Autor Wątek: Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie  (Przeczytany 5481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dziambel04

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie
« dnia: 21 Październik 2017, 15:33:32 »
Witam ,
Podczas hamowania stuka i rusza się cały silnik oraz trzęsie się kierownica
Zmieniłem klocki na nowe oraz  zmieniłem tarcze na inne ale dalej jest to samo.

Dołączam film z objawami


[ Dodano: 2017-10-21, 17:15 ]
filmik cz II

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Październik 2017, 14:27:57 »
Może to wina systemu abs i esp.
Wyciągnij bezpiecznik od tego systemu i spróbuj wtedy na kołach....
Zobacz czy poduszki się nie popuściły  bo wątpię żeby były wygniecione żeby aż tak chrupało (w i30 1.6 crdi mk1 jest 4 poduszki) w benzyniaku pewnie jest podobnie.

Offline Scyzor

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Październik 2017, 13:39:13 »
To raczej nie klocki i nie tarcze. Na drugim filmiku widać, że hamulec odpuszcza i łapie pulsacyjnie - chyba też poszukałbym przyczyny w ABS.

Offline dziambel04

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Październik 2017, 13:32:11 »
byłem na stacji i się okazało ze już nie ma poduszki silnika do wymiany jest  z przodu i tyłu.
Wymieniał już ktoś sam poduszki silnika w i30

[ Dodano: 2017-10-26, 18:12 ]
Dolna przód i tylna


Offline dziambel04

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 30
Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Październik 2017, 18:55:23 »
Części już posiadam ino potrzebując instrukcja wymiana albo jakiegoś dobrego nie za drogiego  mechanika najlepiej z Chorzowa  :mrgreen:

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Październik 2017, 02:25:06 »
Dasz radę sam, jeśli zechcesz, zwłaszcza, że wymieniasz parę na jednej osi, więc możesz sobie dowoli gibać silnikiem.
Sztuczka polega na tym, abyś nie dokręcił na zabój pierwszej, zanim nie spasujesz drugiej.

Bardzo porządnie zabezpiecz auto na podnosnikach, rampach, koziołkach.

Śrubeczki odkręcamy 90o, zakręcamy 45o, czynność powtórzyć aż zacznie lekko wychodzić.
Dokręcamy początkowo paluszkami, żeby nie skosić gwintu, kończymy elegancko z kluczem dynamometrycznym*

Polecam bezbarwne okulary, długą lagę, przedłużki i jakiś porządny preparat penetrujący Wurtha do poluzowania śrubek.

Satysfakcja z własnoręcznie wykonanej roboty gwarantowana.





*Kupiłem sobie elektroniczny i teraz jak zauroczony nawet kurki w kranach zakręcam na Nm.  :mrgreen:

Offline Clins299

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 113
Stukanie podwozia silnika podczas hamowanie
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Październik 2017, 14:56:23 »
pozycje 21910B mam w domu. (nie trafiony zakup - chrupało sprzęgło  mogę Ci ja sprzedać za 30 zl + wysyłka np do paczkomatu), Poducha używana nie wygnieciona mogę podesłać zdjęcia).

Kolego kanał albo podnośnik i wymienisz bez problemu...