Według producenta olej ASB wymienia się tylko w wypadku gdy użytkuje się auto w warunkach ciężkich (na zdjęciu poniżej punkty A,C,D,E,F,G,H,I,K)
Choć jak widać poniżej po przebiegu 78 tyś km olej wygląda nie za ciekawie.
1. to co w dzisiejszych czasach sugeruje producent to można między bajki włożyć. olej w ASB się wymienia niezależnie od warunków w jakich się eksploatuje. typowa wymiana to co ok. 90tys, zalecane przez fachowców od ASB to 45-60tys.
2. olej oryginalny SP-III lub SP-iV ma tę właściwość, że już po 10tys przebiegu zmienia kolor na brązowy i to jest jak najbardziej prawidłowe i nie znaczy, że jest z nim coś nie tak. oczywiście nie może śmierdzieć ani mieć wtrąceń metalowych
[ Dodano: 2016-11-28, 12:02 ]własnie dokładnie jestem na tej stronie instrukcji lecz wczesniej doczytalem się że nie należy dokonywac zmian z P na jakikolwiek położenie o ile silnik nie pracuje na obrotach biegu jalowego a w momencie uruchomienia silnika zimnego obroty niestety sa wyższe niz powiedzmy te 800 ob/min ponieważ silnik otrzymuje dodatkową dawkę paliwa /tzw ssanie rozruchowe/ i to moze byc przyczyna ze bieg nie da sie wlączyc dopiero kiedy obroty się ustabilizują to wchodza gładko może tak ma być w każdym razie staram się nie siłować sie ze skrzynia i chwilę czekam a następnie bieg wsteczny włącza sie
to odnosi się do sytuacji, gdy pojazd się toczy (czytaj. nie stoi) i nic nie ma wspólnego ze ssaniem. czy ssa czy nie :mrgreen: spokojnie możesz wrzucać biegi i ma zapiąć, jedynie co to na ssaniu będzie szybciej pełzał :-P