógł pociągnąc i się dławił . natomiast na każdym biegu , niezależnie od obrotów ( oczywiście nie na 5-ce i 15km/h) wszysto jest jak być powinno .Uważam ,że lepiej nie kombinowac za dużo , tylko udać się do ASO . Koszt napewno będzie niewspólmiernie niższy , niż przy ewentualnej "awarii" silnika . Pozdro

IgoReCzeK:
Witam ponownie. Skoro nie ma tego problemu na wolnych obrotach, to na pewno nie jest to co sugerowałem w poprzednim poście. Teraz mam taką myśl, że wypadało by się dobrze przyjrzeć układowi przenoszącemu napęd. Tym bardziej, że wibracje się wzmagają przy większych przeciążeniach owego układu ( 3 i 4 bieg ). Oczywiście to tylko kolejna sugestia, która nie musi mieć potwierdzenia w rzeczywistości. Pozdrawiam i życzę szybkiego wykrycia usterki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej