Wedle Twojego opisu, sprawa nie jest prosta do wyjaśnienia.
Otóż przyczyn może być wiele, jak np.:
-jeśli są nadmierne luzy zaworowe, to pracujący motor będzie wydawał dźwięki (dzwonienie zaworów. Bardziej szkodliwe są nadmierne luzy na zaworach ssących, gdyż to zaburza podawanie mieszanki i na wolnych obrotach może się to objawiać drganiami motoru,
-jeśli luzy są za małe to silnik pracuje cicho, jest słabszy i wolne obroty mogą falować,
-ponieważ - jak piszesz - motor dostaje drgawek po jeździe i zatrzymaniu się, czyli na wolnych obrotach, wolno mi zakładać, że motor jest zasilany wówczas LPG (nie podałeś czy trzęsawka ma miejsce także na Pb). A zatem wówczas przyczyny należałoby szukać we wtryskiwaczach gazu, które mogą już umierać i na wolnych obrotach dają temu wyraz (podczas jazdy podawany gaz jakoś jeszcze zmusza je do pracy i wyraźnych objawów drgań motor nie wykazuje). Nie wiem czy byłeś u gazownika, który podepnie się pod komputer od gazu i sprawdzi, jak pracują wtryskiwacze gazu (może być też, że parownik jest zasyfiony i na wolnych obrotach ma problemy z równym i wydajnym podawaniem gazu w fazie lotnej).