Autor Wątek: i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)  (Przeczytany 20223 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skipper_ino

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« dnia: 17 Styczeń 2018, 10:35:03 »
Witam wszystkich, chciałbym poradzić się odnośnie przyczyny bardzo mułowatego odpalania auta, być może ktoś miał już podobny problem, aczkolwiek w żadnym temacie nie zauważyłem aby była dyskusja na ten temat.
   1.6 CRDi 116KM, 2009r. najczęściej na zimnym silniku rozruch trwa bardzo długo, potrafi kręcić i kręcić nim odpali jednak zawsze odpala. Przy rozruchu wskazówki na zegarach potrafią się unosić i spadać nim odpali. Na ciepłym zazwyczaj odpala jak strzała, aczkolwiek raz na 10 razy się zdarzy, że zamula tak samo. Z przyczyn które wykluczyłem to świece, akumulator, rozrusznik (test rozrusznika robiony był przez poprzedniego właściciela jednak pokazał mi na niego kwit), test wtrysków również pokazał, że pracują niemalże idealnie. Słyszałem opinię, że może to być wina zbyt dużego oporu na którejś z mas (skaczące wskazówki miałyby o tym świadczyć), jednak dwie lub trzy masy były wyciągane, czyszczone, przesmarowane pasta, chociaż ani żadnej korozji ani zabrudzeń na nich nie było. Czyszczenie tych mas nie przyniosło oczekiwanego rezultatu.
   Pozostaje ostatnia mi znana kwestia - pompa paliwa. Słyszałem, że gdy jest już wyeksploatowana potrafi się zapowietrzać, a to powoduje właśnie takie zamulanie przy odpalaniu. w Nowszym modelu i30 podobno były montowane już elektroniczne odpowietrzacze pompy paliwa, jednak w modelu moim jeszcze takowych nie było. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was miał podobną usterkę, przy takim mułowatym kręceniu mocno akumulator dostaje podobno po d*pie, poza tym jest to dość irytujące. Poza tym nie oriętuję się jeszcze zbytnio w częściach, koszt robocizny oraz cena pompy paliwa to mniej więcej jakie widełki ? Być może jakaś inna przyczyna za tym stoi... auto było podpinane pod dedykowany komputer i nie wykazało żadnych błędów mogących świadczyć o usterkach w stylu błąd czujnika położenia bla bla... Pozdrawiam.

Offline Szupek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Styczeń 2018, 13:52:58 »
pierwsza rzecz do sprawdzenia to jak wygląda ciśnienie CR podczas kręcenia rozrusznikiem, jeśli jest za niskie, to mogą przelewać wtryski lub pompa ma problem z wydajnością, istnieje również możliwość, że czujnik ciśnienia paliwa ma gorszy okres.

W CRach wtryskiwacze zaczynają być wysterowywane dopiero od osiągnięcia na listwie pewnego procu ciśnienia, jak zabraknie tego warunku, to można kręcić do ustanej śmierci.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Styczeń 2018, 20:02:36 »
W i30 napędzanych silnikami diesla poniżej 1,991 litra nie ma pompy paliwa.

Offline Skipper_ino

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Styczeń 2018, 10:18:43 »
Dziękuję serdecznie za pomoc. Czy diagnostyka, ewentualna naprawa problemu jest czasochłonna i kosztowna? Pozdrawiam.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Styczeń 2018, 13:44:27 »
Na początek sprawdź sitko w zbiorniku paliwa i przewód od listwy świec żarowych.
.

Offline Skipper_ino

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Styczeń 2018, 17:42:20 »
Dziękuję za pomoc. Przewód od listwy był sprawdzany w serwisie przy okazji sprawdzania świec i wszystko tam gra. Problem na 90% leży w niskim ciśnieniu CR podczas kręcenia rozrusznikiem. Niby układ się zapowietrza, nie ma tej całej pompy, słyszałem o jakichś tymczasowych rozwiązaniach tj. klipsach, które powodują, że paliwo nie będzie wracało tak z wężyka do zbiornika. Sam jestem ciekaw jak naprawa tego wygląda. Słyszałem także, że zapowietrzenie może powodować ten guzik pod maską, który ma za zadanie właśnie zakropić tam odpowiednią ilość. Że czasem problem leży gdzieś po stronie sparciałych przewodów. Szczególnie, że on za pierwszym razem kręci, kręci i mułowato odpali. Potem każde następne odpalanie to strzał jak w benzynie, nieważne czy po 3h czy po 4h,chyba że stoi chociaż te 8h, wtedy będzie kręcił tak samo mułowato jakby stał tydzień nieodpalany. Coż najgorzej, że taka pora roku teraz, niesprzyjająca w grzebaniu.

Offline Cris85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Styczeń 2018, 10:40:10 »
Skipper_ino mam identyczny kłopot jak ty ostatnio byłem u mechanika powiedział mi że może spróbować założyć zaworek zwrotny i to powinno pomóc mam podjechać do niego za 3 tygodnie więc zobaczymy czy to pomoże

Wczoraj temperatura w moim mieście była 10c na plusie auto odpaliło praktycznie od strzała gorzej sprawa by się miała gdyby było -10c heh

 Skipper_ino jeżeli uporasz się ze swoim problemem proszę napisz co było u ciebie zrobione

Offline Skipper_ino

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Styczeń 2018, 12:49:19 »
Tak tak, również w poprzednim poście miałem na myśli zaworek zwrotny z tym, że nie orientuję się czy tam jest przewód plastikowy czy gumowy. Podobno plastikowy ciężko uszczelnić, a wiadomo dodanie takiego zaworku to dwa dodatkowe miejsca gdzie układ może się po czasie rozszczelnić. Wydaje mi się, że to tymczasowe rozwiązanie, ale zobaczymy. Dopiero w marcu będę w stanie zająć się tą sprawą, aczkolwiek z pewnością dam znać na forum, w tym temacie. Pozostaje mieć nadzieję, że zima szybko odpuści, bo przy dodatnich temperaturach, auto odpala dużo lepiej, no i że to faktycznie zapowietrzanie, a nie jakaś poważniejsza usterka np z pompą niskiego i wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Styczeń 2018, 18:17:44 »
Cytat: "Skipper_ino"
pompą niskiego.


To jeszcze raz w i30 w silnikach diesla o pojemności poniżej 1,991 litra nie ma pompy w zbiorniku paliwa.

Offline Szupek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Luty 2018, 20:27:12 »
Cytat: "kosmos2011"
W i30 napędzanych silnikami diesla poniżej 1,991 litra nie ma pompy paliwa.


To co generuje ciśnienie na listwie CR?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Luty 2018, 20:30:20 »
Pompa wysokiego ciśnienia.

Offline Szupek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Luty 2018, 22:37:29 »
ok - logiczne.

Offline Mr_T

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Luty 2018, 11:29:12 »
skoro nie ma w baku pompki żeby nabić ciśnienia do filtra przed startem to co je dobija? pompa wysokiego ciśnienia? skoro tak to na moje oko to muszą być jakieś zaworki zwrotne bo paliwo by się cofało do baku. Zobacz czy nie masz jakiś wycieków ropy przy pompie HP

Offline Piotras85

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Luty 2018, 08:47:56 »
A spóbuj przed startem zapompować pompka pod maska. Tam gdzie jest obudowa filtra paliwa.

[ Dodano: 2018-02-07, 08:59 ]
U mnie jak obudowa filtra z pompką byly kiedyś nieszczelne to problem był tego typu że jak mu dawałem gaz do deski lub chciałem jechać na autostradzie więcej niż np 130 wchodził w tryb awaryjny lub gasł bo komputer go rozłączał z braku paliwa ( bo zaciągał powietrze ). Komputer pokazywał błędy z ciśnieniem na szynie CR lub z regulatorem cisnienia paliwa.

Offline marcinq26

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
i30 1.6 CRDi - mułowate odpalanie (pompa paliwa?)
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Luty 2018, 21:08:18 »
Miałem to samo. Wymieniłem akumulator na nowy, rozrusznik dalem do sprawdzenia.
rozrusznik OK. i szukałem dalej, cisnienie raily, popma w zbiorniku, sitki itp.
Pomysły mi sie skończyly i wyciągnałem jeszcze raz rozrusznik.Pojechałem do innego zakładu regeneracji rozruszników. Gość powiedział że wygląda na dobry, ale profilaktycznie wymienią tulejki na nowe i bendix. Po tym zabiegu kręci jak wariat i odpala od strzała.
Poprostu predkość rozrusznika była za mała , a diesel potrzebuje dobrych obrotów rozrusznika zeby odpalić. Pozdrawiam