Autor Wątek: [Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz  (Przeczytany 6195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bartez2110

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« dnia: 11 Luty 2018, 18:08:34 »
Witam
Mam ogromną prośbe o jakąs konkretna porade...
Mianowicie moj  Santa fe , po rozgrzaniu i wrzuceniu na jałowy , w pewnym momencie lekko rzuca nim . Jestem jego posiadaczem od grudnia , wymienilem rozrzad komp , cewki , swiece i górne lambdy . Podczas jazdy to rzucanie jest nie odczuwalne , gdy tylko stane i zluzuje go w pewnym momencie go rzuca , myslalem ze to minie po wymianie sond. Jednak problem nie ustal. Obrotomierz nie faluje . Prosze o porade , wrzucilem go na TORQUE nie pokazuje zadnych błedów ale na wykresach znalazlem na czerwono wyszczegolnione dwie rzeczy -( MID $31 TID $33 EGR Monitor Bank 1 Min:20,561L Max:0,003L  Current: 13,104L ) i ( MID:$90  TID:$99
Min:20 544ms  Max: -24 269ms  Current: -26 224ms )

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Luty 2018, 20:05:40 »
G6EA + LPG = nic dobrego.

Offline bartez2110

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Luty 2018, 22:37:22 »
nie wiem kolego skąd ta opinia , nie zgodze się z nia ale  jedno wiem na pewno nie jest to żadna porada :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Luty 2018, 22:46:09 »
Bardziej spodziewałem się dyskusji w rodzaju.

Tak wiem.

Jak w grudniu kupowałem to poprzedni właściciel sumiennie sprawdzał luzy zaworowe (mam dokumenty), a i ja dla pewności i tag 13.01.2018 (sto ** tyś km, na gazie kilkadziesiąt tyś km) sprawdzałem i jest wszystko ok.

Ciśnienie sprężania również w normie.

Offline bartez2110

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Luty 2018, 11:04:02 »
Jezeli o luzach zaworowych nie wspomnialem to znaczy ze nic nie ronbilem przy nich , wlasnie po to jest ten post. Byc moze jest osoba co miala podobny problem , bo sprawdzac wszystko po kolejii i wydawac pieniadze bez ustannie w naprawy to nie jest problem. Moga to byc luzy , ale moze tez swirowac jakis czujnik. Wiec nie medrkuj kolego , a jak masz tego typu posty pisac to nie pod moim bo nic nie wnosza ...

Offline lucjan

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Luty 2018, 16:40:24 »
Wedle Twojego opisu, sprawa nie jest prosta do wyjaśnienia.
Otóż przyczyn może być wiele, jak np.:
-jeśli są nadmierne luzy zaworowe, to pracujący motor będzie wydawał dźwięki (dzwonienie zaworów. Bardziej szkodliwe są nadmierne luzy na zaworach ssących, gdyż to zaburza podawanie mieszanki i na wolnych obrotach może się to objawiać drganiami motoru,
-jeśli luzy są za małe to silnik pracuje cicho, jest słabszy i wolne obroty mogą falować,
-ponieważ - jak piszesz - motor dostaje drgawek po jeździe i zatrzymaniu się, czyli na wolnych obrotach, wolno mi zakładać, że motor jest zasilany wówczas LPG (nie podałeś czy trzęsawka ma miejsce także na Pb). A zatem wówczas przyczyny należałoby szukać we wtryskiwaczach gazu, które mogą już umierać i na wolnych obrotach dają temu wyraz (podczas jazdy podawany gaz jakoś jeszcze zmusza je do pracy i wyraźnych objawów drgań motor nie wykazuje). Nie wiem czy byłeś u gazownika, który podepnie się pod komputer od gazu i sprawdzi, jak pracują wtryskiwacze gazu (może być też, że parownik jest zasyfiony i na wolnych obrotach ma problemy z równym i wydajnym podawaniem gazu w fazie lotnej).

pesymista

  • Gość
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Luty 2018, 12:14:24 »
Miałem tak i niestety głowica do remontu była oraz regulacja zaworów na drugiej głowicy :) Ewentualnie jeżeli to się dzieje na gazie to masz do prawdopodobnie wtryskiwacze gazu do wymiany

Offline bartez2110

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Luty 2018, 12:53:18 »
Dziękuje Panowie za wasze opinie i rady . Samochód takie same drgania ma na benzynie jak i na gazie. Ogolnie silnik pracuje cicho , nie ma dzwonienia tylko jest pewien moment kiedy nastepuja drgania i lekkie buczenie bardziej slyszalne moim zdaniem od szyby przedniej .   Robilem w nim jeszcze wartość pomiaru spalin na urządzeniu Hella Gutmann mega compaa GM3 , wartości na benzynie jak i na gazie sa perfekcyjne. Nie mam narazie możliwości wstawienia go na warsztat poniewaz dojezdzam nim na codzien do pracy po 20km , kontaktowalem sie z mechanikiem i tez podejrzewa regulacje luzów zaworowych ale to nie jest temat na jeden dzień. Jak tylko problem zostanie rozwiązany , zaraz was o tym powiadomie. Tymczasem pozdrawiam ...

Offline kilkujadek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Marzec 2018, 22:28:42 »
Ja mam podobnie jak wrzucę P lub N przy automacie. A objawy to odczuwalne drgania silnika, które przenoszą się na budę. Na początek jutro wymienię świece :-?

Offline kilkujadek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Marzec 2018, 16:39:16 »
Wymiana świc na NGK nic nie dała i nadal szukam przyczyny. :cry:

Offline kilkujadek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Lipiec 2018, 19:06:53 »
W innym poście już to pisałem:
Problem nierównej pracy na biegu jałowym został u mnie rozwiązany. Okazało się, że nieszczelny jest kolektor i łapie lewe powietrze. Trafiłem na mechanika, a nie kowala, który wymieniałby po kolei dobre części. Różne wersje słyszałem od "fachowców" m.in. od sondy lambda do wymiany katalizatora.

Offline guja

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Styczeń 2019, 15:46:41 »
Witam , czy nieszczelność kolektora można rozpoznać poprzez jakieś parametry silnika? np: duże różnice korekt paliwowych albo coś ?

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 76
[Santa Fe CM] santa Fe 2.7 2009r ben + gaz
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Styczeń 2019, 23:01:07 »
Witam. Przy nie szczelnym kolektorze, bądź lewym powietrzu z innej nieszczelności, którego nie mierzy przepływomierz korekty długoterminowe (LTFT), będą wysoko na plusie, na biegu jałowym.
Polecam obejrzenie tych dwóch filmików i wszystko stanie się jasne:
sondy lambda-film
korekty paliwowe-film