Autor Wątek: [Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbi  (Przeczytany 20234 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zbyh

  • Gość
Witam. Dzisiaj chciałem przegonić mojego Tucsona po autostradzie aby uniknąć zapchania się filtra DPF, ostatnio jeździłem dużo po mieście. Do 160km/h rozpędza się normalnie ale po przekroczeniu tej prędkości jakby odcinał się zapłon. Nie idzie nic zrobić , ani kilometra więcej, dopiero po uzyskaniu prędkości 130km/h można dodać delikatnie gazu ale nie więcej jak 3000 obrotów. Sprawdzałem to już kilkakrotnie i ciągle jest tak samo. Wygląda to tak jak by miał założoną jakąś blokadę. Czy to jest możliwe?. A jak Wy macie ile ciągną wasze fury? Pozdrawiam.

wald

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Marzec 2012, 23:02:48 »
Jak długo go masz?

zbyh

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Marzec 2012, 23:20:01 »
Cytat: "wald"
Jak długo go masz?

4 miechy jakieś 6000 km

wald

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Marzec 2012, 23:34:10 »
Prawda jest taka, ja nie jestem dislowcem chociaż go mam, ale one ida tyle co maja w instrukcji. Twój idzie trochę mniej niż instrukcja ale zależy na którym biegu sprawdzałej (5 czy 6, spróbuj na 5), mój 160 to szybko, ale idzie do 180 i koniec. Tak mają disle, bo na benzynie moje mondeo z sinikiem 1.6 to idzie 200 a mazda 323C z silnikiem 1.3 to 180.

[ Dodano: 2012-03-21, 23:37 ]
Dzięki instrukcji dotyczącej max prędkości na danym biegu to kolega wygrał sprawę po uderzeniu w tył gościa.

Łukasz

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Marzec 2012, 23:53:11 »
Cytat: "zbyh"
Dzisiaj chciałem przegonić mojego Tucsona po autostradzie aby uniknąć zapchania się filtra DPF,


Prędkość nie ma znaczenia. Wystarczy utrzymać wyższe obroty silnika ale też nie przesadnie wysokie. Utrzymywanie wskazówki na czerwonym polu nie ma sensu :-)

zbyh

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Marzec 2012, 00:09:35 »
Cytat: "Łukasz"
Cytat: "zbyh"
Dzisiaj chciałem przegonić mojego Tucsona po autostradzie aby uniknąć zapchania się filtra DPF,


Prędkość nie ma znaczenia. Wystarczy utrzymać wyższe obroty silnika ale też nie przesadnie wysokie. Utrzymywanie wskazówki na czerwonym polu nie ma sensu :-)

To ja wiem o tym 160km/h wyszło3500 obrotów, ale chciałem zobaczyć ile ciągnie niestety więcej nic nawet zaczął zwalniać, O co chodźi

Łukasz

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Marzec 2012, 04:11:52 »
Cytat: "zbyh"
chciałem zobaczyć ile ciągnie niestety więcej nic nawet zaczął zwalniać, O co chodźi


A tego to już nie wiem. Skrzynie masz automatyczną czy manualną? Przy niektórych automatach jest tak, że jak silnik nie jest dobrze rozgrzany to auto nie pozwoli na przekroczenie określonych obrotów. No ale chyba nie niedogrzanym silnika byś nie sprawdzał vmaxa...

Na niższych biegach nie odczuwasz żadnych braków mocy? Może coś jest przytkane, np. zawór egr., filtr paliwa, powietrza etc.

zbyh

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Marzec 2012, 10:39:07 »
Cytat: "Łukasz"
Na niższych biegach nie odczuwasz żadnych braków mocy? Może coś jest przytkane, np. zawór egr., filtr paliwa, powietrza etc.

Skrzynia 6 biegowa filtry powymieniane, na niższych biegach też nie idzie powyżej 3000 obr, ale za chwile wraca do normy. Jak jadę 130-140 jest ok

Łukasz

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Marzec 2012, 12:25:34 »
Cytat: "zbyh"
na niższych biegach też nie idzie powyżej 3000 obr, ale za chwile wraca do normy.


To wyraźnie jest coś nie tak. Może problem ze sprężarką, egr... Jak masz łatwy dostęp do egra to możesz go wyczyścić. Nie zaszkodzi a może pomóc.

Możesz też poszukać w sieci informacji o podobnym problemie. Niekoniecznie w Tucsonie, przyczyna może być ta sama.

A i jeszcze jedno - możesz gdzieś podpiąć auto pod komputer, może akurat wyskoczy informacja o tej usterce.

Mariusz

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Marzec 2012, 18:34:55 »
Witam . Musi być coś nie tak ja swoim jechałem 180 km/h i mam skrzynię pięciobiegową . Może tak jak kolega pisze EGR może być zapchany , trzeba podpiąć kompa i będzie wiadomo . Pozdrawiam .

spry

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Marzec 2012, 19:46:03 »
Cytat: "Mariusz"
Witam . Musi być coś nie tak ja swoim jechałem 180 km/h i mam skrzynię pięciobiegową . .

potwierdzam ,te 180 musi lecieć,jak jest chłodno i lepsze napełnianie-to nawet pod 190 km/h,
oczywiście ,to nie jest zdrowe ,ale od czasu do czasu nie zaszkodzi  :-P

zbyh

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Marzec 2012, 19:59:17 »
Cytat: "spry"
Cytat: "Mariusz"
Witam . Musi być coś nie tak ja swoim jechałem 180 km/h i mam skrzynię pięciobiegową . .

potwierdzam ,te 180 musi lecieć,jak jest chłodno i lepsze napełnianie-to nawet pod 190 km/h,
oczywiście ,to nie jest zdrowe ,ale od czasu do czasu nie zaszkodzi  :-P


postaram się jutro podjechać na kompa, ostatnio pokazał jakiś bląd podciśnienia turbosprężarki, ale kazali mi przyjechać jak zapali się check engine. Kontrolka się nie pali ale może coś pokaż. Zawór EGR mam nowy( to tak odnośnie poprzednich postów). Pozdrawiam.

subaru

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Marzec 2012, 21:43:04 »
EGR działa tylko przy częściowych obciażeniach; tu raczej obstawiał bym zanieczyszczony (by nie powiedzieć zabity) kolektor dolotowy. Taki jest skutek "super mieszanki" spaliny z egr+przedmuchy oleju ze skrzyni korbowej. zairzyj za przepustnice powietrza a zobaczysz co tam masz :-/

zbyh

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Marzec 2012, 18:42:49 »
Byłem dzisiaj na diagnostyce wyskoczył błąd P0234 Przekroczenie górnej granicy podciśnienia turbosprężarki, czy coś w tym stylu. Gościu powiedział że najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik doładowania intercoolera który podaje błędne wskazania do zaworu podciśnienia turbosprężarki a ten przy wysokich obrotach ją po prostu odcina, stąd ten brak mocy. Ale pewności nie ma. Proponował żeby od tego zacząć. Teraz zastanawiam się czy kupić używkę na próbę, czy wywalić trochę kasy i kupić nowy, choć pewnośći nie ma że to akurat ten czujnik. Co byście zrobili w takiej sytuacji. Pozdrawiam.

tomek27

  • Gość
[Tucson] [Tucson]- Prędkość maksymalna?- Przeładowanie turbiny?
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Marzec 2012, 19:14:14 »
poczytaj o czyms takim jak " not lauf". wiele sie dowiesz.
wystepuje to zjawisko masowo z vw ale jesli w tusconie jest sprezarka ze zmienna geometria zasada jest taka sama.