Autor Wątek: I40 czy Tucson  (Przeczytany 20519 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Październik 2017, 14:45:05 »
Ja mam wersję przedliftową - 136KM. Nie miałem okazji jeździć 115KM, ale może sedan z racji niższego ciężaru może fajnie się odpychać. W sumie passaty mają obecnie 105KM i nikt nie narzeka, a już napewno dynamika crdi 115KM będzie lepsza niż benzycny 1.6 GDI.

Co do różnić, to oprócz programu nie ma żadnej. To są te same silniki i osprzęt. Kwestia jedynie softu. Podpytaj o usługę zmiany mocy w ASO, być może różnica w cenie pomiędzy wersją 115 KM a 141 KM jest większa, niż zmiana software'owa - o ile jest taka taka opcja :)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Październik 2017, 12:12:34 »
To chyba bardziej istotne co wolisz? Skoro masz 2:1 a może i 3:0 na Tucsona to bierz Tucsona.
I40 jest fajnym autem, ale podobnie jak inne sedany nie jest popularny > nie trzyma ceny tak jak  suvy, crossovery.
Mam i40, testowałem kiedyś Tucsona i poza tym, że był tragicznie twardy wewnątrz (wykończenie) to podobał mi się, choć to była na ful wypasie wersja.
To są dwa rozne auta takzę weź to co Wam się podoba.
Co do cen jeśli się nic nie zmieniło to najlepsze ceny Hyundai dawał końcem roku dla działalności/z finansowaniem. Poza tym to z upustami było cienko ale może coś się zmieniło.
Wątpię aby Ci aso wyraziło zgode na chipsa, albo zrobiło samo - masz kupic droższa mocniejsza wersję jak chcesz więcej. A długa gwarancja sprawi, że przez jej trwanie nic nie dłubniesz auta. Chyba że boxa podepniesz i będziesz wypinac na wizyty w aso.
Gwarancja generalnie działa ale spójrz na wyłaczności bo część podzespołów ma tylko 1-2 lata /limit km.
Problem jest z jakością usług ale to bolączka aso wielu innych marek nie tylko hyundaia

Offline mlodyksiegowy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 20
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Październik 2017, 13:00:25 »
W sumie to ja się zastanawiam bo żona zdecydowana na Tucsona, ale to samochód dla mnie więc mam ostateczne słowo :). Oba mi się podobają i każdy ma coś w sobie.
Co do i40 mam tak naprawdę dwie rzeczy na nie
1. utrata wartości
2. samochód z 2011 więc zaraz będzie to model przestarzały (wyjdzie coś innego - nawet w salonie wspominają powoli że coś ma być w 2018 roku ale nie do końca wiedzą co)

Trochę mnie również martwi mnogość negatywnych opinii zamieszczonych na autocentrum odnośnie i40 oraz rzekoma podatność na boczny wiatr choć nie wiem ile w tym prawdy jeśli chodzi o sedan

Tucson też mi się podoba natomiast wydaje mi się troszkę mniej "prestiżowy" no i jest to samochód klasę niższy, poruszam się wyłącznie po asfalcie, czasem jakiejś polnej drodze więc wyższy samochód nie jest mi potrzebny - logicznie i obiektywnie patrząc, jednak moda robi swoje  :mrgreen:

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Październik 2017, 13:31:24 »
A czytasz  opinie też o innych autach na autocentrum?
Jak nie to poczytaj. Dojdziesz do wniosku, że nie ma  samochodów idealnych a ku zaskoczeniu świetne oceny mają te auta, które są ogólnie uznawane za kiepskie np laguna III czy fiat Bravo ;-) . Co oczywiście jest tylko potwierdzeniem, że nie są kiepskie. A problemem są dla nich krzywdzące stereotypy.
Zasada jest prosta im więcej oczekujesz od czegokolwiek tym bardziej marudzisz i narzekasz na pierdoły.
Co do Twojej rozterki co do klas...masz z tym dylemat przy hyundaiu? Jak jest to istotne to poszukaj w innych znaczkach.  To jest tylko samochód. Jak Ci się podoba to kupujesz, jak nie to nie. Masz 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów a wszelkie problemy zgłaszasz do aso. Inne też się psują. Poczytaj sobie inne fora dla tzw higieny psychicznej.
Dałbym sobie spokój z klasami i jednak słabym prestiżem, wybrałbym to co po dłuższej jeździe by mnie przekonało, to w czym lepiej bym sie czuł, skoro to Ty masz tym jeździć.

Offline jareckialfa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 414
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Listopad 2017, 15:21:42 »
do klasy wyższej jednemu i drugiemu brakuje więc tutaj nie ma co mówić o jakimś prestiżu w obu przypadkach :) natomiast tak jak kolega wspomniał trzeba się przekonać po dłuższej jeździe.
Ja miałem kiedyś Alfę 156 i też wszyscy twierdzili że są to samochody które psują się na potęgę a ja jak na złość nie zaglądałem pod silnik prawie wcale jak tylko wymiana olejów

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Listopad 2017, 16:24:47 »
Cytat: "jareckialfa"
miałem kiedyś Alfę 156

Zapewne następny właściciel już tak się nie cieszył ;) Co do prestiżu, wczoraj leciał jakiś program na TVN turbo, ktoś w tym programie powiedział coś w stylu ze gdyby nowy Tucson zamiast znaczku Hyundai miał 4 obręcze to nikt by nie mówił, ze brak mu prestiżu. Generalnie odwalili kawał dobrej roboty. Ciekawe jak bedzie z następca i40. KIA co rusz dodaje jakieś ciekawostki do swojej Optimy, nawet jest i 2.0 tGDI.. Hyundai ma jeszcze i45, czyli chyba Sonatę... ale bardziej na Rosję i USA....
Jak to w ogóle jest. Hyundai czy KIA, kto jest nad kim?

Offline Fred.X

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Listopad 2017, 17:46:13 »
Co do 115 km wersji zawsze możesz dołożyc Power Boxa, jadąc na przegląd porostu go wypinasz i niema śladu , ja również się zdecydowałem na 1.7 115KM
Po drugie skoro producent ma w ofercie wersję 140KM to tym bardziej nie powinieneś mieć obaw

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Listopad 2017, 18:00:53 »
Cytat: "jareckialfa"
nie ma co mówić o jakimś prestiżu w obu przypadkach


Czyżby?
.

Offline jareckialfa

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 414
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Listopad 2017, 01:45:12 »
Jak dla mnie to żadna wyrocznia takie zdjęcie to wszystko rzecz gustu ale jak i40 oraz Tuscon są ładnie wykonane to prawda

Offline Alfred

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 160
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Listopad 2017, 07:32:44 »
Jakby i40 mial wiekszy wybor w silnikach to tez bylby inaczej postrzegany. Ludzie sie troche boja silnika 1.7 i 136/141 KM. Dali by normalny 2 litrowy i ze 180/190 KM to przy jego wygladzie i tym co ma w srodku mogłby przeskoczyc Avensis czy Mondeo. Audi to to nigdy nie bedzie  bo A6 w srodku to jeszcze troche inna bajka. Jednak musieliby go pewnie przeprojektowac bo wiekszy silnik to i wiecej miejsca potrzebuje. Moze nastepca bedzie mial wieksza pule w wyborze motorów:)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Listopad 2017, 18:40:14 »
Ale jak i40 jeździ Kancelaria Prezydenta i posłowie to musi dodawać prestiżu  :-D

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Listopad 2017, 11:28:03 »
Cytat: "waszek_rmc"
Ja mam wersję przedliftową - 136KM. Nie miałem okazji jeździć 115KM, ale może sedan z racji niższego ciężaru może fajnie się odpychać. W sumie passaty mają obecnie 105KM i nikt nie narzeka, a już napewno dynamika crdi 115KM będzie lepsza niż benzycny 1.6 GDI.

Co do różnić, to oprócz programu nie ma żadnej. To są te same silniki i osprzęt. Kwestia jedynie softu. Podpytaj o usługę zmiany mocy w ASO, być może różnica w cenie pomiędzy wersją 115 KM a 141 KM jest większa, niż zmiana software'owa - o ile jest taka taka opcja :)

Nie chodzi tylko o soft .Ja mam i40  115 koni i w przypadku I40 podczas jazdy 115 a 141  różnica jest żadna .Ale co do upgardu ze 115 na wyżej to są jeszcze zmiany  innego typu niż soft min krztałt kolektorów . Swoją drogą  stoję przed tym samym dylematem  .Teraz mam i40 i zastanawiam się czy wymienić  na nowe i40 czy Tuscona . Długo myślałem o Tusconie ale ostatnio dochodzę do wniosku ze jednak będzie to i40.

[ Dodano: 2017-11-07, 11:33 ]
Cytat: "Fred.X"
Co do 115 km wersji zawsze możesz dołożyc Power Boxa, jadąc na przegląd porostu go wypinasz i niema śladu , ja również się zdecydowałem na 1.7 115KM
Po drugie skoro producent ma w ofercie wersję 140KM to tym bardziej nie powinieneś mieć obaw

co chcesz założyć ??? Móisz o tym gównie z allegro??? DPF ci sie znudził ? Te boxy nie robią nic innego jak walą więcej wachy a cały syf magazynuje się w dpf. Nigdy tego nie rób. To co można zrobić to przemapowanie które zwiększa np ciśnienie na turbinie i temperaturę spalin .Taki manewr przy 115 koniach pozwala uzyskać nie mniej niż 160 koni . W firmie w Łowiczu zajmującej się takim czymś wycenili mi to na 1500 PLN i dają gwarancje . Zadnych boxów .

Offline Fred.X

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Listopad 2017, 14:13:22 »
kolego gdzie ja napisałem z allegro, jedziesz do np. V-tech i dostajesz boxa dedykowanego dla Twojego auta z hamownią, ręce opadają  :roll:

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Listopad 2017, 08:57:04 »
Panowie ale nie ma co dywagować że "gdyby hyundai miał wiekszy silnik". Hyundai wcale nie ma małych silników jak się spojrzy co inny wyprawiają. Tylko trzeba mieć jakąś tam wiedzę i troszke potestowac a nie tylko klepać w klawisze dla klepania.
Jak ktoś kieruje się tym, że dizel poniżej 2.0 nie jedzie to są 2 opcje- albo faktycznie  lubi mocne silniki i nie kupi bo rzeczywiście nie chce albo tylko gada bo nawet takich nie testował.
Wg mnie 1,7 136/140 jest w zupełności satysfakcjonującym silnikiem i w zupełności wystarczającym na nasze warunki drogowe w PL. I w sumie o to chodzi. Uzytkownik ma byc zadowolony a nie marudy-gawędziarze co tylko teoretyzują.
W większości jeżdże sam  a wtedy  do 160 km/h nie mam problemów z wyprzedzaniami bo tak jak przyśpieszenie do 100 nie powala  tak elastycznośc tego silnika na 4-tym i 5-tym biegu jest jego mocną stroną. Bardzo mi się podoba.
Faktycznie jak załaduje na urlop rodzinke z gratami to już nie jest tak bezstresowo jak się chce bawić w wyprzedzanki na krajowych dwucyfrówkach,  ale z rodzinka jeżdżę spokojnie. Inaczej - jedzie sie całkiem OK ale są sytuacje  gdy chciałoby sie mieć więcej wtedy pod nogą. Ale najlepiej takich "sytuacji" unikać.  Ale to nie tylko tu.  Jest wygodnie, szybko, dość ekonomicznie.  I wtedy też w zupełności "starcza"  ;-).
Polityka koreańców jest oderwana od europejskich realiów. I nic ne zmieniło się. A co po tym , że w Optimie dali wreszcie 2.0t. skoro występuje tylko w wersji gt za 145 tyś cennikowo? :shock:
Dadzą w i40 2,0 CRDI za ile ? 100 w podstawie a 120 w jakimś lepszym poziomie? Kupicie? Albo 2,0t  w specyfikacji i cenie jak w Optimie?
To na zasadzie - żebyście nie gadali to macie ale kto to kupi? Ilu to kupi?
Co do tematu -  i40 a Tucson? Dla mnie to taki troszkę dziwny dylemat. Auta kompletnie z innej bajki. Albo podoba mi się sedan albo SUV.....
Inaczej gdyby było pytanie Tucson czy Santa Fe. Ciekawe jak zdecydował autor?

Offline Fred.X

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
I40 czy Tucson
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Listopad 2017, 10:14:30 »
http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Hyundai-Tucson-III-1.7-CRDi-85kW-115KM

[ Dodano: 2017-11-08, 10:16 ]
Ja odbyłem jazdę próbną Tucson-em 115 KM , dla mnie wystarczy , to nie jest bolid F1 i nigdy nie będzie , ;)