Forum > Santa Fe SM

wyciek

(1/4) > >>

maniek1983:
Witam forumowiczów.
Kupiłem Santka ok. 3 tygodnie temu - 2.7 benzyna.
Pojechałem zmienić olej i po zdjęciu obudowy pod spodem zauważyłem olej miedzy silnikiem a sprzęgłem. Nie kapie, ale jest spocony. niestety nie mogę zlokalizować miejsca wycieku - ewidentnie leci gdzieś z wyższej partii - jakieś sugestie porady?

Ponadto jak widać na zdjęciach jest otwór wielkości dziupli w drzewie gdzie widać zęby koła. czy tam nie powinno być jakiejś zaślepki?

Dodatkowo z innej beczki wyskoczył check engin. Po podjechaniu na kompa wyszedł błąd sondy nad katalizatorem (miedzy silnikiem a ścianą). Jakieś sugestie co do marki zakupu sondy?


Z góry dzięki za odpowiedzi

[ Dodano: 2018-03-21, 15:33 ]

[ Dodano: 2018-03-21, 15:44 ]

[ Dodano: 2018-03-21, 15:56 ]

Hants:
Zęby są podłączone do rozrusznika.

Co do zaślepki, najprawdopodobniej jakaś powinna być: nie pamiętam już dokładnie dlaczego i jak, ale pozwala na bezstresowe odpięcie skrzyni (nawet widać te krótkie śrubeczki na takiej metalowej "gwieździe"). Coś mi świta, że jeśli połączy się oba elementy "na sucho" (silnik z konwerterem), to jest ogromne prawdopodobieństwo uszkodzenia oringu na ASB podczas ponownego montażu. (No, ale "majstrowi" lżej podnieść samą skrzynię, niż skrzynię z już założonym konwerterem.)

Tak to mniej więcej wygląda z bliska:



Wypustka po środku jest przykręcona do wału korbowego.


Na 99% cieknie Tobie jeden z dwu o-ringów, więc niestety, nie obędzie się bez rozszczepienia skrzyni od silnika.

Dobre jest to, że narazie nie wiadomo na 100% który: możesz posmyrać trochę palcem, i jeśli olej jest na płycie mocującej od strony silnika, to walnięty będzie o-ring na wale. Ale głowy nie dam, siła odśrodkowa czyni cuda..

Reasumując, padła część za 10 zł, ale aby się do niej dobrać... ze 3 lub 4 godzinki naprawdę ciężkiej, brudnej i samodzielnej pracy... (chyba że masz taki sexy-mega podnosnik warsztatowy w garażu).

maniek1983:
dzięki kolego za informację.
Podnośnik mam u kuzyna mechanika i tam po zakupie niestety odkryliśmy ten wyciek (widać to dopiero po zdjęciu osłony dolnej silnika).
Santafek jedzie do specjalisty od automatów i generalnie V-ek.

Coś kolego wiesz o sondach?
Jedyna dostępna w moim rejonie to denso (odrazu taka z wtyczką). mam walniętą (to wykazało badanie diagnostyczne) tą nad kolektorem od strony ściany grodziowej.

[ Dodano: 2018-03-22, 21:15 ]
przepraszam dostępna jest delphi - 290zł. Denso jest bez wtyczki.

Hants:
Niewiele niestety. Dla mnie to nadal magia, że coś potrafi produkować ok 1V z tlenu w spalinach. ;)

Bierz najtańszą.

maniek1983:
koledzy czy ktoś może mi potwiedzieć oznaczenie sandy.
Według srony/katalogu japancars.ru oznaczona jest numerem 39210-37125 czyli 39210G - górna przed katalizatorem przy ścianie grodziowej.
Nowej raczej nie kupie bo w serwisie hyundaja kosztuje 800zł. Zastanawiam sie narazie nad używką z allegro i teraz tak:
OTK8a-5A5 lub NTKS86-H2. Czy te oznaczenia są dobre jezeli chodzi o tą konkretną sonde?
I czy ktoś miał styczność z sondą marki Deplhi?
Serdeczne dzięki za odpowiedź.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej