Forum > Accent
Błąd P1801, P1805, P1128
piotr1111:
Nie bardzo się znam no ale u mnie kiedyś też wyskakiwał "Check Engine"... autko ładnie jeździło i zapalało, a tu trach co pewien czas lampka się świeci... kasowanie i dalej jazda...
Przyczyną była przetarta plecionka przy rurze wydechowej - wymiana z 50 PLN i wszystko OK. /Dobry mechanik z Hyundai Koliber Lublin (zamknięty :( ) od razu zauważył że coś nie tak z wydechem.../
Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie ;-)
Rafal:
"Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie"
ha, przejechałem cały bak bez CE, no i wyszło ok 11/100... Czuli szukam info, gdzie znajdę te sondy w samochodzie i jak je sprawdzić.
kml:
--- Cytat: "Rafal" ---"Spalanie masz większe bo jak świeci CE to komp przechodzi w tryb awaryjny i leje ile wlezie"
ha, przejechałem cały bak bez CE, no i wyszło ok 11/100... Czuli szukam info, gdzie znajdę te sondy w samochodzie i jak je sprawdzić.
--- Koniec cytatu ---
Idż od kolektora po wydechu, NIE da się przeoczyć :) Poszukaj postów e-gen pisał jakią one powinny mieć oporność ( czy coś tam takiego co się da samemu zmierzyć 8-) )
todo:
Mam dokładnie te same kody błędów lecz spalanie w normie, tzn. miasto ok.8,5l. Mam skaner z Allegro http://www.allegro.pl/item439900518_obd2_dominator_skantr_w_jezyku_polskim_nowosc.html i na nim rzeczywiście nie ma wskazań jednej sondy. Nie do końca jeszcze pochwytałem wskazania skanera, ale kody wykasowałem i czekam, czy pojawią sie te same i po jakim czasie. Chciałbym się upewnić, czy napewno pojawienie się lampki "check" powoduje przełączenia się komputera w tryb awaryjny i co to oznacza dla samochodu.
Dzwoniłem do serwisu Hyundaia, stan w który przechodzi komputer po wystąpieniu błędu nie jest stanem awaryjnym. Komputer uśrednia wskazania nieczynnego urządzenia, gdy nie może ich odczytać, np. sondy lambda.
Przy założonej instalacji LPG komputer częściej zgłasza błędy, może to być spowodowane różną jakością gazu, brakiem odpowiedniej regulacji na gazie. Warto więc sprawdzać błędy komputera, ale nie należy wpadać w panikę jeśli takowe się pojawią.
piotr1111:
Hm... Mój post był usunięty z tego wątku z powodu Moderator napisał:
„Powód: Każdy ma prawo do opinii na temat LPG ale w tym wątku rozmawiamy o konkretnym problemie a nie snujemy swoich teorii nt. LPG (patrz dział: INSTALACJE LPG)”
No cóż z Moderatorem się nie kłócę bo zawsze ma rację... no ale ale to czy samochód jest zagazowany czy tez nie to podstawa rozpatrywania błędów kodów jak w temacie...
Autor wątku napisał: "po przejechaniu kilkudziesięciu km zapaliła mi się lampka CE"... Dlatego tez pozwolę sobie jeszcze raz przytoczyć swój poparzeni wpis - Przy zagazowanym samochodzie "Check Engine" to można by napisać standard... wcześniej czy później i tak zaświeci... Fakt autor wątku nic nie pisze o tym czy ma zagazowany samochód czy też nie... ale jak tak to w tym bym doszukiwał się problemu zapalania lampki "Check Engine" bo powodów jest kilka ale to już nie w tym wątku ;)
Z góry przepraszam Moderatora za swoja polemikę.
Nawigacja
[#] Następna strona