Forum > i30 PD
Hyundai i30 opinie
qbadm:
--- Cytat: "DrAdi" ---Zastanawiam się w ogóle nad skrzynią - ręczna vs DCT w 1.4 T-GDI.
Ktoś może ma taką wersję z automatem, jak się sprawuje, czy miał jakieś problemy?
Ciekawe ile faktycznie km bezawaryjnej pracy wytrzyma takie DCT?
Miałem okazję jechać Kią Niro z taką skrzynią (wiem, inny model skrzyni, ale pokrewny) i byłem na prawdę oczarowany (mimo, że jeździłem też DSG od VW, to faktycznie skrzynia jest nieco wolniejsza, ale precyzja jest chyba bardzo podobna).
--- Koniec cytatu ---
Jeździłem DCT w i40, szarpała przy podjeżdżaniu w korku, z tego co się orientuję to Hyundai zaleca w korkach używanie trybu manual...
Tu masz i30 1.4 T-GDi
http://pertyn.com/hyundai-i30-1-4-t-gdi/
A tu 1.6 CRDi
http://pertyn.com/hyundai-i30-wagon-1-6-crdi-7dct/
qbadm:
--- Cytat: "wajkii" ---@qbadm, mówisz o kombi? Jak Pertyn testował kombi to właśnie wspominał o małej sztywności nadwozia. Liczyłem że to pojedynczy przypadek... Coraz bardziej mi się i30 oddala, szczególnie po wycenie i braku jakiegokolwiek rabatu.
--- Koniec cytatu ---
No więc dziś byłem z trzeszczeniem w ASO, po prostu było już wkurzające :evil: Okazało się, że odpowiada za nie prawy zamek kanapy - nie chciałem początkowo w to wierzyć, bo brzmiało jak skręcanie blachy, ale przesmarowanie mechanizmu załatwiło sprawę, w autku jest teraz cicho na nierównościach jak makiem zasiał :-> Z tą małą sztywnością nadwozia bym chyba nie przesadzał, po prostu akurat w wagonie praca nadwozia objawia się na zamkach kanapy, co nie znaczy, że inne auta nie pracują, w golfie piszczały mi uszczelki, jak je posmarowałem i przestało to znaczy, że auto się usztywniło? Nie, nadal pracuje buda :-> W swojego Hyundaia przesiadłem się z golfa VI, który jest ze mną od nowości: wspomaganie na plus i30, zawieszenie wygrywa w i30, praca hamulca ręcznego+dźwigni zmiany biegów to poezja w i30, pozycja za kierownicą lepsza w i30. Ktoś mi powie, że lepsze kilkuletnie niemieckie niż nowe koreańskie - tia, szczególnie jak zacznie w VAGu skrzypieć przedni stabilizator :mrgreen:
Gdyby Pertyn wziął akurat na test auto z przesmarowanym zamkiem to co wtedy? :-D Coś by to zmieniło? :-D Czekam kiedy będzie macał plastiki w deskach rozdzielczych BMW albo Mercedesa, ciekawe jak to przesmarują w ASO? :mrgreen:
morion8:
Hyundai i30 III Hatchback 5d 1.4 MPI 100 KM 74 kW - 2017r – przebieg ok. 30000km
PLUSY
*System LKAS – czyli trzymanie auta w pasie ruchu - super sprawa, bardzo czuły i naprawdę przydaje się na długich dystansach, szczególnie na autostradach
*Tempomat – super sprawa i często się przydaje. Na kierownicy można zwiększać lub zmniejszać każdorazowym naciśnięciem prędkość o 3km/h
*System Bluetooth – rewelacja, powinno to być standardem w dzisiejszych czasach tak jak wspomaganie kierownicy
*Regulacja podparcia lędźwiowego kierowcy – świetna rzecz, jednak można fotel tak zaprojektować dzisiejszych czasach , że będzie ergonomiczny, nawet bez tej funkcji
*Auto bardzo ciche – duży plus
* Zawieszenie, twarde, świetnie pokonuje łuki, zakręty, lecz czuć dość mocno słabą jakość jezdni. Reasumując – plus!
*USB – podstawa, lecz w XXI wieku nie każda marka auta kompaktowego dodaje to złącze. Tutaj duży plus, ale wiadomo, ze przydałoby się jeszcze jedno :-)
*Dynamika auta dość dobra jak na te parametry
*Wymiana żarówek zewnętrznych – w miarę łatwa, duży plus!
*Bagażnik – 2 funkcje: standardowo głębszy , po podwyższeniu podłogi i złożeniu tylnych siedzeń płytszy lecz dłuższy.
*Skrzynia 6 biegowa – Częstsze zmiany biegów, więcej machania prawą ręką, lecz przydatna 6stka przy prędkościach powyżej 100km/h. Nie patrzeć na sugerowanie zmian biegów przez komputer, bo szybko zużyjemy łańcuch rozrządu.
*Wnętrze – dobrze zaprojektowane. Wygodna gałka skrzyni, wygodna kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach, duży podłokietnik z dużym schowkiem, podświetlany schowek z przodu przy fotelu pasażera, w drzwiach spore „kieszenie”, przy hamulcu ręcznym miejsce na dwa duże kubki, dobre oświetlenie wnętrza zarówno tył jak i przód. Sporo miejsca z przodu, z tyłu znacznie mniej. Deska rozdzielcza - plastik, generalnie standard w tej klasie aut czyli miernie. Reasumując – plus.
MINUSY
*System ograniczania prędkości – do dziś nie wiem jaki cel jest tej funkcji. Jak dla mnie zupełnie zbędny bajer.
*System Start-Go – masakra. Jaki jest cel w tym, że auto , które zatrzymuje się na światłach na 3sekundy musi zgasnąć i ponownie się uruchomić? To ma być ta ekologia? Na szczęście da się wyłączyć. Niestety nie da się wyłączyć na stałe i przy każdorazowym odpaleniu auta dochodzi nam jeszcze jedna czynność , czyli wyłączenie jednego z najbardziej idiotycznych systemów w historii motoryzacji.
*System automatycznego hamowania AEB – w zasadzie często nie działa, bo deszcz, słońce, brud, ciemno, jasno, itd. Generalnie nie oszukujmy się , jest to niedopracowana fuszerka ze strony Hyundaia
* Brakuje na tylnej kanapie podłokietnika na środku – tutaj producent zaoszczędził.
Jackos:
Do minusów dorzuciłbym jeszcze bardzo miękki lakier.
A do plusów system AEB, u mnie sie sprawdza. Jest akcja serwisowa na oprogramowanie kamery, moze u Ciebie bedzie lepiej po aktualizacji.
qbadm:
AEB - działa tylko trzeba odbyć akcję serwisową, u mnie deszcz mu już nie straszny
Start/Stop to obowiązkowy juz system, nie przeskoczysz
Podłokietnik tylnej kanapy, hmm? U mnie jest, nadwozie wagon wersja comfort + otwór na narty
Nawigacja
[#] Następna strona