Forum > Accent
[Accent X3] Elektryka szyb- sposób podłączenia
Timon:
Po czym wnioskujesz? U mnie też przyciski w tunelu środkowym.
Accent jest następcą Ponego.
lukaszl86ldz:
zakupiłem prawy podnośnik szyby mam włączniki (tunel) i zaczyna się cała zabawa jak to ugryźć
mianowicie wiem , żę dwa przewody idące od podnośnika (silniczka) po przytknięciu bezpośrednio do aku + i - idzie w górę a po przełożeniu - z + w dół .
włącznik ma 7 pinów , jak na zdjęciu poniżej , zaznaczę iż włącznik jest zespolony dwie szyby na raz jak wyżej napisałem idzie w tunelu . Moim problemem są piny zakładając że prąd wezmę z zapalniczki tj. który PIN do czego
biorąc na mój chłopski rozum 2 piny szyba prawa
2 piny szyba lewa
pozostają 3 i co dalej ?
prośba do wszystkich o pomoc jak to "ugryźć" w szczególności do Timon'a, który miał z tym styczność w swoim ponym - będę zobowiązany :-)
z góry dzięki
Timon:
To żeś mnie zagiął teraz.. Przełącznika u siebie nie rozbierałem, ale podejrzewałem, że jest skomplikowany w swej budowie. Nie wpadaj tylko na pomysł by go rozbierać, bo pewnie już go nie złożysz.. Nie umię odpowiedzieć na pytanie jak to podłączyc, ale podsunę Ci co możesz zrobić (choć pewnie sam na to już wpadłeś).
Ogólnie to masz dwa wyjścia:
1) grzebiesz w necie i szukasz rozpiski tej małej wtyczki.
2) łapiesz w ręce Omhomierz i mierzysz.
Może nie łatwiejsza, ale pewnie szybsza będzie metoda druga. Opiszę Ci jak ja bym się za to wziął.. Zaopatrz się w trochę czasu i cierpliwości (no i Omhomierz). Jeżeli zamykamy bądź otwieramy okno to prąd płynie => obwód jest zamknięty (niby podstawowa informacja, ale to jest klucz). Płynie pomiędzy którymiś pinami na tej kostce poprzez mechanizm szyb. Wbrew pozorom nie ma aż tak wielu kombinacji. Dla ułatwienia wciskaj tylko jeden przycisk na raz i posprawdzaj, które piny wtedy dają jakiś opór. Możesz użyć jakiegoś brzęczka/żarówki.. Kombinacji masz 5 (każda z dwóch szyb w górę bądź w dół + opcja, że nie naciskasz nic). Najpiękniej by było jak w opcji, że nic nie wciskasz rzaden pin nie jest zwarty z innym.
Co do rozplanowania pinów.. Myślę, że po 2 piny na każdy z podnośników (4 wykorzystane). Jeden to -, a każday podnośnik ma swój +... Choć to tylko domysły. Jakbyś pomierzył te oproy i napisał to myslę, że bym wymyślił coś więcej.
doman76:
Nie wiem jak w X3 ale w LC sterowanie do szyb idzie bez przekaźników przez sam przełącznik. Nie wszystkie piny są na 100% wykorzystane.
Sterownaie góra-dół jest po odpowiednim podaniu "+" i "-" na kable do silnika szyby. Tzn. do silnika idą 2 kable i masz 3 stytuacje:
1)przycisk puszczony -nic nie jest zwarte.
2)góra na pinie -"1" masz "+" na "2" "-"
3)dół na pinie -"1" masz "-" na "2" "+"
Ja obstawiam 4 kable do silników szyb
"+" "-" i podświetlenie jeśli jest - łącznie 7.
Podświetlenie znajdziesz najprościej - oporność ok. 100omów, o ile żarówka nie jest spalona.
Przełącznik spokojnie możesz rozebrać jeśli masz troche zdolności manualnych, pewnie będzie kilka małych spręzynek itp ale nie ma z tym większego problemu. jeśli już się za to zabierzesz warto wszystkie połącznenia wyczyścić i przesmaroać np. smarem silikonowym z teflonem (ok. 8zł w sklepach elektronicznych).
Na szyby warto dać nowy bezpiecznik - chyba 15A albo 20A, bo wbrew pozorom silniki biorą dość dużo prądu.
Timon:
Podświetlenie brzmi sensownie. U mnie tego nie ma, więc na to nie wpadłem. Rozwali to jednak metodę, którą Ci rozpisałem w PW... Zamiast osobnych plusów do każdego z podnośników, plus będzie jeden. A jeden pin będzie na plus dla żarówki/żarówek. Jak napisał kolegadoman76 wyżej, będzie to jedyny pin dający z minusem (czyli jednym z innych) opór przy nie naciskaniu żadnego z przycisków.
Nawigacja
[#] Następna strona