Autor Wątek: PROBLEM Z BAKIEM  (Przeczytany 18476 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline iPeace

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #60 dnia: 23 Lipiec 2019, 11:01:56 »
Tyle, że tutaj zapala się na jakieś 150km-180km przed :)

Offline qbadm

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 95
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #61 dnia: 23 Lipiec 2019, 11:35:54 »
Tutaj tzn. gdzie? U Ciebie w aucie? Poza tym 150-180km to może być 10l paliwa, więc tak jak założył producent... Niemal każda instrukcja obsługi mówi, żeby nie schodzić z poziomem poniżej 1/4 zbiornika... Ludzie tego nie przestrzegali, jeździli niejednokrotnie do zera, zapowietrzali układy, zacierali pompy i hyundai zrobił z tym wreszcie porządek...

Offline iPeace

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #62 dnia: 23 Lipiec 2019, 17:42:33 »
A czytałeś wątek :)?  rezerwa zapala się na 40km a potem jak wskaźnik znika to zostaje jeszcze 8-10 litrów w baku

[ Dodano: 2019-07-23, 17:46 ]
Nie mówię czy to źle, dobrze, upierdliwie, czy bezpiecznie. Fakt jest taki, że mówicie o rezerwie na 100km a wychodzi sporo więcej (także w porównaniu do innych aut)

Offline qbadm

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 95
PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #63 dnia: 23 Lipiec 2019, 21:59:00 »
Czego nie rozumiesz? Hyundai założył, że polski janusz będzie osuszał bak do zera (0 km zasięgu) i zrobił go w chooya zostawiając jeszcze 10l paliwa :) Genialne prawda? Wyeliminowanie awarii pomp z powodu zatarcia pracą na sucho :) Temat wydaje mi się wyczerpany :)

Offline sankra19

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #64 dnia: 27 Wrzesień 2020, 17:24:36 »
To, że rezerwa świeci się wcześniej niż w innych autach można zaakceptować, to że do baku nie można wlać 50 litrów paliwa nie jest akceptowalne. Tankowałem do 3 odbić, ale ostatnio poświęciłem trochę czasu i zatankowałem od trzeciego odbicia jeszcze ponad 3 litry. Gdybym miał latarkę spróbowałbym nalać pod korek, ale bałem się rozlać. Co ciekawe mimo, że nalałem ponad 3 litry więcej  komputer wskazywał taki sam zasięg jak po trzech odbiciach - nieco ponad 810km. Choć wydaje mi się, że zasięg wskazywany przez komputer  jest poprawny. Jeśli w zbiorniku jest ok. 42 litrów paliwa, to zasięg 815km przy spalaniu 4,8l/100 jest obliczany właściwie.
« Ostatnia zmiana: 27 Wrzesień 2020, 17:32:55 przez sankra19 »

Offline wajkii

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #65 dnia: 06 Październik 2020, 19:08:18 »
Mój rekord to wlane 48,8 po odebraniu od dealera. Więc na rezerwie w razie czego można trochę jechac

Offline iPeace

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #66 dnia: 13 Październik 2020, 21:21:41 »
To, że rezerwa świeci się wcześniej niż w innych autach można zaakceptować, to że do baku nie można wlać 50 litrów paliwa nie jest akceptowalne.
Kiedy jedno z drugim się ściśle łączy :) chcesz zatankować 50l to musisz wyjeździć 50l, a więc po zapaleniu rezerwy przejechać jeszcze te 180km (a jak masz takie niskie spalanie to pewnie i więcej).

Offline sankra19

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #67 dnia: 15 Listopad 2020, 21:35:49 »
Nie czytasz ze zrozumieniem :-\. Pistolet odbija choć bak nie jest pełen. Pierwsze tankowanie to 50 litrów zaś kolejne to nieco ponad 40-> ciężko zatankować "do pełna".

Offline iPeace

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 43
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #68 dnia: 17 Listopad 2020, 20:38:41 »
A wyjechałeś paliwo aż zgasło auto :)?
Mówiłem o tym, że komputer nawet jak pokazuje, że w baku nic nie ma, to tam zostaje 8-10litrów. Dlatego pistolet Ci odbija po 40...

Offline sankra19

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #69 dnia: 21 Listopad 2020, 19:33:59 »
iPeace
No chyba nie bardzo, u mnie po zatankowaniu 50l i wyjeżdżeniu go - komputer wskazywał 19km, na następnym tankowaniu weszło również 50l (42 do odbicia pistoletu i resztę wyciągając trochę pistolet i lejąc na "pół gwizdka").
Z tego wynika, że w baku jest miejsc na paliwo, tylko z jakiegoś powodu (poduszka powietrzna?) trudno je zatankować. Dotankowanie kolejnych ośmiu litrów, jak u kolegi asche zwiększa zasięg auta w trasie o dobre 100km. Jak tankuję paliwo do kanistra 5l do kosiarki, to zawsze leję na 1/4-1/2 gwizdka i zgadza mi się ilość paliwa na dystrybutorze z wielkością pojemnika. IPeace piszemy o różnych rzeczach stąd pisałem, że nie Czytasz ze zrozumieniem. Odpowiadając na Twoje pytanie , nie nie wyjeżdżam paliwa do zera, tankuje koło 1/4 według wskazówki paliwa. Mam średnie spalanie 4,9l/100km, to przy baku o pojemności 50 litów powinno dawać zasięg ponad 1000km, a nie daje. Max to 830km. Wiem tylko,że po pierwszym odbiciu (to jest według instrukcji obsługi górna granica tankowania) jestem wstanie zatankować jeszcze ponad 5 litrów, a paliwa dalej pod korkiem nie widać.

Offline asche

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 32
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #70 dnia: 21 Listopad 2020, 19:43:53 »
Sprawdź sobie przy pomocy jakieś aplikacji typu Fuelio z trzech kolejnych tankowań i te 4.9l/100km się okaże bzdurą jaką pokazuje komputer.
W każdym aucie tak jest - komputer samochodu przekłamuje wyniki spalania.

Offline sankra19

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #71 dnia: 01 Grudzień 2020, 18:27:11 »
Jak pisałem w innym wątku, z tankowania wychodzi ok 5,2, ale zdarza mi się wyjechać nim z garażu i po kilkunastu minutach go w nim schować robiąc przy tym z 50m. Ale przy tych problemach z bakiem, nie do końca wiadomo, czy zawsze tankujemy do tego samego momentu, choć robię to do 3-ego odbicia. Zresztą nawet , obecnie 24 letnia, Honda Civic, może przy jeździe w trasie zejść poniżej 6l LPG/100km, przed zagazowaniem miałem średnią z tankowań 5,2. Jeżdżę płynnie z dżentelmeńskim +10km/h a słaby, mały silnik pozwala długo sobą hamować.

Offline ojojo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: PROBLEM Z BAKIEM
« Odpowiedź #72 dnia: 02 Grudzień 2020, 15:51:43 »
Jak pisałem w innym wątku, z tankowania wychodzi ok 5,2, ale zdarza mi się wyjechać nim z garażu i po kilkunastu minutach go w nim schować robiąc przy tym z 50m. Ale przy tych problemach z bakiem, nie do końca wiadomo, czy zawsze tankujemy do tego samego momentu, choć robię to do 3-ego odbicia. Zresztą nawet , obecnie 24 letnia, Honda Civic, może przy jeździe w trasie zejść poniżej 6l LPG/100km, przed zagazowaniem miałem średnią z tankowań 5,2. Jeżdżę płynnie z dżentelmeńskim +10km/h a słaby, mały silnik pozwala długo sobą hamować.

Twój silnik to benzynowy 1.4 MPI 100KM?