Autor Wątek: [i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie  (Przeczytany 20215 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przemkoch

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« dnia: 08 Sierpień 2018, 19:52:29 »
Witam po po wymianie oleju i filtra auto zaczeło bardzo duzo palic, w sumie to nie tak od razu, ale cyferki uciekaja w zastraszajacym tępie.Do pracy mam 8 mil auto spala około 20, 18 mil w jedną strone czyli dwukrotośc drogi jakaś masakra. Na avg fuel economy podczas jazdy wskażnik średniego spalania pokazuję mi od 41.0 do 45.0 mpg czyli jest to jakies 6,4 litra na 100 km. Natomiast statystyki ruchome (avg fuel economy) głownie są na samej górze i wskazują koło 45 -50 , bliżej 50 czy ktoś spotkał się  z takim koszmarnym spalaniem

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Sierpień 2018, 09:02:44 »
siema. nie wiem ile Ci spalal wczesniej ale u mnie spalanie na poziomie 40-45mpg to norma. duzo zalezy tez od stylu jazdy ;) mam ciezka noge ;)

Offline RaulC

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 156
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Sierpień 2018, 13:18:50 »
Nie sugeruj się wskazaniami tylko sprawdź rzeczywiste. Zatankuj do pełna, przejedź ok. 100 km i znów zatankuj. W zależności ile ci wejdzie będziesz miał spalanie. Czasem trzeba wyzerować liczniki spalania na kompie. Może spróbuj wyzerować i zobacz co będzie. Hultaje mają to do siebie, że po wyzerowaniu trzeba większy dystans przejechać by komp wskazywał faktyczne spalanie. Bardziej bym wierzył średniemu niż chwilowemu. W danych masz zapewne wskaźnik na ile jeszcze paliwa starczy, sprawdź czy tam też tak szybki cyferki maleją. Teoretycznie nie powinny.

Offline przemkoch

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Sierpień 2018, 21:29:49 »
Zgadza się ale tak wcześniej nie palił. Podejrzewam wypalanie dpf, ale nie wiem jak to wygląda w hyundai. W insygnia wyświetlał się komunikat by nadal prowadzić pojazd  bo wypala się dpf. Czy ktos wie jak to wygląda w huyndai. Trzeba się domyślać ?? Czy mamy jakiś komunikat ??

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpień 2018, 21:49:49 »
Nie ma komunikatu. Jedynie niuanse w pracy silnika i smrodek z rury wydechowej powie ci że trwa dopalanie. Albo ob2 plus apka i temperatura spalin do ci info że się dopala.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Sierpień 2018, 21:46:50 »
dlatego dpf trzeba wyciać:) spalanie mniejsze i nie trzeba gasząc auto zastanawiać się "czy się czasem nie dopala"
Na litość boską jakby to miało być takie dobre dla nas, ekologii to powinny być lampki ze nie gaś bo się wypala..a tak to maszynka do kasy bo albo czyścisz dpf albo wymieniasz.. albo często olej wymieniasz bo się ropa do oleju dostaje.. i tak w koło

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Sierpień 2018, 09:51:23 »
naiwnością jest twierdzenie ze ma to być dobre dla nas albo dla środowiska. Przecież nie o dobro tu chodzi a o dodatkowe kagańce. Natomiast wycinać  dpf nie wolno bo nikt normalny ci tego auta później nie kupi .Kwestie zmian przepisów odnosnie dpf które sa przed nami pomijam . Dodam ze nie chodzi  o to czy auto bez dpf przekracza normy czy nie a o to czy ma obowiązkowy dpf czy nie.Z dpf da się żyć. Moje i40 ma nalatane 240koła. Dpf dopala się elegancko, nawet nie wiem kiedy. Spalanie po mieście to 6,5 Litra przy podniesionej mocy z 115 do 158 koni . Przy tych metodach regeneracji dpf ich wycinanie jest co najmniej dziwne .

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Sierpień 2018, 11:49:44 »
widzisz wszystko byłoby fajnie gdyby producenci aut zrobili kontrolkę o dopalaniu filtra.. przecież to proste bo można czujnik temperatury do dpf podłaczyć..
W uk normalnie w ogłoszeniu piszesz że masz DPF removed/remaped. i normalnie ludzie auto takie kupią.
Jak chcesz to mam gdzieś wydruk z emisji spalin bmw 530d bez dpf 2 lata z rzędu i normę miało połowę poniżej dopuszczalnej.

Mówisz że z dpf się da żyć.. zależy.. ja będę robił dziennie 15-20 km wątpię żeby miał okazję się dopalić.. może kilka razy do roku trasę do Polski zrobię.
ja szukam tylko automatycznej skrzyni, na moje nieszczęście dct bo chcę polift.

PS, gdyby ktoś pytał czemu diesel... w uk nie sprzedają i40 w benzynie, bynajmniej nie poliftowej.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Sierpień 2018, 07:46:24 »
Ja też robię dziennie 15 km i jakoś dopalam. Jeśli Robisz 15 km dziennie i masz z tym problem to po kiego wała ci diesel ? Kup benzynę,przecież nie musisz mieć i40  To ze w UK piszesz że przechodzi to ze masz osunięty dpf i jeszcze piszesz o tym w ogłoszenaich to tylko kolejny dowód jaki jest poziom tego społeczeństwa w którym wszytskie dolegliwości leczy się paracetamolem lub ibuprofenem. U nas za chwile będą ostro ciągać za brak dpf i się zacznie. Wydruki emisji spalin mnie nie interesują Usuniecie dpf  z pojazdu to zmiana konstrukcyjna bez wzgledu an to czy bez dpf trzyma spaliny czy nie . Usuwanie tego elementu jest nielegalne i może skutkować problemami już teraz a napewno będzie w przyszłości . regeneracja dpf kosztuje około 500 PLN i masz w zasadzie 890% sprawności przywróconą i brak ewentualnych problemów z prawem oraz ze sprzedaż .

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Sierpień 2018, 00:17:31 »
Venom,

Nie chcę być upierdliwy ale dpf to nie ma nic z ekologią. Niby cały smog zganiają na auta ale smog masz tylko zimą jak ludzie byle co w piecach palą..
Statki kontenerowce napędzane mazutem czy samoloty nie mają dpf/gpf.

Fajnie że robiąc tak małe odcinki dziennie wypalasz dpf.. ale jak ci się to udaje?? obserwujesz spalanie chwilowe i jak widzisz podwyższone to jeździsz aż spadnie?? Czyli cała myśl eko idzie w tym że spalasz więcej ropy, do tego wpływasz w ich myśleniu na efekt cieplarniany bo jeździsz na światłacha nie masz ledów więc generują dużo ciepła..

Pytanie po jakiego wała mi diesel? Bo może lubię warkot diesla a nie kosiarkowych benzyn. Może liftowe i40 mi się strasznie podoba a nie mam opcji na benzyne-nie produkują.


Zrozum mnie szukam auta w automacie a z nim ciężko na chwilowe spalanie patrzeć. szukam auta młodego do 12tyś funtów.. więc nawet mazde 6 z benzyną 2.0 nie dostanę w automacie..
Mogę wybrać octavie czy leona 1.4tsi z automatem dsg- ale w tych wersjach jest dsg7 zrobione z papieru.

[ Dodano: 2018-08-18, 00:20 ]
PS.

Od przyszłego roku nawet benzyny będą miały swój DPF nazywany GPF.. więc to czy diesel czy nie jest bez znaczenia

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Sierpień 2018, 07:39:31 »
Nie szkodzi, cały zamysł wprowadzenia dpf to własnie ekologia.Nic innego. A czy jest to skuteczne i czy an koniec dnie przynosi to jakieś skutki pozytywne dla ekologii to już odrębna kwestia.

Po liftowe bezyny produkują jak najbardziej . Sam często jeżdze służbową i40 z takim piecem.

OK, nie lubisz dzwięku kosiarki, wolisz traktora.OK, twoja sprawa tylko ze ta kosiarka to lejesz i jedziesz a z tym traktorem sam widzisz ze ciągle jakieś problemy  .

Tak, jak widzę ze dopala to staram się  jechać aż się nie dopali . Póki co wszytsko gra ale  producent nie ukrywa ze dpf jest skrojony na jakieś 250k przelotu. ja mam ponad 240k wiec za chwile będe szukał  firmy regenerujacą dpf.

[ Dodano: 2018-08-20, 07:41 ]
co do GPF to pożyjemy zobaczymy ale gdyby nawet to nagrzanie silnika beznynowego do odpowiedniej temperatury pozwalającej wypalić taki filtr szczególnie zimą to pikuś wiec nie przekałałbym  problemów dpf z ewentualnymi gpf w stosunku 1;1 .

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Sierpień 2018, 18:04:48 »
Właśnie w uk liftowych benzyn nie ma.. stwierdzono że za słaba była sprzedaż i nie zamawiano benzyn..

Wiec chcąc kupić młode i pewne auto dużego wyboru nie szczególnie w automacie.
jeszcze peugeoty są ciekawe z fapem i ich płynem EOLYS. ale moja małżonka chce tylko automat:)

Offline Actrox

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Listopad 2018, 14:02:06 »
Witam panie i panów.
w moim i 40 1,7 crdi 136KM juz trzeci raz tankuje po 100 km i zalewam 13 litrow
Myslałem ze to bedzie miało związek z przepływomierzem ale kupilem uzywke za 40 leta podmienilem i nic
Spalenie chwilowe pokazuje czasami po zapaleniu autka nawet 99,9 l na 100 km
moze ktos mial taki problem
pozdrawiam

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Listopad 2018, 14:33:46 »
Masz dpf?? Często ci wypala? Jak masz automat i w mieście masz często postój albo co chwile hamowanie to tak może ci palić. U mnie przed wycięciem dpf miałem powyżej 10l. Czyli twój wynik jest do osiągnięcia. Pamiętaj automat pali więcej niż manual !

Offline Actrox

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[i40 VF] Hyundai i40 1.7 diesel 136 koszmarne spalanie
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Listopad 2018, 16:12:40 »
To jest niemozliwe zeby palil 13l/100km
mam dpf i zamierzam go regenerowac
Co do spalania chwilowego to naogladalem sie tyle filmikow i inni maja po 6.5 l/100km na kompie pokazane a ja stoje na jalowym biegu i spalanie na kompie idzie w gore